Akkor én is leírom a tapasztalataim.
Els?ként és legfontosabbként, aki szereti az autóját az elfelejti és messze elkerüli a gépi mosót. Elmattosítja a fényezést és karcossá teszi azt. Aki teheti vigye kézi mosóba, vagy mossa maga akár otthon, akár benzinkutakon található kézi mosóknál.
Mosás menete ( otthon ):
Eddig magasnyomásúval leszedtem a kosz nagyját ( SÁR, POR, BOGARAK), ma már inkább slaggal, mert frissen van polírozva és wax-olva a kocsi, de err?l kés?bb. Ezután egy vödörbe ( leírás szerint langyos) vízbe teszek autós sampont ( políros szerint nyugodtan lehet konyhai mosogatószert is, én nem tenném, de én beteg vagyok ilyen autóápolás téren). B? habos puha szivaccsal átmosom az autót. Ha oda ragadt kosz van, nem csiszatolunk, mert az karcolhat. ( Dörzsi felejt?s!!! )
Miután b? habos mosás megvolt, b? vízzel lemossuk a kocsit. Ezután egy puha, jó nedszívó képességü, lehet?leg mikroszálas finom ronggyal egy irányba, párhuzamos húzásokkal szárazra törüljük az autót. Fontos momentum, h a kocsit mindig felülr?l lefelé haladva mossuk, és töröljük. Ezzel elkerüljük a kocsi alján összeszedett sárral való karcolgatást.
Benzinkúti kézi mosónál:
Ha le van ápolva a kocsi waxal, akkor közelr?l semmiképp ne nyomjuk rá a nagynyomásút.
Els? lépés "öblítés" kosz leszedése.
Második lépés a mosás, ilyenkor meleg, habos vizet fúj a kocsira ( ha van kéznél szivacs, a már leírt módon átmehetsz rajta).
Ezt megint követi az öblítés. Utána forró viasz, majd csépmentesítés, HA van. Utolsó két folyamat mellesleg kihagyható, a verda es? után úgy is koszos lesz. Szárító törölgetést én itt is szoktam csinálni, h ne legyenek csepp foltok.
Fiestáról van szó, nekem egy folyamat olyan 200 FT-omba szokott kerülni. Az azt jelenti, h cirka 600 FT-ból megvan a kocsi mosása.
AUTÓ ÁPOLÁS:
Mivel nekem frissen volt polírozva a kocsi én kértem waxolást is. De akkor tisztázzunk pár dolgot. A kocsi festése, fényezése a következ?:
A fémre fújnak alapozót ( általában fehér szín), azt követi a festék, majd a lakk. Amikor egy kocsi karcos akkor általában ezek a rétegek sérülnek. Jó esetben csak a fels? lakk, rossz esetben akár az alsó alapozóig is eljuthat a karc. Amikor a kocsit elviszed políroshoz, akkor ? a legfels? lakk réteg finom csiszolásával (bepolírozásával) korrigál a karcok mélységén. Egyes polírosok merészen akár a festék szintig is lemennek. Általában külön kérésre. Ezt követi a waxolás. Ez lényegében egy s?r? paszta amit az autón egyenletesen vékonyan szétken. Ez kitölti a maradék finom karcokat, majd megszáradva a felesleget letörlik. Ezáltal fényes és majdnem tökéletesen karcmentes az autó.
( Az autópolírozás otthoni kivitelezését nem ajánlom senkinek, aki nem ért hozzá, csak többet árthat, mint javít. A polír gép egy külön téma, nem megfelel? a fúrógépre és csiszolóra szerelt polír korong, ugyanis a kocsi egyes helyein, más más vastagságú festék más más mennyiség? polírpasztát és sebesség? bekenést igényel. A polír gépek fordulatszáma jóval alacsonyabb a flexek és fúrógépek fordulatszámánál.)
Nem reklámozás céljából, csakis tanácskép elmondom, h én mivel dolgoztam. A polírpaszta és a waxom 3M márka nev?. Ez professzionális márka, drága és ritka. Amit mindennapi használatra ajánlottak nekem az a "turtle wax", de nem a folyadék , hanem dobozban kapható paszta. Ez id?vel nem ülepszik le, nem válik folyóssá. Árban 1-2 ezer közt mozog, ha jól tudom. Amit napokban kentem a verdára és azóta is ámulok bámulok az a "FARÉCLA" nevezet? metál fény ápoló wax. Hihetetlen mekkora a különbség el?tte és utána és árban, ha jól emlékszem ilyen 2300 Ft volt. A wax letörléséhez én szintén csíkmentesen törl?, mikrószálas, puha rongyot használok. Árban ez
800-1500 Ft körül van, mérett?l függ?en. Azon felül, h újraéleszti a kocsit a wax, es?ben az es?cseppek nem tapadnak meg az autón, hanem egyb?l lepereg az autóról.
Szélvéd? mosás:
Két lehet?ség m?ködik. Az egyik a szokásos bármely autósboltban kapható alkohol tartalmú gyorsan száradó ablaktörl? folyadék, a másik megoldás pedig a cseppmentesít?s ablakkezelés. Ez szintén egy paszta, amit a kocsi ablakára kell kenni hasonló eljárással, mint a wax. Es?ben a vízcseppek, mint a "prolong" tv shopp-os reklámban leperegnek, ugyanis víztaszító hatású a szer. El?nye-hátránya ( kinek mi ), h ezek után nem kell használni az ablaktörl?t. HA használod id?vel letörli ezt a kezelt felületet az ablakról a lapát. Ha jól tudom ez is ilyen 1-2 ezer Ft között mozgó tétel és nagyon sok kezelésre elég, sztem évekig. Hát mindenki eldönti...
Azt hiszem elég kimerít? voltam:-)
Jah és egy kis Fiesta Sportos ajándék:
(°O) \__<>__/ (O°)
¤/xxxxxxxxxx\¤