Author Topic: Turbósítsunk!?  (Read 19401 times)

geriagyik

  • Guest
Turbósítsunk!?
« on: 2007 February 27, 23:13:34 pm »
Sziasztok!Az 1.8as mocira szeretnék egy turbot!Ismertek mühelyt aki már csinált ilyet?Esetleg vki tud vmi részletes infot h hogyan is kezdjek bele,és pontosan miket is kell átépiteni a blokkban?!Érdemes e belekezdeni?Na és persze az anyagi vonzat???Nagy vonalakban van selytésem a dolgokrol(turbo,intercooler,leömlő) de az aproságokhoz nem értek!És nem szeretném ha átb.....nának!Ami manapság sajnos nem ritka :(

köszi
« Last Edit: 2007 February 28, 00:58:23 am by viktorwrz »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 1.8 16v turbositanám!?
« Reply #1 on: 2007 February 28, 00:56:01 am »
A téma érdekelne engem is, mármint maga az elv. Plusz, hogy mire kell ügyelni turbositáskor stb.
Pl.: minek az olajhűtő, hova kell azt bekötni? Mekkora nyomáson hajtsuk a motort? Kompresszió növelés vagy csökkentés? Ki mire esküszik???
Egyszóval mindent ami a témába vág, ide lökhetitek.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #2 on: 2007 February 28, 06:21:18 am »
ha jól akarjátok csinálni 1-1.5 mill FT.

ha nem akkor elég 500e FT

minimum(ha nmagatok csináljátok),és hozzáértés kell hozzá,ha nem akkor még több...........

welder

  • Guest
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #3 on: 2007 February 28, 09:13:15 am »
Sziasztok!Az 1.8as mocira szeretnék egy turbot!Ismertek mühelyt aki már csinált ilyet?Esetleg vki tud vmi részletes infot h hogyan is kezdjek bele,és pontosan miket is kell átépiteni a blokkban?!Érdemes e belekezdeni?Na és persze az anyagi vonzat???Nagy vonalakban van selytésem a dolgokrol(turbo,intercooler,leömlő) de az aproságokhoz nem értek!És nem szeretném ha átb.....nának!Ami manapság sajnos nem ritka :(

köszi

Nos, én az 1.8-as mocit (már amennyiben benzinesről van szó) nem turbósítanék.
Tegnap előtt a saját fiestám (MK3 1.8 16v EFI 105LE) volt motordiagnosztikán (teljesen más okból, magas volt a CO-m), és ott kötelezően kompresszió végnyomást is mértek (tudniillik kizárandó a kopott motor miatti magas CO hibajelenséget)és a kompresszió (kapaszkodjatok meg!) a gyári 10-es érték helyett az alábbi volt:
1. henger: 11
2. henger: 11.5
3. henger: 12
4. henger: 11
Tehát a "leggyengébb" henger is egy atmoszférával volt jobb a gyári referenciaértéknél.Hozzáteszem, az autó sosem volt fúrva, vagy gyűrűzve stb; a motor teljesen gyári (ja és 14 éves).
A diagnosztikát Érden csinálták a BmS-ben (Befecskendezős motorok Szervize), ami azért elég komoly műszerezettségű hely - úgyhogy nem hiszem, hogy elszúrták volna a mérést. Egyébként a magas CO a lambda-szonda elszakadt jelvezetéke miatt volt, átkábelezték és egyből 0,4-lett :)
Visszatérve a lényegre: ha turbót teszel a mocidra mindenképpen csökkenteni kell a kompressziót, hacsak nem akarsz egy jó kis hajtókarszakadást, dugattyútörést, hengerfejrepedést és egyéb nyalánkságokat elkövetni az autód ellen. Ha nem tévedek, a turbós motorok kompressziója általánosságban alacsonyabb az azonos motor szívós változatánál...
Szóval, csak ésszel!

geriagyik

  • Guest
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #4 on: 2007 February 28, 09:22:58 am »
Köszi,és minden elismerés a kis rst-nek :notworthy:
 

Húúúúha! :oNagy naívan kb 300ra gondoltam :-\1M-ért már az Escort cosworth mocit is belefaragják!
Tény h igy egyedibb lenne!De gondolom ezért a pénzért agyon hegyezett vadállatot csinálnak!?
Én igazábol egy mindennapi használatra szánt "arany középutas" megoldásra pályáznék,ami azért "odacsap" ha kell ;D
Kaptam infot h T3as turbo+ a leömlő+Merci sprinter intercooler+a blokkban minimális alakítás200 környékén megoldható,érdemes!?

