Author Topic: Etanolos fiesta (e85)  (Read 19104 times)

Joebacsi89

  • Guest
Etanolos fiesta (e85)
« on: 2010 March 27, 01:01:52 am »
Sziasztok!


Nekem van egy 1.1-es 91'-es mk3-as fiestám,(karburátoros) és arra lennék kíváncsi hogy hogy tudnám azt elérni hogy csak etanollal menjen, vagy ha adott esetben nem tudok etanolt tankolni akkor benzinnel.
Lehet kapni neten olyan cuccot amivel teljesen etanollal megy a gép, viszont mint csóró kölök nem szereltetném bele a 30e ft-os olcsóbbik verzsönt, házilag lehet-e valamit kezdeni vele vagy nem?
Szóval lényeg a lényeg etanolt, ha nincs akkor benzint de leginkább házilag :D

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #1 on: 2010 March 27, 01:05:30 am »
Ugye használtad a keresőt, és végigolvastad ezt a topikot?
Konkrét igen/nem válasz nincs benne, ez tény, de elég sok érv és tapasztalat van, érdemes átfutni.
D.V.Zs.

Joebacsi89

  • Guest
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #2 on: 2010 March 27, 01:11:41 am »
Köszi, a mellékelt topcot nem olvastam de most megteszem ;)

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #3 on: 2010 March 27, 12:56:58 pm »
Elméletileg ha a 92-es fúvókádat kicseréled 105-ösre akkor mennie kéne, de ezt még nem próbáltam ki, mert nem találtam ilyen méretű fúvókát, de ha találsz akkor nekem is kellene, mert így átalakítás nélkül csak max. felesben lehet használni, vagy inkább 18 szesz/ 20 benzin. A fogyasztás 7-7.5 l. Annyi hátránya van, hogy egy kicsit tovább kell használni a szívatót. Nálunk ez már működik kb 6-7 E km-t mentünk vele így felesben. Milyen állapotban van a karbid, mennyit fogyaszt benzinnel, mennyit km-t megy 1 tankkal?
Ja olyan eset nincs, hogy "nem tudsz etanolt tankolni, mert fogysz egy 20 literes kannát, és amikor etanolt tankolsz akkor telenyomod azt is, és a következő tankolásnál már nem kell etanolos kutat keresni, csak egy sima benzinkutat, mert feltételezem hogy neked sem esik útba a szeszes kút ahogyan nekünk.

Joebacsi89

  • Guest
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #4 on: 2010 March 31, 02:13:14 am »
Hali Balage!

Pesti vagyok, szal nekem útba esik az etanolos kút, de nem ez afennakadás tárgya nálam :)
Arra lennék még kíváncsi hogy a gyújtáson nem kell állítani?
Mert olvastam olyat is a neten hogy 15 fokra kell állítani.....
Hidegben, (ami mondjuk mostmár - hál' istennek- nem aktuális), akar-e menni egyátalán az etanolos verda?
Ami visszatartó tényező volt számomra hogy beletankoljam az ótóba, hogy elv. a szesz (e85) leold olyan dolgokat a rendszerben amit a benzin nem old, így esetlegesen egy dugulás lehet a következmény.
Nemtudom hogy milyen állapotban van a karbim (egyenlőre), megvan az autókám kb fél éve, lassan de biztosan ismerkedek az autóval, mondjuk az első is egyben szal abszolút amatőr vagyok a dologban.
Egyszer megnéztük hogy mennyit fogyaszt a verda városban és kijött egy 7,8-as fogyasztás amit én picit soknak tartok ám legyen, autópályán 6,2 volt ami rendben is van ahoz képest hogy a kis 1.1-es motorral végig 120-130-al mentem 3 emberrel, megpakolva.
Esetleg kéne egy karbi beállítás? ( mert ha minden igaz ha jól bevan állítva akkor fogyasztáscsökkenést lehet vele előidézni :D )
Hogy mennyit megy egy tankkal jó kérdés, ám erre is tudok majd válaszolni, mert úgy nagyátlagban annyira csóró vagyok hogy ha van benne 10l benzinke akkormár elég frankón érzem magam, de most mondjuk feltörtem mint a talajvíz, veletankoltam omv super95-el, és felírtam a km-t, szal egészen naprakész lettem :D
Egyenlőre ennyi, mert lassan internetes napló szagu lészen dolog, szal várom a válaszodat :)

