Author Topic: Extrém fogyasztás  (Read 47447 times)

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #45 on: 2010 March 06, 16:46:14 pm »
 ;D kartergáz
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #46 on: 2010 March 06, 17:24:19 pm »
Azt kéne megtudni hogy eszi e az olajat, mert akkor biztos kuka a gyűrű, a szelepszár szimmeringet tudok 1830 Ft, szelep fedél töm. 290 Ft, gyári minőség, made in Germany.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #47 on: 2010 March 06, 18:08:26 pm »
ha eszi az olajat az lehet gyűrű, lehet szelepszár szimmering, de ha fogy az olaj az nem jelenti azt hogy eszi is, dolgozhatja ki a főtengelynél is a váltóba, itt se feltétlen látod kívülről hogy hova folyik el.

mx24bmuszi

  • Guest
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #48 on: 2010 March 06, 18:21:10 pm »
Szelepszárszimering honnan enged be gázt a karter térbe? Gondolkozz csak kicsit!

Szerintem sehonnan! Ahhoz a szelepeknek iszonyatos nagy hézaggal kellene üzemelnie, vagy akkora résnek kellene lennie a szelep szára és a szimering között, hogy leeresztené az olajat a szelepeken keresztül a hengerbe.
« Last Edit: 2010 March 06, 18:24:03 pm by mx24bmuszi »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #49 on: 2010 March 06, 18:53:26 pm »
veled nem vitázom... de javaslom nézzél meg egy motort alaposan és azután kérdezzél okosakat. ;)

Offline Johnny48

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 46
  • Segített?: +0/-0
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #50 on: 2010 March 06, 22:32:24 pm »
Mmm.. az enyémet is beindíthatnák akár az orrom előtt, hidegen-melegen frankón indul elsőre, gyönyörűen jár.. :)
Itt azt lehetne hallgatni, hogy a tanknál szörcsöli a benzint, adsz egy gázfröccsöt és glügyglügyglügy, mint a kád lefolyójában a víz :D

Rángat is a kocsi, néha, főleg nagyobb terhelés (mondjuk 3-4 személy) alatt, gyorsításnál..
Kezdem azt gondolni, hogy gyenge a szikrám.. Talán talán ez is lehet gond. Veszek 4 új Motorcraft gyertyát, megnézem azzal, ha nem lesz jobb, megyünk beljebb, utána jön a henger vizsgálata belülről..
« Last Edit: 2010 March 07, 09:52:28 am by DVZs »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #51 on: 2010 March 07, 00:06:16 am »
ha alapjárat van, csak terhelésre erőtlenedik akkor kezd, gyertyával, majd gyújtókábel, majd trafó. én itt keresném a hibát első körben.

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #52 on: 2010 March 07, 06:55:47 am »
A szelepszárszimering is okozhat kartergázt, még a tél előtt nagyon füstös volt. Lecseréltem, utána már valóban alig volt, De azóta már mentem 5ezerkm, és már megint cserére szorul. Nagy gagyi rossz minőség ez a szelepszárszimering. Nem tudtok nekem jobbat ajánlani.?
Őszintén szólva a motor felújítást ajánlom. Igaz belekerül 150ezerbe, de ha ügyes emberke végzi a munkáját, Normálisan használva 250ezerkm-ig garantálom, hogy nem fog cserben hagyni.
Tegnap felhívtam az ismerősömet, ha az eladó beleegyezik a hengerfej leszedéshez akkor ott megtudod állapítani, hogy mekkora kopása van a hengernek vagyis mekkora válla van. De ennél az esetnél még mindig nem tudod meg, milyen a főtengely. Volt már rá példa, hogy a henger nagyon jó volt, de a főtengelycsapágyak karcosak voltak. nem mindig kapott normálisan olajzást valami oknál fogva.
Igazából azt akarom mondani, hogy elméletben nem tudnék egy jó motort kifogni, ehhez szerencse kell és nagyon jó fülnek.
Felújítás előtt én is ezen agyaltam sokat, Találtam is egy jó motort amire azt lehet, mondani szépen járt. Édesapám rábeszélt ne vegyem meg. Így is lett. Felújítottam a motort. később az escortos ismerősömnek is betojt a motor. Megijedt attól,hogy én mennyi pénzt fektettem bele ezért vett egy bontottat, beszerelték , és mentek vele. Pár száz km után dolga volt a dunántúlra, az autópályán megtaposta elégé magas fordulaton egy hatalmas csattanás előlről. Kikönyökölt a hajtó kar. A dugattyú alatt a csapszeg elfáradt, beragadt mert nem kapott elégé kenést és ez eltörött. Felhívta az eladót, s majd ő mindent letagadott. És tudod mi volt az érdekes? Azt a motort néztem én is, csak apám közbe avatkozott. Nem akarlak itt lebeszélni semmiről, de én szerintem először a te motorodat nézegesd meg.
Nézd meg mekkora válla van a hengernek, Ha nagyon kevés akkor tuti jó motorod van, csak valami elektromos kütyü közbe avatkozik.
Lambdaszonda, hőérzékelők, vagy benzin eldugulva, tápszivattyú stb stb, nem tudok okosabbat mondani.
Cseréltél már légszűrőt?
« Last Edit: 2010 March 07, 06:57:51 am by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

mx24bmuszi

  • Guest
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #53 on: 2010 March 07, 08:25:39 am »
Oksa akkor ne vitázzunk csak beszéljük át ;)

