Azt is vegyük számításba, hogy 10-15-20 évvel ezelőtt más intervallumra tervezték a kocsikat. Escortban van 220000 km és megy (kicsit büdös, kicsit füstöl, de megbízható, sehol nem hagyott idáig ott). Fityóban van 175000 és hibátlan motorikusan - azzal neki mernék vágni külföldi útnak is.
Nem hiszem, hogy a mai motorok kiélezetebbek. Egyszerűen nem úgy tervezik őket, hogy kibírja 10+ évig. Erről szól az autóipar. Használod 5-7 évig, aztán beszámítod egy újba - még mielőtt előjönnének a vaskos szervízszámlák.
Akiktől vettem az Escortot vettek egy 1.2 Twinport Astra-t. 100000 km körül járnak vele, és mondták, hogy visszasírják Zsuzsit, mert az hiába egy régi konstrukció, de megfelelő karbantartással, odafigyeléssel (hidegen nem rúgod szét, figyelsz az olajcserére, a hűtésre, akkor nem fog alólad kiesni - és ezek olyan dolgok, amit nulla hozzáértéssel meg lehet oldani!) elmegy a világvégére. Az Astra pedig már problémázik. Pedig kultúremberek, kultúr vezetési stílussal (látszik Escorton is, hogy tényleg értelmesen használják az autóikat).
Én mondjuk 8000-ként cserélek olajat, és nem spórolok rajta (Castrol GTX 15w-40 - 6-8000/4 liter: megéri azt a pénzt 4-5 havonta), pedig nem is hajtom a kocsikat, mint Süti (1.4 8V CVH Escort, 1.3 OHV Fityesz - azok nem is rugdalásra vannak; egy RS-t biztos én is büntetnék
).