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #5 on: 2010 March 31, 19:17:14 pm »
A gyújtás elektronikus legalábbis az  mi Fiestámban, és azok is karbisok, '95-ös kis teher.(küldj képet, és megmondom)
-15 fokban 25benzin/15 szesz arányban is simán beindult, nálunk nincs gond mert a szívató nagyban megkönnyíti a hidegindítást.
A mi Fiestánkban egyikben sincs üzemanyagszűrő, nem dugult el soha egyik sem, mert 3 db ugyanolyan "flotta Fiestánk" van Havernak, Sógornak, és nekem.
"egyszer néztük hogy mennyit fogyaszt" ezt hogy érted? Meséld már el, hogy mérted meg a fogyasztását!
A karbin nincs mit beállítani 1 db imbusz csavar van rajta és kész, ez szabályozza a levegő mennyiségét. A beállítás a legutolsó dolog, ha úgy érzed hogy nem működik rendesen, akkor azt nem lehet egy szimpla beállítással kiküszöbölni, porrá kell szedni a karbit, kitakarítani, kimosni benzinnel, a pillangó szelep tengelyét elvinni egy hozzáértő esztergályoshoz, új tömítéseket, membránokat kell venni, és úgy összerakni, hogy egyetlen helyen sem szívjon fals levegőt. Ez másfél - két napos munka, ezen már 2 autónk már átesett, és - 2liter fogyasztás(Ebben benne van a szelepbeállítás is.) Ha viszont úgy érzed hogy jó a gép akkor ezt a műtétet nem kell végigcsinálni, ezt a menetteljesítményével, és a fogyasztásával megnézheted. Mennyi km lehet a gépedben?  Na akkor hogyan is fogod kiszámolni a fogyasztást?????? Addig jó hogy teletank és lenulláz, utána? 

Offline yogixr2i

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 231
  • Segített?: +1/-2
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #6 on: 2010 April 01, 00:54:00 am »
hali
havernak volt egy 1979es mk1es fiesztája és ő tisztán etanollal járt nem keverte benyával!!
csak fuvokát cserélt és megnövelte az alapjáratot.
semmi humbuk cucc 30ezerért meg igy keverd a benyát meg az etanolt
A nőknek csakis a belső értékek számítanak. Pl. klíma,füthetö bőrülés, világított piperetükör, dönthető ülés, stb...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #7 on: 2010 April 01, 06:45:13 am »
yogi: de az egy karbis kocsi, injektoros az nem ilyen egyszerű!
A gyújtás elektronikus legalábbis az  mi Fiestámban, és azok is karbisok, '95-ös kis teher.
balage: ha elektromos a gyújtásod, akkor tuti nem karbis, akkor a tied már injektoros. ugyanúgy néz ki mintha karbis lenne, ezt hívják úgy hogy központi injektoros.

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #8 on: 2010 April 01, 07:18:32 am »
Ne nézzél hülyének, az én autóm kis teher ezért van benne karburátor!!!
Ha gondolod küldök neked képet róla, ja és az enyém 55 lovas, az injektoros pedig csak 50 le.
A gyújtás pedig elektronikus, mert '95 -ös évjárat, de hangsúlyozom kis teher autó, ez nem személy, és pl: váltóbox sincs benne.
A ford klubon a dokumentum tárban meg lehet nézni mivel jöttek ki.

Joebacsi89

  • Guest
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #9 on: 2010 April 03, 00:36:08 am »
Hali!

Balage, a fogyasztás legegyszerűbb megmérése pl az hogyha teletankolod mész vele egy 100-ast és újra teletankolom mert akkor fekete fehér a dolog.
Kb 165.000 van a gépbe, legalábbis a számláló ezt mutatja.

Az egyszer mértük hogy mennyit fogyaszt a 100km-es projekt lett volna, csak nem sikerült 100-at menni hanem lett belőle 130 vagy mennyi..., meg nem volt felírva sem a km (mert az én autómba nincs lenyomós kis mérő), szal nem lett az igazi, mostmár nemsokára meglesz a 100-as szal majd leírom hogy mennyi azaz annyi.
Most fogok cserélni gyertyákat a gépben, meg a karburátort kitisztogatni, és utána megnézem hogy mivel lett más. (hogy a fogyasztás csökkent-e vagy, meg egy karburátor beállytást, ha szükséges)
A másik nekem nem kisteherem van szal lehet hogy van némi változtatás a 2 kocsi között.
A másik része az utolsó két mondatodról hogy segítséget kértem, nem pedig kioktatást.
Főleg nem ilyen hangnemben.