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #5 on: 2007 February 28, 11:00:36 am »
Köszi,és minden elismerés a kis rst-nek :notworthy:
 

Húúúúha! :oNagy naívan kb 300ra gondoltam :-\1M-ért már az Escort cosworth mocit is belefaragják!
Tény h igy egyedibb lenne!De gondolom ezért a pénzért agyon hegyezett vadállatot csinálnak!?
Én igazábol egy mindennapi használatra szánt "arany középutas" megoldásra pályáznék,ami azért "odacsap" ha kell ;D
Kaptam infot h T3as turbo+ a leömlő+Merci sprinter intercooler+a blokkban minimális alakítás200 környékén megoldható,érdemes!?

hol raknak be 1milláéer cossie motort?
mert vinnék oda autót azonnal!
ha 200 környékén megoldod a turbosítás akkor hajrá,sok sikert ;)

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #6 on: 2007 February 28, 11:03:28 am »
Sziasztok!Az 1.8as mocira szeretnék egy turbot!Ismertek mühelyt aki már csinált ilyet?Esetleg vki tud vmi részletes infot h hogyan is kezdjek bele,és pontosan miket is kell átépiteni a blokkban?!Érdemes e belekezdeni?Na és persze az anyagi vonzat???Nagy vonalakban van selytésem a dolgokrol(turbo,intercooler,leömlő) de az aproságokhoz nem értek!És nem szeretném ha átb.....nának!Ami manapság sajnos nem ritka :(

köszi

Nos, én az 1.8-as mocit (már amennyiben benzinesről van szó) nem turbósítanék.
Tegnap előtt a saját fiestám (MK3 1.8 16v EFI 105LE) volt motordiagnosztikán (teljesen más okból, magas volt a CO-m), és ott kötelezően kompresszió végnyomást is mértek (tudniillik kizárandó a kopott motor miatti magas CO hibajelenséget)és a kompresszió (kapaszkodjatok meg!) a gyári 10-es érték helyett az alábbi volt:
1. henger: 11
2. henger: 11.5
3. henger: 12
4. henger: 11
Tehát a "leggyengébb" henger is egy atmoszférával volt jobb a gyári referenciaértéknél.Hozzáteszem, az autó sosem volt fúrva, vagy gyűrűzve stb; a motor teljesen gyári (ja és 14 éves).
A diagnosztikát Érden csinálták a BmS-ben (Befecskendezős motorok Szervize), ami azért elég komoly műszerezettségű hely - úgyhogy nem hiszem, hogy elszúrták volna a mérést. Egyébként a magas CO a lambda-szonda elszakadt jelvezetéke miatt volt, átkábelezték és egyből 0,4-lett :)
Visszatérve a lényegre: ha turbót teszel a mocidra mindenképpen csökkenteni kell a kompressziót, hacsak nem akarsz egy jó kis hajtókarszakadást, dugattyútörést, hengerfejrepedést és egyéb nyalánkságokat elkövetni az autód ellen. Ha nem tévedek, a turbós motorok kompressziója általánosságban alacsonyabb az azonos motor szívós változatánál...
Szóval, csak ésszel!

picit kevered a kompressziót a sűrítési végnyomással nem ???
(én kérek elnézést ;D)

dekompressziós lapot használnak az angolok a kicsit töltött motorokhoz azzal jó lehet egy light-os konfig,de a motort mindenképp fel kell újítani ;)

welder

  • Guest
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #7 on: 2007 February 28, 11:36:19 am »
picit kevered a kompressziót a sűrítési végnyomással nem ???
(én kérek elnézést ;D)

Akkor egy kis kiigazítás:
Van egyszer:
-kompresszióviszony
illetve:
- kompresszió végnyomás
Ha tetszik, ha nem a kettő összefüg, egy kopott motor kompresszióviszonya alacsony, ergo a kompressziós végnyomás is alacsony....
Nem az újjamból szoptam ki, utána lehet nézni (pl injektor.hu elég offé leírást ad).

Tiszteletem

geriagyik

  • Guest
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #8 on: 2007 February 28, 12:00:06 pm »

"Hol raknak be 1milláéer cossie motort?"

nekem konkrétan 800at mondtak egy 2.8as coswortra komplett átalakitással(bár ez baráti ár volt), a motorral együtt!természetesen papírok nélkül!Az ütött volna a kis fiestába :-X

Rákérdeztem a cossie-ra is,mondták h ugyanigy mehet de a mocit ,váltót szerezzem be.(ami majdnem lehetetlen) :'(
Gyáliak ha jól emlékszem,egy corsába már faragtak v8at!!! ;D

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #9 on: 2007 February 28, 14:27:15 pm »
picit kevered a kompressziót a sűrítési végnyomással nem ???
(én kérek elnézést ;D)

Akkor egy kis kiigazítás:
Van egyszer:
-kompresszióviszony
illetve:
- kompresszió végnyomás
Ha tetszik, ha nem a kettő összefüg, egy kopott motor kompresszióviszonya alacsony, ergo a kompressziós végnyomás is alacsony....
Nem az újjamból szoptam ki, utána lehet nézni (pl injektor.hu elég offé leírást ad).

