Author Topic: Etanolos fiesta (e85)  (Read 19095 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #15 on: 2010 July 19, 19:53:32 pm »
nem ajánlom, benzincsöveket eheti, injektorokat tönkreteheti (egy jóbarátomnak ezt tette...)... és még sorolhatnám milyen bajai lehetnek a kocsinak... műanyag üzemanyagtankot is kikezdheti... bőven sok az ami alapból a benzinben van.

tunyi1989

  • Guest
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #16 on: 2010 July 19, 20:22:48 pm »
ez milyen autóban történt? Egyébként a Fordos etanol átalakítóban úgy tudom hogy nincs is benzin cső...csak injektor meg vezérlő egység. (tehát elvileg bírja,és nekem is a polski 20éves benzin csöveit nem marta meg,a másik polskim újabb (2éve cseréltem) benzin csövi is bírják pedig elég olcsó márkátlan szutykot vettem,sőt üvegbe töltöttem etanolt és praktikeres átlátszó semmilyen álló csövet bele dobtam és 3hete benne van de egy kis szín elváltozáson kívül semmi egyebet nem tapasztaltam...)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #17 on: 2010 July 19, 22:33:56 pm »
ez konkrétan egy Ford Escortban. A fordék szeretnek alkalmazni kemény műanyag benzincsöveket az injektor és a benyaszűrő között, na azok szeretnek széttöredezni, az etanol hatására (az is szétrepedt az escortban). az a kis szín elváltozás 3 hét alatt... lehet hogy egy fél év alatt egy likas tankot eredményezhet... nem garantált hogy meg fog hibásodni, de elég egy apró anyaghiba, és ott rögtön elkezdi enni... nem véletlen szakemberek nem is ajánlják csak már erre tervezett autókba. illetve komoly ( nem 40e HUF, annál jóval többe kerülő) átalakítások után benzinüzemű autók hajtására.

tunyi1989

  • Guest
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #18 on: 2010 July 19, 23:02:11 pm »
igen hallottam,olvastam,tanultam már sok mindenről a témával kapcsolatban.
Egyébként kiemelném hogy az a cső darab amit etanolban áztatok az nem benzincső! hanem hagyományos sima gumi cső ami pl szélvédő mosókhoz alkalmazható.
Arra a kérdésemre tudja valaki a választ esetleg hogy ha világít a motordiagnosztika lámpa akkor benzin üzem,vagy a hiba megszűnése után automatikusan kialszik-e vagy tovább világít? (E85 tankolás miatt világíthatna,ha benzint tankolok utána el alszik?) A hiba kód tudom hogy meg marad,csak kérdés hogy nem élő hiba esetén is égve marad-e.


na kár hogy nem lehet hsz.t szerkeszteni :) Azt szeretném még meg kérdezni hogy az escortokban milyen befecskendező rendszer van? vagy már motronicok?
Amúgy én úgy vagyok hogy inkább escortom lenne mint fiesta,vagy a régi kocka fiesta:) csak nem az én döntésem volt hogy ezt vettük...Az igazi azért mégis csak egy hátsó kerekes Sierra lenne:)
« Last Edit: 2010 July 19, 23:22:28 pm by sUdYe »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #19 on: 2010 July 19, 23:23:42 pm »
de lehet, hsz jobb felső sarka szerkeszt gomb ;)

hengerenkénti EFI-s az említett escort ;)

a régi meg sierrás véleményeddel egyetértek. :) nem véletlen van 20 éves autóm :P

