Author Topic: tárcsafék  (Read 9864 times)

Felhő

  • Guest
tárcsafék
« on: 2007 March 17, 19:57:49 pm »
Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös Fiestára tárcsaféket szerelnék hátulra. Milyen tippetek lenne a témához?

Petya

  • Guest
Re: tárcsafék
« Reply #1 on: 2007 April 15, 12:40:16 pm »
Szia
engem is érdekelt a téma, de már letettem róla mert amíg nem versenypályán használom megteszi, így csak 1x sikerült nem megállnom intenzív használat után.
amire jutottam: az st-ben hátul tárcsa van, a legtisztább lenne ilyeneket venni bele. nem tudom mit kéne még cserélni + mindenki kitalálhatja h egy ilyen egyedi igényért mennyit számolnának fel a kereskedésben :o
asszem az első 268-as hűtött mindegyiken, a hátsó pedig 262(??)-es sima tárcsa st-n. h az első egyezik-e nemtom viszont ebay-on találtam jó árban nagyobb teljesítményű bordázott tárcsákat 15e ft körül újonann, meg versenybetéteket, szval asszem szériaárban vannak, csak nyilván kevesebb ideig bírják.
keresgéltem még átalakítót hátra, 100-150 e ft körül mozognak kompletten mindenestül, fék, tárcsa stb, csak az a baj h össz mk1-3-ig találtam. ha ezermester vagy lehet h megoldható.
szóval.... nem könnyű a téma de inkább nehéz.

Ryan

  • Guest
Re: tárcsafék
« Reply #2 on: 2007 April 15, 20:06:44 pm »
Hello!
Nem vok nagy zseni de ahhoz hogy hátul tárcsád legyen ahhoz a hátsó futómüvet is kell cserélni!
Legalábbis mert haver elöre akart nagyobb tárcsát és neki futó müvet is kellet volna cserélni  :-\

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: tárcsafék
« Reply #3 on: 2007 April 15, 21:12:27 pm »
Hello!
Nem vok nagy zseni de ahhoz hogy hátul tárcsád legyen ahhoz a hátsó futómüvet is kell cserélni!
Legalábbis mert haver elöre akart nagyobb tárcsát és neki futó müvet is kellet volna cserélni  :-\

ez így van, kell a futómű csere is, ill meg lehet csinálni úgy is h nem cserélsz futóművet, de arra én nem tenném az életem, márpedig a fékre ráteszed akárhányszor beülsz az autóba... énis akartam tárcsaféket a verdámra, de egyelőre letettem róla, majd egyszer ha tudok szerezni egy bontottat akkor belepakolom.

hozzáteszem egy dobfék is lehet olyan jó mint egy tárcsa, és bőven elég ezekre az autókra az a fékhatás, ha nem tudsz megállni ezzel valszeg egy tárcsafékkel se biztos h megállnál. én inkább azt javasolnám h nagyobb tárcsát tegyél fel előre.

pereszte

  • Guest
Re: tárcsafék
« Reply #4 on: 2007 April 16, 09:39:22 am »
sudye!

Én is szeretnék nagyobb tárcsákat előre. MK4-es fiestám van, 1,3-as, nem abs-s.
Melyik megy rá? Gondolom cserélni is kell a féknyergeket.
Van ebben tapasztalatod?

tajtiattila

  • Guest
Re: tárcsafék
« Reply #5 on: 2007 April 16, 10:24:28 am »
Nemrég láttam egy olyan összehasonlítást, hogy egy (talán Nascar?) versenyautót megépítettek FWD és RWD elrendezésben is, és az FWD egyik fő hátránya az volt hogy a fékezés 90%-ban az első tengelyen történik.

Gondolom ez a fiestára is igaz, bár ebből tudtommal nincs RWD változat. :) Mondjuk a százalékok érdekelnének, de én el tudom hinni, hogy intenzív fékezésnél amikor a kasztni is előredől, a hátsó fék tényleg csak arra kell hogy az autó hátulja ne előzze meg az elejét. :)

Ha ez tényeg így van akkor a hátsó tárcsafék csak optikai tuning.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: tárcsafék
« Reply #6 on: 2007 April 16, 11:18:20 am »
sudye!

Én is szeretnék nagyobb tárcsákat előre. MK4-es fiestám van, 1,3-as, nem abs-s.
Melyik megy rá? Gondolom cserélni is kell a féknyergeket.
Van ebben tapasztalatod?

igen, ha nagyobb tárcsát akarsz tenni rá akkor sem kevés dolgot kell cserélni, nyergeket tuti. tapasztalatom még nincs nekem is gyári tárcsa van az escorton.


Nemrég láttam egy olyan összehasonlítást, hogy egy (talán Nascar?) versenyautót megépítettek FWD és RWD elrendezésben is, és az FWD egyik fő hátránya az volt hogy a fékezés 90%-ban az első tengelyen történik.

Gondolom ez a fiestára is igaz, bár ebből tudtommal nincs RWD változat. :) Mondjuk a százalékok érdekelnének, de én el tudom hinni, hogy intenzív fékezésnél amikor a kasztni is előredől, a hátsó fék tényleg csak arra kell hogy az autó hátulja ne előzze meg az elejét. :)

Ha ez tényeg így van akkor a hátsó tárcsafék csak optikai tuning.
ez általában minden autóra igaz, amiben a súlypont fékezésnél nagyrészt előre kerül. azt viszont én az escortnál tapasztaltam h nagyon intenzív fékezésnél gyakorlatilag csak az első fék fog, igazán egy keményebb futóművel amivel a bólintás már nem mérvadó talán számítana többet is a hátsó fék de egy kis autónál, sőt még egy közép kategóriás autónál ami 100LE- körül van bőven elég hátul a dobfék, ami soxor megbízhatóbb is mint a tárcsa. :) persze ha tuningolja az ember motorikusan a verdát, akkor kell a nagyobb és erősebb fék de amúgy csak "dísz" lenne hátul a tárcsa, főleg ha gyáriban gondolkozik az ember, mert azok nem vmi nagy tárcsák ám...

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re: tárcsafék
« Reply #7 on: 2010 February 02, 18:49:34 pm »
2010-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom, és a topiktemetőbe kerül.
Az összefoglalója fel lesz/lett töltve az MK6-MK7 szériák részlegébe!

Moderátor: Csipi
ildipontbretus kukac gmail pont com