Author Topic: Alapjárat, olajfogyás  (Read 47957 times)

deltapower

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #15 on: 2007 May 31, 22:31:26 pm »
Wiktornak igaza van, ha már szétkapod/szétkapják a motort, a munkadíj miatt érdemes egyből megcsináltatni mindent, amivel gáz lehet. nekem 70 ezer volt a teljes motorfelújítás, ha még egyszer szét kell szereltetnem a motort, csak a munkadíj sacc 10-15 ezer lenne.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #16 on: 2007 June 01, 13:55:01 pm »
Te Laca!

Abban 70ezerben benne voltak a gyűrűk is? Nekem 100-140et mondtak a teljes motorgenerálra :-\ bár az úgy, hogy elviszem a gépműhelyeshez és felfúrva új dugók, új gyűrűk, csapágyak stb. szal minden. Így kicsit keveslem a 70ezret.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Layosh

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #17 on: 2007 June 27, 16:40:56 pm »
Segítséget kérnék én is tőletek. A kis autóm csöppet eszi az olajat. Na nem olyan vészes, párszáz kilométerenként kér egy kicsit (1-2dl).
A motoron olaj nyomokat vettem észre. Lehet, hogy a tömítést kéne cserélni?
Készítettem pár képet a blokkról, jól látható, hogy mire gondoltam.
Az utolsó képen az olaj betöltő teteje van, aminek az egyik fele kézzel széthúzható. Ez normális? Nem lehet, hogy itt párolog ki az olaj? Fogalmam sincs, hogy milyennek kéne lennie. Szerelőhöz még nem vinném, mert ha ez lehet a gond, akkor én is kitudom cserélni. Megnézné valaki, hogy az ő kocsijának is ilyen-e a betöltő dugója?

Itt vannak a képek:

http://lala.cjb.hu/fiesta1.jpg

http://lala.cjb.hu/fiesta2.jpg

http://lala.cjb.hu/fiesta3.jpg

http://lala.cjb.hu/fiesta4.jpg

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #18 on: 2007 June 27, 17:36:50 pm »
Így ránézésre sztem tutira a betöltő gumitömítés a ludas. Tesztként próbáldmeg, hogy megtörölgeted egy ronggyal és körbetekered szigetelőszalaggal és úgy dugod be. Ha így megszűnik az olajfogyás (ergo elkezd száradni a szelepfedél) akkor venned kell egy másik betöltőfedelet (érdemes, mert ez egyben a kartergázszűrő is).
Ha ezek után még mindig nagyon olajos a teteje a motornak akkor meg szelepfedéltömítést kell cserélni. Emiatt se érdemes szerelőhöz hurcolni. Otthon kb. félórás művelet a próbaúttal, sörivással és rágyújtással együtt :D
4 csavar tartja a szelepfedelet, 10-es dugókulcs kell hozzá, meg 1 csillagcsavarhúzó a légszűrőház levételéhez, hogy hozzáférj rendesen.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Layosh

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #19 on: 2007 June 27, 20:45:57 pm »
Köszi az útmutatást, akkor először takarítással kezdem. Majd írok, hogy mit sikerült alkotnom.
Milyen más oka lehet még az olaj fogyásnak?

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #20 on: 2007 June 27, 20:54:57 pm »
Olajfogyás okai lehetnek:
-rossz kartertömítések
-szelepszár-, és/vagy főtengelyszimmeringek kopása, elhasználódása
-legrosszabb esetben pedig a dugattyúgyürű(k) kopása
« Last Edit: 2007 July 03, 12:25:46 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Layosh

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #21 on: 2007 July 03, 07:33:27 am »
Na szerelgettem egy kicsit. A szelepfedéltömítést cseréltem ki, olaj beöntő sapka csak két hét múlva lesz. Szépen letörölgettem a motort(nem is tudtam, hogy szürke a teteje :) ), eddig -80km után- nem látok újabb olaj foltot rajta.
De mindig előjön valami szegény autón, most nyikorog a bal oldalon valami, de csak néha és menet közben, meg szerintem elromlott a benzinszint mérő, össze vissza ugrál fél tank alatt :( :(

Moser86

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #22 on: 2007 July 03, 21:03:35 pm »
Benzinszintmérő nekem is baszakszik tankolok bele 10 litert megyek vagy 15km-t addig meg se moccan, aztán kirántom balra a kormányt és vissza és szépen megindul felfelé. Ezt mi okozhatja???

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #23 on: 2007 July 04, 09:48:54 am »
Én csak a régi autómban láttam szétszedve a benzinszintmérőt. Abban volt egy úszó, ami egy csúszkát mozgatott egy huzalbol tekercselt ellenálláson. Gondolom elvi felépítésében a tied is ilyen.
Nyilván szorul a mechanika. Csak akkor emelkedik meg az úszó, ha erősen meglötyögteted a benzint a tankban.
Mk6 1.3 benzin

gizmoz

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #24 on: 2007 July 06, 07:43:38 am »
Na szerelgettem egy kicsit. A szelepfedéltömítést cseréltem ki, olaj beöntő sapka csak két hét múlva lesz. Szépen letörölgettem a motort(nem is tudtam, hogy szürke a teteje :) ), eddig -80km után- nem látok újabb olaj foltot rajta.
De mindig előjön valami szegény autón, most nyikorog a bal oldalon valami, de csak néha és menet közben, meg szerintem elromlott a benzinszint mérő, össze vissza ugrál fél tank alatt :( :(
Feltettem két fájlt nézd meg hátha segít.
fiestamk3.extra.hu/1.doc
fiestamk3.extra.hu/2.doc

jocc

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #25 on: 2007 July 10, 08:51:36 am »
'93 1.1i MK3 5000km alatt evett kb. 1 Lityi olajat (Ford, 10w40). Nem sok ez egy kicsit? Vagy elmegy?
Amúgy nem füstöl, néha a kipuff vége kormos, gondolom mert nem nagyon hajtom, csak hvg-én. Átlag napi 40-50 km-t, azt is inkább nyugdíjas tempóban. Egy kevés olajfoltot csak a szelepfedél környékén látok, máshol nem. Cseréljem a szelepfedél-tömítést?
+ még miket érdemes cseréltetni (szelepszárszimmering, főtengelyszimmering)?
Milyen olajból kajolna kevesebbet?

