A szelepszárszimering is okozhat kartergázt, még a tél előtt nagyon füstös volt. Lecseréltem, utána már valóban alig volt, De azóta már mentem 5ezerkm, és már megint cserére szorul. Nagy gagyi rossz minőség ez a szelepszárszimering. Nem tudtok nekem jobbat ajánlani.?
Őszintén szólva a motor felújítást ajánlom. Igaz belekerül 150ezerbe, de ha ügyes emberke végzi a munkáját, Normálisan használva 250ezerkm-ig garantálom, hogy nem fog cserben hagyni.
Tegnap felhívtam az ismerősömet, ha az eladó beleegyezik a hengerfej leszedéshez akkor ott megtudod állapítani, hogy mekkora kopása van a hengernek vagyis mekkora válla van. De ennél az esetnél még mindig nem tudod meg, milyen a főtengely. Volt már rá példa, hogy a henger nagyon jó volt, de a főtengelycsapágyak karcosak voltak. nem mindig kapott normálisan olajzást valami oknál fogva.
Igazából azt akarom mondani, hogy elméletben nem tudnék egy jó motort kifogni, ehhez szerencse kell és nagyon jó fülnek.
Felújítás előtt én is ezen agyaltam sokat, Találtam is egy jó motort amire azt lehet, mondani szépen járt. Édesapám rábeszélt ne vegyem meg. Így is lett. Felújítottam a motort. később az escortos ismerősömnek is betojt a motor. Megijedt attól,hogy én mennyi pénzt fektettem bele ezért vett egy bontottat, beszerelték , és mentek vele. Pár száz km után dolga volt a dunántúlra, az autópályán megtaposta elégé magas fordulaton egy hatalmas csattanás előlről. Kikönyökölt a hajtó kar. A dugattyú alatt a csapszeg elfáradt, beragadt mert nem kapott elégé kenést és ez eltörött. Felhívta az eladót, s majd ő mindent letagadott. És tudod mi volt az érdekes? Azt a motort néztem én is, csak apám közbe avatkozott. Nem akarlak itt lebeszélni semmiről, de én szerintem először a te motorodat nézegesd meg.
Nézd meg mekkora válla van a hengernek, Ha nagyon kevés akkor tuti jó motorod van, csak valami elektromos kütyü közbe avatkozik.
Lambdaszonda, hőérzékelők, vagy benzin eldugulva, tápszivattyú stb stb, nem tudok okosabbat mondani.
Cseréltél már légszűrőt?