Author Topic: MK7 típushiba!!!  (Read 66469 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #60 on: 2008 July 03, 16:33:05 pm »
Én most fogom 1 éves szervízre vinni,amikor megvettem a kocsit nekem is azt mondták hogy felesleges és ez csak ajánlott. Ráadásul ezt két külön szervízbe mondták egymástól kb 150 km re.
Azért megkérdeztem az árát: 30e Ft-olajcsere,szűrő,ránéznek a futóműre.1 éven belül 60 ezer egy kicsit sok lett volna csak olajcserékre szerintem

sztem meg nem felesleges... sok sok későbbi hibát meg lehet vele előzni. Nem véletlenül AJÁNLOTT! Az halál mind1 hogy hány helyen, hány szerelő mondja, nekik ez az érdekük, mert később még több pénzt viszel hozzájuk a hibák miatt... gondolj csak bele hogy pár ezer km-ig még fémforgácsok, szemcsék lehetnek az olajban, és azok koptatják a motort...

sztrakk9

  • Guest
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #61 on: 2008 July 03, 18:16:52 pm »
Én valahol hallottam ,h ezeket a motoroka nem csak hipp-hopp összerakják és mehet is a kocsiba hanem előtte járatják egy ideig,pont ezek miatt.
De lehet ,h kacsa!

Gaben

  • Guest
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #62 on: 2008 July 03, 18:28:15 pm »
Teljesen felesleges!
Ha bármi baja lehetne a motornak a 2500-as szervíz elhagyásával akkor nem lehetőségként ajánlanák fel hanem KÖTELEZŐ lenne!
Ez nem zsiguli! A motorja pedig nem egy esztergapad hogy fém forgácsot termeljen.
De ki ahogy érzi.Én kihagytam és nem ment el a kompresszió a motorból,16 ezer km után sem. ;D




sztrakk9

  • Guest
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #63 on: 2008 July 03, 18:35:20 pm »
Nekem se! Csak 20 ezresen voltam aztán annyi.  :thumbsup:

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #64 on: 2008 July 03, 18:50:03 pm »
ki ahogy érzi, de elhihetitek, hogy bizony kell neki. amúgy sorozatgyártásról beszélünk, összerakják, beindítják, járatják pár percet, hogy rendben működik-e, megtörténnek a tesztek rajta, és leállítják. utána kerül bele a kocsiba. De higyjétek el hogy keletkezik ott fémforgács, még ha csak minimális mennyiségű is, és alig észrevehető. Tényleg nem esztergapad, de gondolj azért bele ott van súrlódás, ennek a csökkentésére van az olaj a motorban, tény hogy szinte nullára csökkenti, de azért van súrlódás, ha nem lenne nem kopnának el a motorok egy idő után. Egy ilyen 2500-as szerviznél, ezt az élettartamot tudod növelni. Tény hogy lassan affelé megy el az autógyártás hogy 3-4 évnél tovább ne működjön egy autó, és akkor tényleg tökmind1, de ha hosszútávra tervez az ember akkor igenis számít.

arra hogy nem zsiguli... hát hogy is mondjam, a zsiguliba beleönthetnéd a fiestából leengedett olajat akkor se lenne túl nagy baja... az a motor amit kibír az kemény... volt zsigulim nem is olyan régen és az amit kapott az kemény volt, és semmi baja nem volt az alatt a 6 év alatt amíg megvolt.
« Last Edit: 2008 July 03, 18:53:37 pm by sUdYe »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #65 on: 2008 July 03, 19:09:41 pm »
még annyit, hogy én pont ezért a növekvő ár, és romló minőség tendencia miatt veszek használt autót, amennyit eddig autóra költöttem, abból már futotta volna egy új autóra is, de picit utánaszámoltam, és arra is költöttem volna legalább ennyit ha nem többet... a mai autókat 3-4-5 évre tervezik... az én eddigi autóim közül a legfiatalabb 17 éves most, és eddig még egyik sem hagyott ott az út szélén soha, vannak velük bajok főleg az előző tulajok hanyagsága miatt, (az előző kocsim pont hasonló fémforgács miatt ment szarrá), szart rá a régi tulaj hogy mikor cserél olajat, egy felújított motorban ugyanúgy az elején gyakran kell cserélni, ő cserélte 20000-ként, és akkor se jó minőségre. mellesleg a márkaszervizekről is tudnék szépeket mondani... de vegyétek csak ott az olajat meg mindent... ti választjátok.