Tiszteletem

ki ne találd már hogy 11-es kompresszió van a zetec motorodban :laugh:

én tudom,hogy összefügg,de mi köze ennek a turbosításhoz???
nekem 150psi volt a végnyomás a 8:1 kompresszióhoz...................akkor :o

külömben is erre reagéltam:
Quote
a gyári 10-es érték helyett az alábbi volt:
1. henger: 11
2. henger: 11.5
3. henger: 12
4. henger: 11

a gyári végnyomási érték 13-14bar(nyugodtan megnézheted)
mi gyárilag 10????
a kompresszió

ennyi 8)

nem én keverem a dolgokat ;)
mert ugye köztudott,hogy a végnyomás mérhető a viszonyt pedig számolni kell.
« Last Edit: 2007 February 28, 14:39:20 pm by szabyk »

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #10 on: 2007 February 28, 14:30:52 pm »

"Hol raknak be 1milláéer cossie motort?"

nekem konkrétan 800at mondtak egy 2.8as coswortra komplett átalakitással(bár ez baráti ár volt), a motorral együtt!természetesen papírok nélkül!Az ütött volna a kis fiestába :-X

Rákérdeztem a cossie-ra is,mondták h ugyanigy mehet de a mocit ,váltót szerezzem be.(ami majdnem lehetetlen) :'(
Gyáliak ha jól emlékszem,egy corsába már faragtak v8at!!! ;D

a cossie az nálam a 2.0 16V turbo,a szívó nem egy jól sikerült darab :P
szerintem a V6-al picit orrnehéz lett volna a fiesta
meg arra is kiváncsi lennék hogyan oldották volna meg az RWD-t(normális esetben egy 4WD a fiestaba 2-3milla)

geriagyik

  • Guest
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #11 on: 2007 February 28, 14:58:37 pm »
Nem tom ,részletekbe nem mentünk bele,a speckos dolgokhoz nem nagyon értek!De a végén lemondtam az ilyen mértékü átalakításrol!Autót szeretnék,ami müködik is, nem vmi frankeinsteint! :D
Uhogy maradok a szolidabb dolgoknál.

welder

  • Guest
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #12 on: 2007 February 28, 15:58:46 pm »
Itt most nem akarok offtopic dolgokba belemenni, de azért azt elmondanám hogy az 1.8-as benzines (mk3-as) fiestából 2 változat van (motorilag), az egyik 105 lóerős (az enyém is), a másik pedig 130 (ez az rst ugye?).
Ne akard már az almát a körtével összehasonlítani...geeeee
Tehát ne ítélj, hogy ne ítéltess...

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #13 on: 2007 February 28, 18:56:36 pm »
Itt most nem akarok offtopic dolgokba belemenni, de azért azt elmondanám hogy az 1.8-as benzines (mk3-as) fiestából 2 változat van (motorilag), az egyik 105 lóerős (az enyém is), a másik pedig 130 (ez az rst ugye?).
Ne akard már az almát a körtével összehasonlítani...geeeee
Tehát ne ítélj, hogy ne ítéltess...

ha ez nekem szólt akkor:

ebből a hozzászólásodból is látszik mennyire tudatlan vagy.
a 130lovas fiesta az XR2i csak hogy tudd.semmiben nem kölömbözik a sűrítése a 105vs130 nak ;)
ha érdekel miben külömbözik azt is elárulom......
10 éve csinálok ford RST-ket(Escort-Fiesta) legjobb tudomásom szerint az enyém a legerősebb utcai fiesta,most(de nemsoká a nem utcai is az enyém lesz)ugyhogy ne akard megmagyarázni nekem mit hogyan lécci.......
ha érdekel még valami szivesen megvitatom veled,ha normálisan tudsz válaszolni!!!!!!

ha a hozzászólásod nem nekem szólt akkor ez a hozzászólás is tárgytalan

 
« Last Edit: 2007 February 28, 19:11:57 pm by szabyk »

geriagyik

  • Guest
Re: Turbósítsunk!?
« Reply #14 on: 2007 March 01, 16:25:48 pm »
Sziasztok!

Ezúton szeretnék elnézést kérni eddigi tudatlanságomért!Az elmúlt 2 napban töviről hegyire körbejártam a "turbo"témát.Aki ilyesmin gondolkodik és valóban penge minőséget szeretne+hozzáértés hiányában saját kezűleg nem tud belefogni ,az erősen 7SZÁMJEGYŰ ÖSSZEGRE SZÁMÍTSON!Nem olcsó de valamit ,valamiért! :-\A "sufninak "nincs értelme

Ajánlom mindenkinek:http://www.protechnic.hu/autok.php?rend=frissitve