Sziasztok!Az 1.8as mocira szeretnék egy turbot!Ismertek mühelyt aki már csinált ilyet?Esetleg vki tud vmi részletes infot h hogyan is kezdjek bele,és pontosan miket is kell átépiteni a blokkban?!Érdemes e belekezdeni?Na és persze az anyagi vonzat???Nagy vonalakban van selytésem a dolgokrol(turbo,intercooler,leömlő) de az aproságokhoz nem értek!És nem szeretném ha átb.....nának!Ami manapság sajnos nem ritka
köszi
Nos, én az 1.8-as mocit (már amennyiben benzinesről van szó) nem turbósítanék.
Tegnap előtt a saját fiestám (MK3 1.8 16v EFI 105LE) volt motordiagnosztikán (teljesen más okból, magas volt a CO-m), és ott kötelezően kompresszió végnyomást is mértek (tudniillik kizárandó a kopott motor miatti magas CO hibajelenséget)és a kompresszió (kapaszkodjatok meg!) a gyári 10-es érték helyett az alábbi volt:
1. henger: 11
2. henger: 11.5
3. henger: 12
4. henger: 11
Tehát a "leggyengébb" henger is egy atmoszférával volt jobb a gyári referenciaértéknél.Hozzáteszem, az autó sosem volt fúrva, vagy gyűrűzve stb; a motor teljesen gyári (ja és 14 éves).
A diagnosztikát Érden csinálták a BmS-ben (Befecskendezős motorok Szervize), ami azért elég komoly műszerezettségű hely - úgyhogy nem hiszem, hogy elszúrták volna a mérést. Egyébként a magas CO a lambda-szonda elszakadt jelvezetéke miatt volt, átkábelezték és egyből 0,4-lett
Visszatérve a lényegre: ha turbót teszel a mocidra mindenképpen csökkenteni kell a kompressziót, hacsak nem akarsz egy jó kis hajtókarszakadást, dugattyútörést, hengerfejrepedést és egyéb nyalánkságokat elkövetni az autód ellen. Ha nem tévedek, a turbós motorok kompressziója általánosságban alacsonyabb az azonos motor szívós változatánál...
Szóval, csak ésszel!