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #20 on: 2010 July 20, 12:17:39 pm »
"eheti, tönkreteheti, kikezdheti", ez mind csak feltételezés!!! Én egy éve úgy járok hogy 12-13 liter benzin, és 30-32 liter etanol mikor hogy sikerül persze tankolni. Az etanolnak csak annyi baja van hogy száraz, ezért mindig tankolni kell mellé benzint kb.30%-ot(le kell szokni a "beszaladok lökök bele 2000 Ft-ot"-ról és akkor nem szenvedés). Ilyenkor már az autó kibocsájtása szinte jelentéktelen a tiszta etanolos üzemhez képest, és a computer is még tudja kezelni. Eddig még akármilyen járműbe tankoltam soha semmilyen gondot nem okozott.
Hallottam már sok hülye marha embert aki televerte tisztán a tankot, és akkor csodálkozott hogy nem megy az autó. Ilyet nem szabad, először is furán hangzik, de szoktatni kell az autót, először max. felesben 1-2 tankot, aztán 60-40% és végül a 70-30%, de télen vissza kell állni a 60-40%-re. Ja és tisztán azért nem szabad még 2 km-t sem menni, mert a lambda szonda annyira feldúsíthatja a keveréket, hogy a computer azt hiszi hogy elromlott, és kiiktatja. Nem kell félni ez 30 % benzinnel nem tud megtörténni, csak tisztán. Ha véletlen valaki így járt, és benzinnel sem tökéletes az autó, akkor nem kell megijedni, fizikai kárt nem hiszem hogy csinálni az etanol, mert a benzin durvább anyag mint az etanol. (próbáljon meg v.ki etanollal takarítani, olyat amit benzinnel szoktak, vagy dörzsöljön szét a kezén egy picit és rájön.)
Tehát: Én ezentúl is fogom használni, csak ésszel!  Remélem segítettem.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #21 on: 2010 July 20, 21:09:31 pm »
balage: nem kötekedésből, félre ne értsd, de olvasd el légyszives amit írtam, nem feltételezés, hanem tény. megtörtént eset, és nem tisztán etanolnál már jelentkezik... tudtommal a tied még karbis, így azzal könnyebb a helyzet, de tény hogy a műanyag csöveket szárítja, és ami benzinnel működik 10-15 évig itt a harmadáig se fog... és amikor ez egy műanyag tankos autónál egy komplett üzemanyag tankba kerül azért már meggondolnám a dolgot...
nem erre az üzemanyagra lett tervezve a motor, és ne mondja nekem senki se azt hogy hosszú távon mindenféle probléma nélkül nagyobb átalakítás nélkül használható egy a tervezettől eltérő üzemanyag az autóban... nekem spec nem érné meg, továbbá egy olyan világban ahol az élelmiszerek ára rohamosan nő, én nem vennék el termőterületet az élelmiszerektől... ;) de kinek mi, egy erre tervezett autóban jó lehet, de szerintem még mindig drága az etanol is, ugyanúgy ahogy a benzin...

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #22 on: 2010 July 21, 22:14:16 pm »
Kb: 15 teletank 10000 km után vagyok túl egy 1.2 Kangoo-val ami injektoros. Régebben amikor még nem volt szesz Debrecenben mindig műanyag kannákban hoztam az etanolt, aminek a vastagsága töredéke egy üzemanyag tartályénak. Volt olyan hogy hetekig állt benne, mert sokat hoztam és soha nem kezdte ki. Ha az autó computere képes annyival dúsítani a keveréket ameddig az szükséges akkor el fog menni bármeddig. Egy tankon kb. 2000 Ft-ot takarítok meg, szorozd be 15-el. Ebből tudnék venni egy egész motort, vagy még adnának hozzá egy tankot is. Egyáltalán nem utolsó sorban a káros anyag kibocsájtást figyelembe véve, el sem tudjuk képzelni milyen tiszta lenne a levegő ha minden autó etanollal menne. Azt el tudom képzelni, hogy pl: egy elöregedett, kirepedezett csövet kikezd, de mást nem. Ezeket a dolgokat csak azért találták ki hogy ne ez fogyjon hanem a benzin és a gázolaj, mert abban több haszon van hogy rohadnának meg, magasról leszarva a környezetet.

tunyi1989

  • Guest
Re: Etanolos fiesta (e85)
« Reply #23 on: 2010 August 14, 22:03:42 pm »
No mégsem próbálkoztam az etanollal:) pontosabban a fiestával nem próbáltam,nem is fogom.
előző hsz.hez hozzá szólva valóban kevesebb a káros anyag kibocsátás,egyedül a NOx ami kicsit több lehet mint benzinnel.
Műanyag tankot rühellem,most gondolkoztam el rajta hogy az van benne...meg a fránya injektor:D
Polskimmal szerencsére semmilyen gondom nincs ilyen témában.a tank fém,karburátor és mechanikus ac szóval nem tud elcseszni semmit sem,ha mégis akkor ugrott pár ezer ftom...
Egyébként a műanyag tankos autóval is kéne hogy működjön a dolog mert sima szörpös flakonban tárolom az etanolt itthon (5Les fűnyíróba töltöm mindíg belőle) és annak sincs semmi baja,előtte 2évig benzin állt benne örökké...