Offline sdavid

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +60/-23
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #66 on: 2008 July 03, 20:05:11 pm »
Sziasztok!

Én ma voltam az ajánlott 2500 km-es szervízen. Bent voltam amikor engedték le az olajat. Ha azt mondom, hogy fekete sűrű gusztustalan volt, akkor még nem mondtam sokat.

Igaz, hogy azért is vittem el mindenképpen, mert ígéret volt, hogy ingyenes lesz a szervíz. (és tényleg az volt. na jó, egy ezrest adtam a szakinak, mert jó fej volt. LÉGSZŰRŐvel kapcsolatos kérdést feltettem neki, miszerint, hogy kell levenni. Ki kell csavarni a két csavart, a csöveket és jó erősen megrántani. egy gombaszerű rúd tartja, ezért jön le nehezen. Azt mondta, hogy ajánlott a levétel után megzsírozni, mert akkor a következő alkalommal simán lejön. Na, ezt meg is mutatta, be is zsírozta, úgyhogy rendes volt :) )

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #67 on: 2008 July 04, 09:13:42 am »
Zsigád 6 évet nálad meg 15-öt előtt5e másnál, nekem is volt elnyűhetetlen még ha minimálisat is foglalkozol vele. Ladám is lenne, ha nem inná meg a 10-et vegyesen :D
2500-as szervíz. Mikor vettem ezt elhallgatták, sőt le is tagadták mikor rákérdeztem, hogy nincs-e valami korai szervíz. Nekem ezért kimaradt!
De tutti elvittem volna!
Igaz nekem okoskodtak, hogy próbapadon bejáratták, úgyhogy bejáratási idő az minimális és szinte lényegtelen :( Na azért kíméltem rendesen :)
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline bitmester

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 180
  • Segített?: +1/-0
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #68 on: 2008 July 07, 08:22:26 am »
Hi!

1500-2000 km-es szervízen én is voltam, de csak átnézésen (kissé kétértelmű  ::)).

Az olajcserével kapcsolatban:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060629d/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060725b/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070219d/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070419c/

Úgyhogy mindenki eldöntheti  :D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #69 on: 2008 July 07, 11:50:25 am »
Hi!

1500-2000 km-es szervízen én is voltam, de csak átnézésen (kissé kétértelmű  ::)).

Az olajcserével kapcsolatban:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060629d/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060725b/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070219d/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070419c/

Úgyhogy mindenki eldöntheti  :D
én nem vagyok márkakereskedő, és nincs is ilyen ismerősöm, csak konyítok valamennyit a kocsikhoz. És egy olajcsere sosem árt, viszont a hiánya annál inkább. Aki lecserélte 2500 km után az olaját az tudja miről beszélek. csak nézze meg mindenki hogy mi jön ki egy motorból ilyenkor... utána nem lesz kérdés a válasza sztem a kérdésre hogy kell-e. Hozzáteszem ha kihagyod se lesz komolyabb húúde problémád, bár tény hogy az a kosz ami így belekerül a az olajba akkor ha ott marad tud károkat okozni. és jópár év múlva bőven a garanciaidőn túl fog jelentkezni a következménye. Aki akarja elhiszi aki nem nem, de szóljon mert tőle akkor nem veszek autót soha. :) röviden ennyi. :P