Tudom, h. nem egy erőgép, de 120-nál többet nem nagyon megy, itt már rohadtul visít a motor. (A fogyi aránylag jó: gyári gumikkal 6-7 L max, de azért lehetne kevesebb is.) ...És akkor jöjjön az irreális kérdés: kisebb fogyasztás mellett (esetleg) menne ez többet is? Vagy bele kell törődjek, hogy az autópályán a Ladások lealáznak? :-[
« Last Edit: 2007 July 10, 10:20:29 am by jocc »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #26 on: 2007 July 10, 11:07:45 am »
Nos a gyár szerint 1000km/1liter olajfogyás még elfogadható(???). A szelepfedéltömítés nem egy nagy összeg és kb félóra kicserélni...szal érdemes kicserélni. A többi tömítés (szimmeringek) cseréje kicsit bonyolultabb művelet -főtengelyszimmerincseréhez pl kikell venni a motort. Kicsit sűrűbb olajból talán kevesebbett enne, de csak olajcserével válts viszkozítás!!!!
A 120-ba szerintem nem kell beletöröődnöd. Az enyém kisebb átalakításokkal, megrakva, 5 személlyel megy 140-et és még nem volt lejtő ;) Ja és a fogyim se ment 6 fölé hosszútávon. Majd most hétvégén megnézem mit tud 2 személlyel autópályán. Szerintem simán meglesz a 170...csak a szervek megne lássanak ;)
« Last Edit: 2007 July 10, 11:14:51 am by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

jocc

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #27 on: 2007 July 10, 11:35:54 am »
Köszi!
Ez az olajfogyás ezek szerint még elfogadható... legközelebb megnézem a 15/40-est.
Hogy tudtál "dobni" a moci erején? Persze nem 100ezres tételekre gondolok... egyáltalán megéri?
Gondoltam ilyen "apróságokra", mint himbaköszörülés, szelepállítás, kompressziómérés, gyűrűcsere stb, de a szerelő-ismerőseim (nem Fordosak) mind hülyének tartanak - és kapásból lebeszélnek róla.
Nagyob gond nincs a kicsikével, csakhát lomha mint a lajhár...
« Last Edit: 2007 July 10, 11:39:41 am by jocc »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #28 on: 2007 July 10, 11:41:58 am »
'93 1.1i MK3 5000km alatt evett kb. 1 Lityi olajat (Ford, 10w40). Nem sok ez egy kicsit? Vagy elmegy?
Amúgy nem füstöl, néha a kipuff vége kormos, gondolom mert nem nagyon hajtom, csak hvg-én. Átlag napi 40-50 km-t, azt is inkább nyugdíjas tempóban. Egy kevés olajfoltot csak a szelepfedél környékén látok, máshol nem. Cseréljem a szelepfedél-tömítést?
+ még miket érdemes cseréltetni (szelepszárszimmering, főtengelyszimmering)?
Milyen olajból kajolna kevesebbet?

Tudom, h. nem egy erőgép, de 120-nál többet nem nagyon megy, itt már rohadtul visít a motor. (A fogyi aránylag jó: gyári gumikkal 6-7 L max, de azért lehetne kevesebb is.) ...És akkor jöjjön az irreális kérdés: kisebb fogyasztás mellett (esetleg) menne ez többet is? Vagy bele kell törődjek, hogy az autópályán a Ladások lealáznak? :-[

ha hétvégén hajtod ne csodálkozz h eszi az olajat. azok a LADA-k amiket emlegetsz a pályán eszik az olajat.  nekem is van LADA-m 1.3 66 LE és 130 fölött már szépen fogy belőle az olaj. mikor mentem vele balatonig bp-ről 170-et végig 150km-en 3 deci olaj fogyott. de ez normális ekkora terhelésnél. az escortom is ha tartósan 4000 fölötti fordulaton használom elkezdi enni az olajat. :) én kímélni szeretném az autót ezért ritkán küldöm neki 4000 fölé. :) de néha nekem ez kevés, ezért is fogok nagyobb ccm-es autót venni. :)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #29 on: 2007 July 10, 13:05:04 pm »
Hogy tudtál "dobni" a moci erején?
Hát én vettem egy másik karburátort a kicsikére. Ami kicsit nagyobb torokátmérőkkel bir. Nálam ez hozta a fenti végsebesség-eredményt. Injektorosnál nem igazán tudom mivel lehetne növelni a teljesitményt.

A himbaköszörülés igazából nem dob a motor teljesitményén, max kicsit csendesebb lesz tőle. De szerintem 1 szelephézag állitás is hozhat kis eredményt. Mert, ha túl hangos a motor akkor az túl nagy szelephézagra enged következtetni. Ennek következménye rossz szelepvezérlés és csökkent motorteljesitmény...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87