Author Topic: Alapjárat, olajfogyás  (Read 47956 times)

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Alapjárat, olajfogyás
« on: 2007 March 18, 16:13:10 pm »
Sziasztok!

Mk3 1,1-es injektoros Fifimről lenne szó.

1., Igaz, hogy vége a télnek, de még mindig nagyon magasnak tartom fordulatszámot ( csak a hangot, mivel fordulatszámmérő ohne ), ez lehet az injektortól, esetleg az automata szívattól?? A fogyasztás nekem nem tűnik soknak a város az 7-7,5 körüli, azon kívül 5-5,5.

2., A másik bajom az olajfogyás kb. 4 deci / 100 km, 230000 van benne, meg 16 éves autó ez sok?!

Thanx :notworthy:
:wav:

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #1 on: 2007 March 19, 01:12:31 am »
1. mindkettő lehet, de lehet elégtelenül működő benzinszivattyútól ill fals levegő szívástól is a magas fordulat.
2. nézd meg a blokkot nincs-e rajta olaj kívül, vagy a kipuffgázodon lehet-e érezni olajszagot. sajna ennyi km után elképzelhető h eszi. nekem az escortom ugyanezeket produkálja nekem tiszta olaj a blokk fala, úgyh vhol vmelyik tömítésnél, valszeg szelepfedélnél nyomja ki magasabb fordulaton.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #2 on: 2007 March 19, 06:43:37 am »
A másik bajom az olajfogyás kb. 4 deci / 100 km, 230000 van benne, meg 16 éves autó ez sok?!
Nekem is zabálta nemrég az olajat a verda. Fentről nézve nem látszott semmi, csak mikor egyszer vmiért benéztem a kocsi alá, akkor derült ki, hogy az olajteknő tömitései megadták magukat, és átengedte az olajat. Szétszedésnél kiderült, hogy a főtengelyszimeringeknek is végük. Cseréjük (anyagárban) 20-25ezer forintnál állt meg.

A másik variáció, hogy a szelepszárszimeringek koptak el és ott engedi el az olajat. Ezek cseréje is hasonló árban van.

Üdv Viktor
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

goford

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #3 on: 2007 March 19, 21:41:10 pm »
Szia!

Ha nincs a kocsi alatt reggelre olajfolt, akkor szelepszár szimerin, mivel gyűrű problémával még nemigen találkoztam ennél a motor tipusnál (nyűhetetlen).

Akárhány fordom volt és ez a motortipus (lökörudas 1.0, 1.1, 1.3) volt benne, mindig megoldódótt az olajfogyasztás a szelepszár szimering cserével.

Házilag sem bonyolult, de ha szervízbe viszed, a himbákat is köszörültesd fel, csöndesedhet a motor.

Üdv.: Zoli

deltapower

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #4 on: 2007 March 19, 23:32:14 pm »
nálam iszonyatosan kormolta a kipufogót és zabálta az olajat, gyűrűzés lett a vége, 70 ezresembe került. mostanra már 260 ezer kilométer van benne :)

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #5 on: 2007 March 20, 18:59:35 pm »
Sziasztok!

Mk3 1,1-es injektoros Fifimről lenne szó.

1., Igaz, hogy vége a télnek, de még mindig nagyon magasnak tartom fordulatszámot ( csak a hangot, mivel fordulatszámmérő ohne ), ez lehet az injektortól, esetleg az automata szívattól?? A fogyasztás nekem nem tűnik soknak a város az 7-7,5 körüli, azon kívül 5-5,5.

2., A másik bajom az olajfogyás kb. 4 deci / 100 km, 230000 van benne, meg 16 éves autó ez sok?!

Thanx :notworthy:

Köszi az infókat:

alatta nincs olaj, val szelepszár szimm. lesz, a blokk olajos majd le akarom mosni, akkor mire vigyázzak, mi szokott beázni?