RyAn

  • Guest
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #10 on: 2010 April 03, 01:13:19 am »
pl: váltóbox sincs benne.

Rendelhető extra volt...
Még CLX felszereltségben sem volt benne mindegyikbe...

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #11 on: 2010 April 03, 21:33:38 pm »
Pontosabban meg tudod mérni, ha kijárod az egész tankot, majd ismét televered a tankot, és úgy számolod ki, mert pl. ha az egyik pisztoly érzékenyebb akkor már nem ugyanannyi üzemanyag megy bele, tehát hamis adatot kapsz. Ezért javaslom hogy járd ki a tankot, és próbáld meg ugyanaddig visszatankolni ameddig volt, kiszámolni gondolom menni fog.
Az én karbim weber 26/28 TLDM. Ha a karburátort szétszeded akkor vegyél hozzá egy felújító készletet, és szánjál rá 2 napot, ha úgy akarod megcsinálni ahogyan azt kell.
Joebacsi nem volt szándékos, csak feltűnt hogy pontos fogyasztást írtál (város 7.8l, pálya 6.2l) utána meg írod hogy mindig rátankolsz pár litert és nem tele, ezért kérdeztem meg hogyan számoltad ki.
Na ezt nem tudtam hogy extra volt, azt hittem csak a teherből hagyták ki.

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #12 on: 2010 April 04, 06:51:01 am »
Miben különbözik a kisteher a személygépkocsitól? Szerintem súlyra és motortól nem különbözik.
Vevői rendelésre tették bele azt a motort amin karburátor van.... mert az olcsóbb volt a 90-es években.
1.1-1.3-as CFI és 1.8diesellel is csinálták.
« Last Edit: 2010 April 04, 07:05:16 am by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #13 on: 2010 April 04, 13:49:00 pm »
Igen v.színű ezek flotta autók voltak, rengeteget rendelt a Tigáz anno '95 -ben, de a gyújtása már elektronikus volt.
Visszatérve az eredeti témához, sz.tem is könnyebb és olcsóbb egy karbis autót alkoholistává varázsolni, adott esetben a 92-es fúvókát 105-ösre cserélni, de ez csak elméletben működik. Ezt nekem is Geree mondta a Fordklubon, ő vágja ezt a témát.

tunyi1989

  • Guest
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #14 on: 2010 July 19, 19:45:51 pm »
Mostanában gondolkoztam rajta hogy én is megpróbálom az E85 üzem módot a fiestával. Még nem jutottam el odáig hogy megtankoljam vele ugyanis akadnak még kérdéseim...
Első kapásból az hogy olvastam hogy Mk6osban felgyulladt a motordiagnosztika lámpa.(Lambda szonda jel miatt gondolom). Ezzel kapcsolatban csak az lenne a kérdésem hogy ha vissza állok benzinre akkor magától ki alszik-e a lámpa vagy nem? (mondjuk 40-50km utáni használat után)
Második hogy a hidegindítás kinek mennyire volt nehéz? (20 fok felett) 3-4indításra már elindul úgy hogy nem áll le?
Harmadik: mennyire kezeli a gyári motor vezérlő a dúsítást? Mennyivel ad neki többet vajon? A motorvezérlő próbálja a benzinhez előírt értéket tartani,emiatt nagyon sok anyagot ad majd neki mivel az etanollal alapból kevesebb a káros anyag kibocsátás?(az oxigén is több így értem)
Előgyújtást a kopogásérzékelő miatt a lehető legnagyobb értéken tartja majd vagy egy meghatározott értéken felül nem emeli már tovább? (E85el a magasabb oktánszám miatt vihetné felfelé bőven)
Valamint a motorvezérlő mennyire fog alkalmazkodni hozzá? úgy tudom hogy képes tanulni,így ha mondjuk megyek vele E85el akkor egy idő után "hozzá szokik" valamilyen mértékben.

((((Amúgy nem vagyok tök hülye a témához szóval írhattok szakmaibban is választ:) Fél éve mászkálok a polskimmal tisztán E85el,motort gyűrűztem aztán ha már úgyis kint volt a motor átfúvókáztam a karbit,10fokot növeltem az előgyújtáson aztán mentem is tankolni,egyedül az a negatívum hogy nagyon kis gázadásra befullad mert nincs gyorsító fúvóka. ))))