Adva vagyon egy hengerfej, mondjuk a Johnny hengerfeje ami kb. így néz ki: (ide most jó lenne beszúrni a képet de csak a végére engedi)

A bal oldalon látszanak a kivett szelepek alatt a szelepvezetők amiknek a felső felén vannak ezek a szimeringek: (ide jönne a másik kép)

Szívó oldali szelepek szimeringjei bármilyen kopottak is sosem találkozhatnak pozitív nyomással ami elindulhatna a karter felé, mert a teljes munka és kipufogó ütem alatt letakarja őket a szelep tányérja. A rossz szimering persze lecsurgatja a motorolajat a szelep szárán, és a szelepen keresztül a motorba amitől az kékes füsttel ég és lekokszol mindent a hengerben amit lehet.
Kipufogó oldali szimeringek miközben kopottságuknál fogva engedik lefelé az olajat a szelep szárára, a munkaütem nyomásától még mindig el vannak zárva a szelep tányérjával és bár bizonyos nyomással találkozhatnak kipufogó ütem alatt miközben a kipufogó gáz ráégeti a szelepek szárára a lefolyt olajat, nincsen esélye ennek a nyomásnak az illesztett és olajjal feltelt szelepvezető mellet feltolni bármennyi gázt is a szelepfedél alá.

Más vélemény?

[a csatolmány törölve]

Offline Johnny48

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 46
  • Segített?: +0/-0
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #54 on: 2010 March 07, 09:32:46 am »
A megyünk beljebbnél, amit írtam, pont ezek a következő fázisok, amiket te írtál, sUdYe. Légszűrőt nem, de ezt nem érzem ilyen fogyasztás hibaforrásának, látván a szűrőt.
Benzin eldugulva?  Nagy a fogyasztásom, itt nem csöpörög, itt ömlik a benzin, ezért ezt kizárnám..
Szelepszárszimmeringcsere a gyújtás átvizsgálása utána következik, körülbelül a gyűrűkkel egy időben, még talán olaj és benzinszűrő csere után.

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #55 on: 2010 March 07, 11:41:30 am »

Kipufogás esetén nyitva a kipufogószelep, és nyomás hatására a füst kimehet a szimering alatt is.
Van eset mikor a szelepek tökéletesen nem zárnak, lehet rossz szelepbeállítás, vagy éppen a tányéron fekszik egy kis korom. Itt már bizony ki tud szabadulni a füst. Nyilván a kompresszió is.
« Last Edit: 2010 March 07, 11:45:54 am by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

mx24bmuszi

  • Guest
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #56 on: 2010 March 08, 08:52:21 am »
Harciger:
Végy egy szelepet kend be a szárát motorolajjal, dugd bele egy szelepvezetőbe és próbálj meg átfújni rajta valamit.

sUdYe: azért azt hittem annyi van benned hogy válaszolsz a felvetésre!  ??? (Sebaj! Megy a többi közé a listába!)

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #57 on: 2010 March 08, 10:05:31 am »
Én csak az elméleti oldalát próbáltam leírni. Én igazából így tapasztaltam. De akkor miért volt, hogy amikor szimeringet cseréltem akkor ne volt kartergáz. Csak b? 5000km után már volt.  A szimeringb?l is tudna olcsó sorozatgyártást csinálni. Így az anyaga egy hulladék, de azis lehet, hogy hulladékból készült. :laugh:  De akkor honnan jön a kartergáz, és miért van nagy nyomás a szelepfedél alatt, de már annyira, hogy lelövi a szelep sapkát.??? Tudja ezt valaki? Hol állítsak? pedig van most nyomaték a motornak.
« Last Edit: 2010 March 08, 10:08:26 am by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline tarjoska

  • A mester
  • *****
  • Posts: 476
  • Segített?: +52/-0
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #58 on: 2010 March 08, 10:26:32 am »
A sapkát nekem is lődözte egy darabig, minden nagyobb gázadásnál. Akkor ott a kartergáz mennyiségén kívül annyi volt a baj, hogy az olajos trutyi teljesen megtöltötte a sapkában lévő szűrőt, és nem ment át rajta semmi.  Benzines mosás, fúvatás, és láss csodát...
Tudom, hogy ez nem segít a meglévő gáznyomás-problémán, csak kiengedi a fölösleget...   ;)
A "tiszteletbeli szokásos" by Csipi

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Extrém fogyasztás
« Reply #59 on: 2010 March 08, 11:45:18 am »
Nekem dugulás nélkül is lelövi. De miért van ott akkora nyomás??? Leveszem a sapkát, olyan mintha 1000millió darázs zümmögne bent. :D
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!