Deltás Laca majd megint taliznunk kellene, az autószerelő haveroddal megnézetni, majd egyeztetünk, ha ráérsz....
:wav:

Rodder

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #6 on: 2007 March 21, 08:28:22 am »
hello

akkor ha van egy kevés olaj a kocsi alatt reggel akkor az olajteknő tömitései mentek el?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #7 on: 2007 March 21, 10:24:59 am »
a blokk olajos majd le akarom mosni, akkor mire vigyázzak, mi szokott beázni?

max a gyújtáselosztóval lehet gondod. de minden ki tud száradni elég hamar. lényeg: hagyd lehülni a motort a mosás előtt, majd várd meg indítás előtt h kicsit megszáradjon ;)

deltapower

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #8 on: 2007 March 21, 15:16:23 pm »
Deltás Laca majd megint taliznunk kellene, az autószerelő haveroddal megnézetni, majd egyeztetünk, ha ráérsz....

okés, majd megdumáljuk

Rodder

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #9 on: 2007 April 05, 09:28:41 am »
Hello

Régebben le lehetett tölteni egy 'gépkönyvet' is vagy mit, amiben még a motort is szétszedték...

Cserélném a olajtekő tömítést, hol találom meg ezt a filet?


Köszi

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #10 on: 2007 April 05, 10:26:40 am »
Sajnos azokat a kézikönyveket szerzői jogok védik, és a "védők" betaláltak minket, ezért törölnünk kellett azt a szerverről, mivel feljelentéssel fenyegettek.
De keress meg priviben.... :-X

hello

akkor ha van egy kevés olaj a kocsi alatt reggel akkor az olajteknő tömitései mentek el?

Nem biztos...lehet a főtengelyszimering is. :-\ Mosasd le a motort, majd menj vele 20-30km-t, és nézd meg újra, látni fogod, hogy honnan folyik az olaj. Ha az ékszíjtárcsánál van körbe szétverődve, akkor szinte biztos, hogy főtengelyszimering. De akkoris az, ha a váltó és a motor összillesztésénél folyik.
« Last Edit: 2007 April 05, 10:39:58 am by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

freerider46

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #11 on: 2007 May 25, 23:18:46 pm »
Nekem is van egy hasonlo gondom.120ezer km van az 1.3i-s fiesztamon es eszi az olajat.Hogyan tudnam meg hogy nem-e a gyuruk mentek el?

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #12 on: 2007 May 26, 10:32:20 am »
Az olajfogyásnak nem csak a gyűrűk lehetnek az okai. A fent említett főtengelyszimering, de lehet szelepszárszimeringes is az autó. Ezek cseréje nem vészes összeg. Nem kell mindjárt a legrosszabra gondolni ;)
A gyűrűk állapotáról egy kompresszióméréssel győzödhetsz meg. Ha túl alacsony a kompresszió, akkor bizony érdemes gyűrűztetni a kicsikét. Ha esetleg sűrűn köpi be a gyertyákat (viszont a kompresszió rendben) akkor is lehet gyűrűs a kicsike, max nem a kompressziógyűrű, hanem az olajlehúzógyűrű kopott el :-\
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

freerider46

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #13 on: 2007 May 28, 22:40:54 pm »
Es milyen nyomasnak kell lennie kompressiomeresnel?es lehet venni csakis lehuzogyurut?mert nalunk csak komplett szettet lehet rendelni.megprobalom inkabb az olcsobb lehetosegeket mert pillanatnyilag nem valami jo az anyagi allapotom.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #14 on: 2007 May 29, 08:57:07 am »
Es milyen nyomasnak kell lennie kompressiomeresnel?es lehet venni csakis lehuzogyurut?mert nalunk csak komplett szettet lehet rendelni.megprobalom inkabb az olcsobb lehetosegeket mert pillanatnyilag nem valami jo az anyagi allapotom.

Biztos van olyan bolt, ahol darabonként is lehet venni de nem érdemes. Ha már megbontod a motort akkor a járulékos dolgokat (víz,fagyálló, olaj, tömítések) is illik kicserélni. Így viszont nem biztos, hogy gazdaságos, ha csak az olajlehúzógyűrűt cseréled ki. Szerintem inkább spórolj egy kicsit rá, de cseréld ki az összes gyűrűt. Így legalább míg nálad van a gép, nem igen lesz gondod vele. ;)
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87