norbert8210

  • Guest
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #70 on: 2008 July 07, 19:35:28 pm »
Sudye abban igazad van hogy mindenki döntse el maga és én is ezt mondom,de butaság ezek a motorok már nem a jóöreg motorok amiből ömlött a fémforgács szinte olaj helyett,láttál már olajcserét új kocsin?Ami az enyémből lejött simán beleönthetted volna az escortodba.Én nem az ajánlott szervíz elhagyása miatt nem venném meg mástól a kocsit,hanem olyanoktól mint te!Bocsi de tényleg,tudom hogy szereted meg minden,de amibe beleülsz hááááát szegény motor,Muterod ha látta volna mit művelsz a kis kedvencével a Lurdynál,már valamelyikünknél kopogtatnál szállásért :-X.
Mindenki döntse el maga,ha ettől megnyukszik cseréljen, :notworthy:

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #71 on: 2008 July 07, 22:00:40 pm »
Sudye abban igazad van hogy mindenki döntse el maga és én is ezt mondom,de butaság ezek a motorok már nem a jóöreg motorok amiből ömlött a fémforgács szinte olaj helyett,láttál már olajcserét új kocsin?Ami az enyémből lejött simán beleönthetted volna az escortodba.Én nem az ajánlott szervíz elhagyása miatt nem venném meg mástól a kocsit,hanem olyanoktól mint te!Bocsi de tényleg,tudom hogy szereted meg minden,de amibe beleülsz hááááát szegény motor,Muterod ha látta volna mit művelsz a kis kedvencével a Lurdynál,már valamelyikünknél kopogtatnál szállásért :-X.
Mindenki döntse el maga,ha ettől megnyukszik cseréljen, :notworthy:


Láttam már párat, és láttam már párat régin is. Tény hogy egy régebbi autón több volt a dzsuva mint a mostanin, de azért a mostaniba is van bőven. (amúgy nem önthettem volna bele az escortba, az is igényli a jó és tiszta olajat...). Tény hogy nem kímélem a kocsikat ez nem vitás, bár akárhogy is nézem rendbetartom őket, és mindent cserélek rajta amit kell. Sajnos a régi kocsim nem ilyen volt még azon sokmindent nem cseréltem ki, meg is lett az eredménye, de ez az új már nem ilyen, most rendberakjuk a motort és minden cserélve lesz rajta ami kell. nem kókány munka. Nem attól romlik el egy autó hogy használják, meg hajtják, hanem a nem megfelelő karbantartástól, és az állat mód használástól. Az a lurdys néhány farolás meg pörgetés tény hogy nem tesz jót de nem is mindennapos művelet nálam se. Nem vettem sértésnek amit mondtál. Nekem az a bajom a használt autók tulajaival, hogy nem tudják hogy mit kell az autónak megadni hogy jó maradjon. Sajnos tapasztalatom szerint egy új autó sokkal kevesebb ideig bírja mint a régi kocsik. Kiváncsi leszek hány mostani autó fog úgy rohangálni az utakon 20 év múlva mint most a ma 20 éves kocsik. Az a néhány példány fog akkor is jól üzemelni amelyeknek megadták ezeket az ajánlott szervizeket is. Én amúgy az RS-en 7000 km-ként cserélek olajat, elvileg 15000-ként volt anno előírva. 7000-nél még szép az olaj, de ne is legyen csúnya, azt az olajat simán bele lehetne önteni egy LADA-ba, vagy egy 8v escortba. de a 16v- be már nem elég jó nekem. Én egy hasonló embertől mint én igenis vennék autót, mivel ha sz*r a kocsi akkor megjavítom és kicserélem a hibás alkatrészt.
Anyám látta volna nem lett volna semmi :P nem vele lakom :D

Gaben

  • Guest
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #72 on: 2008 July 08, 00:38:56 am »
Gyertyákat nem akartok 2500-nál cserélni?  ;D

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #73 on: 2008 July 08, 08:13:15 am »
Gyertyákat nem akartok 2500-nál cserélni?  ;D

:) Na lehet, hogy megint elindítok egy háborút :) anno volt egy R18 om és a gazdája az első tulaj! esküdözött,hogy soha nem volt semmilyen szervízben stb- sőt dicsekedett!! - nos az R18 mint egy Rolex úgy ketyegett a hengerfej felső részében a szelepfedél alatt már csak olajsár volt, nyomás nem jött fel!! Meg sem kottyant neki! Az autó közel 20 éve ment ugyanazzal az olajjal gondolom néha frissítve néhány decivel!