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Etanolos fiesta (e85)
« Reply #24 on: 2011 January 05, 16:35:41 pm »
valaki rakatott be átalakítót? 1.4 központi injektoroshoz..
 miket kell állítani ha egy ilyen tuti szerkezetett berakok? gyújtás merre hány fokkal kell állítani?
kicsit sokallom már a benzint

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Etanolos fiesta (e85)
« Reply #25 on: 2011 January 07, 19:42:23 pm »
én voltam olyan bátor és beszereltem az átalakítót jelenesetben egy magyar terméket melynek neve Hunflex központi injektoroshoz való és univerzális... mint gondoltam nem akkora örjöngőség a beszerelés... injektor kábel lehúz és meg kell nézni melyiken jön az amper.. na azt nem kell bántani hanem azt kell bántani amelyiken nem jön szinte semmi... egy kábelt /jelen esetben nálam a fehéret/ a bejövő jelhez kell kötni a másikat /zöld/ pedig az injektorhoz menő oldalhoz... beforrasztod és örülsz hogy na királyság van... utána a hőfokérzékelőt az egyik hűtővíz csőre rá hergeled /van benne hideg indítás/ utána meg adsz neki gyújtás függő 12V-ot meg egy negatívot azt mindenki örül :) feltankoltam E85-el /etanol/ és kicsit köhögve indult... /olyan hangja volt mint egy V2-es vagy vmi GSX-R-nek alapjáraton/  két potméter van az egyik a dúsítás a másik meg az üzemanyagot állítód én jelen esetben a dúsítást 0 értékre raktam /balra csavartam a potmétert/ az üzemanyagot meg olyan 9 és fél10 állás körül. Kérem szépen pöcc röff kicsit jobban húz viszont egy kicsit zajosabb a motor. De ez így egy random beállítás kb 1 hétig csiszolgatom a potmétereket /állítgatni/ hogy az igazi legyen a dolog.

Amihez én hozzá jutottam postával mindennel együtt volt 24.900ft ennyit nekem megért a dolog ja és 263 itt lent délen az etanol...

de még írok fogyasztást meg ilyesmiket majd :) persze ha van érdeklődés
« Last Edit: 2011 January 07, 19:44:08 pm by TomeeFiesta »

RyAn

  • Guest
Re:Etanolos fiesta (e85)
« Reply #26 on: 2011 January 07, 23:11:51 pm »
remélem benzincsöveket átnézted.

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Etanolos fiesta (e85)
« Reply #27 on: 2011 January 08, 17:15:46 pm »
minden át van-volt nézve és tank mosás is történt :)

valaki nem tudja véletlen hogy a felső beosztás /full tele tank és az alatti vonal között hány liter van?/

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Etanolos fiesta (e85)
« Reply #28 on: 2011 January 09, 10:13:51 am »
200km mentem és félig van a tank.. kicsit brutális fogyasztás mondjuk kitapostam a lelkét.. a másik féltank óvatos kalapos nyugdíjas vezető stílusban vezetem végig és érdekes hogy kb 2 fokot adtam neki a potméteren dúsításon tehát 0 állástól egy kicsit feljebb és úgy is megy az autó igaz hidegen 1 fokos dúsítással nem akart indulni adtam neki 1 fokot megint és indult...

Jesu

  • Guest
Re:Etanolos fiesta (e85)
« Reply #29 on: 2011 January 09, 12:18:47 pm »
Kíváncsi vagyok, mik lesznek a tapasztalataid.
Én még 1.2-es központis Fiatba tankoltam 1/2-2/3 között, de kár volt.

Annyira megdobta a fogyasztást, (7,5-8 -> 11-12) hogy gyakorlatilag szarabbul jártam, mint ha nem teszek bele.
Az elpazarolt benzin sokkal többet elvitt, mint a spórolás a szesszel. Ez persze átalakító nélkül volt.

Azóta beszéltem az egyik fejlesztővel, aki szintén készít ilyen cuccot. Ő mondta, hogy keverve nem éri meg, még átalakítóval sem, mert növeli a fogyasztást alapból, így bekeverve még több drága benzin fogy arányában.
Csak tisztán éri meg, de úgy is kell számítani ~15-25% többletfogyasztásra, ami kis nyomatékú motornál jelentősebb, nagyobbacskánál kevésbé. Ha ezt nézzük kis kocsinál nem éri meg, elkopik az előnye. (270*1,25!)
Böszme motorral van benne ráció, merthogy alulról nagyobb a nyomaték, kevésbé forgatva lehet vele járni.
« Last Edit: 2011 January 09, 12:24:15 pm by Jesu »