Azért a mai kiélezett motoroknak kell az olaj, de a mai olajak is korszerűbbek a motorok tisztábbak. Cserélhetsz 7000km enként olajat attól szerintem senkinek sem lesz jobb legfeljebb az önérzetednek de pénztárcádnak mindenképpen rosszabb. :) Én a Mobil 1 et tettem bele utoljára és 17000 km után sem volt különösebb baja. Szerintem simán elbírt volna még néhányezer kilómétert.

A szűrők sem a régiek a motorban fémeknek meg egyebeknek semmi keresnivalójuk, egy részük - ha valami miatt lenne - a szűrőben végzi a többi meg a karter alján egy mágnesben - főleg a csabvar szokott mágneses lenni - gyűlik.

Ha meg már olyan szinten van fémreszelék a motorban amit fentebb olvastam akkor szerintem az olaj már nem segít csak annyit mint az agyvérzésnek a C vitamin!! :)

Vagy bennefelejtettek egy reszelőt :)

Üdv



Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK7 típushiba!!!
« Reply #74 on: 2008 July 08, 12:18:35 pm »
Gyertyákat nem akartok 2500-nál cserélni?  ;D
azt még fölösleges. azok többet bírnak. Bár a gyertyacsere nem akkora tétel.

:) Na lehet, hogy megint elindítok egy háborút :) anno volt egy R18 om és a gazdája az els? tulaj! esküdözött,hogy soha nem volt semmilyen szervízben stb- s?t dicsekedett!! - nos az R18 mint egy Rolex úgy ketyegett a hengerfej fels? részében a szelepfedél alatt már csak olajsár volt, nyomás nem jött fel!! Meg sem kottyant neki! Az autó közel 20 éve ment ugyanazzal az olajjal gondolom néha frissítve néhány decivel!
Az szerencse, meg azok a motorok még bírták ezeket. ezt próbáld meg megcsinálni egy mai autóval... nem menne...
Azért a mai kiélezett motoroknak kell az olaj, de a mai olajak is korszer?bbek a motorok tisztábbak. Cserélhetsz 7000km enként olajat attól szerintem senkinek sem lesz jobb legfeljebb az önérzetednek de pénztárcádnak mindenképpen rosszabb. :) Én a Mobil 1 et tettem bele utoljára és 17000 km után sem volt különösebb baja. Szerintem simán elbírt volna még néhányezer kilómétert.
elbírt volna, az RS-em is elbírná a 10-15000-et, de amit sokan elfelejtenek hogy ezek az intervallumok normál, átlagos használat mellett értendők. én a 7000 km-t úgy számoltam rá, hogy én küldöm neki, így az olaj is nagyobb igénybevételnek van kitéve, így hamarabb elfárad és veszít a kenőképességéből. Ezért cserélem gyakrabban. ez nálam évi 2 max 3 olajcsere. az olajcserét magam elvégzem, az olajat meg jó áron veszem, nem benzinkúton.

A sz?r?k sem a régiek a motorban fémeknek meg egyebeknek semmi keresnivalójuk, egy részük - ha valami miatt lenne - a sz?r?ben végzi a többi meg a karter alján egy mágnesben - f?leg a csabvar szokott mágneses lenni - gy?lik.

Ha meg már olyan szinten van fémreszelék a motorban amit fentebb olvastam akkor szerintem az olaj már nem segít csak annyit mint az agyvérzésnek a C vitamin!! :)

Vagy bennefelejtettek egy reszel?t :)

Üdv