Author Topic: 1.8 DIESEL TUNING  (Read 33546 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #30 on: 2010 February 20, 13:32:07 pm »
anyum citroenét is csomádon csinálta meg az adagolós szaki 2003-ban :D érezhetően jobb lett az autó minden téren, fogyi terén is, meg menettulajdonság terén is. (mi nem tuningolni akartunk, hanem megbízható A-ból B-be autót). kicsit kormol ha odalépsz neki, de nem vészes, szinte semmi füst, nem jön belőle ha már kikormoltam a sok városi használat után...

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #31 on: 2010 March 01, 11:08:15 am »
Sziasztok diesel skacok.

Szeretnék megkérni valakit arra, hogy megnézné nekem 5. fokozatban és 3000fordulaton mennyi km/h megy az 1.8 diesel?

Lehet, hogy hülyeség amit kérek, de arra gondoltam:
az mk3 kocsimban egy 1.3i OHV motor van, ugye nem rég lett felújítva és egészen jól produkál a kis moci. Na most az a gondom vele, hogy 5. fokozatban 40km/h sebességnél is húzz. Viszont 3000 fordulaton már 103km/h megyek. kb: 3800 fordulaton megyek olyan 130m/h-val. 4500ford. 163km/h. Nekem ez a fordulat soknak tűnik. Tartós 130km/h sebességnél le akarom csökkenteni legalább 3400fordulatig, ha lehet.
Na most a nagy ötlet: A diesel váltóból kiszedném az 5. fokozati fogaskereket és ezt betenném a benzinesnek a helyére. ez a fogaskerék a  bal  első kerék mögött van a váltón belül, amit egyszerű kiszerelni bontás nélkül.  Lehet, hogy nem jó ötlet, de addig nem fog nyugton hagyni, míg ki nem próbálom. Vagy ha jobb tanácsot nem kapok.
Nagyon megköszönném nektek ha ebben segítenétek!
« Last Edit: 2010 March 01, 13:31:39 pm by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #32 on: 2010 March 04, 07:50:30 am »
Senki nem tud ebben segíteni? Nekem elég volna csak megmondani, hogy 3000-es fordulaton mennyivel megy?
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

mx24bmuszi

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #33 on: 2010 March 04, 08:45:39 am »
Ha te megmondod mikor forog a motor 3000-et én megmondom mennyivel megy.
Nincsen fordulatszám mérőm.
Ha rákeresnél az áttételekre az adatlapokon, akkor kitudnád számolni.

AniBaba

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #34 on: 2010 March 04, 17:18:33 pm »
1.3 OHV CFI - 2500 körül 100, M0-110 hajszállal 3000 alatt, 130-140 3400-3500 kb. 4000 fölött belekarcol a 150-be. Tovább nem nyomom, van szívem, és csak ez a kocsi van :DDD
Ford.számmérő nemtom mennyire pontos.

197000 km van a kocsiban, Euro 95 benzin, gyári minden.
175/70 R13 gumik, km/óra szerint mért értékek, minimális csalás lehet benne lefelé, mert 155/70 R13-ra van belőve a spirál.

Gyári a váltód?

Elszüttyög nekem is 40-nél 5-ben, de nagyobb gázra csörögnek a szelepek (erőlködik, no! :D), és szinte alapjáraton mocorog az autó, gurul, de gyorsítani nem lehet :)
2500 körül váltok, 2000-re esik le a fordulat váltás után

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #35 on: 2010 March 05, 08:30:20 am »
Köszönöm AniBaba.

Ahogy olvasom rájöttem egy, két dologra.

Nekem jelenleg téli gumi van most fent 155/70 R13.
2000: 73km/h
2500: 88km/h
3000: 103km/h
3500: 123km/h
4000: 143km/h
4500: 163km/h

Most azon gondolkodom, milyen nyári gumit vegyek. Szerintem a legjobb ha 175/70 R13 veszek és így növel a sebességen. És kevesebb lesz a fogyasztásom is, időben a megtett km-ren.  ,majd meglátjuk.
Viszont ezzel a nyári gumival 5,1% a különbség.
Tehát ha a télivel megyek akkor:
Óra: 3000: 103km/h
Gps: 3000: 93km/h
Ha nyárival megyek:
Óra: 3000: 108,1km/h
Gps: 3000: majd meglátjuk.

A Váltóm gyári, legalábbis én nem tudok róla, hogy cserélve lett volna benne valami.
De mindenesetre, gyanús mert 1. 2. 3. nagyon ugrik. oda taposok neki, mint akit pi***n rúgtak.  :o  ;D
Én már 2000nél váltok. van nyomaték.  :notworthy:

Nem rég lett megfúrva a motorom, kíváncsi vagyok mennyi lett a köbcenti. Ezt hogy tudom kiszámolni,? Már mindenhogy számoltam de nem jön ki.
75 a dugó szélesség.
75.5 a lökettérfogat.
4 henger :laugh:

Moderálás: következő káromkodásért/moderálás-törlésért törölni foglak!  >:( D.V.Zs.
« Last Edit: 2010 March 05, 08:51:54 am by DVZs »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

AniBaba

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #36 on: 2010 March 05, 09:07:57 am »
Nem leszel gyorsabb 175-ös gumikkal sem, csak az óra fog mást mutatni (hiába nagyobb az átmérő, valamivel szélesebb is, nagyobb felületen fogja vissza az autót.)
Max. hatásfokozó - olyan, mint a fél viagra. Szép-szép, de továbbra sem mész vele sokra :D

Javaslom kicsit feljebb válts (nem 4500-ra gondolok! :D), jobb lesz a fogyasztás, és kevésbé megterhelő a motornak. Tapasztalat :D

Nem lökettérfogat, hanem lökethossz a 75,5.
A lökettérfogatod pedig 1,333518 liter. Minimálisat kaptál, viszont nem tudom megfelelő-e a gyűrűzés így, vagy vastagabb olajat használsz, amitől nő a súrlódás, a hőfok, a leadott erő, meg úgy mindenre negatívan hat :)

De majd mások is kiszámolják, nem vagyok matektanár.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #37 on: 2010 March 05, 12:28:38 pm »
A dugó felülete: r négyzet * pi.
(7,5cm/2)^2*3,141 = 44.18 cm2

Szorozva a lökettel és 4-el.
44,18cm2*7,55 cm*4=1334 cm3

Ennyi a lökettérfogat.
« Last Edit: 2010 March 05, 12:32:19 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #38 on: 2010 March 05, 18:34:48 pm »
Köszönöm szépen, hogy számoltatok. Meg is jegyzem. vissza vonom a váltó témát, mert megint jobb lett a fogyasztás, felesleges.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

beno92

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #39 on: 2010 March 30, 13:36:39 pm »
Sziasztok!

Én is turbósítást akarok végezni a fiestán, ahogy olvastam sierráról kell hozzá az alkatrész.
Pontosan le tudnátok írni hogy mik kellenek róla és hogy a légszűrő el fér e az eredeti helyén a turbótól vagy kell valamit alakítani?

Offline Frequence

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 133
  • Segített?: +2/-0
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #40 on: 2010 March 30, 21:01:31 pm »
Ha majd turbósítod, a légszürő ház helye lesz a legkisebb bajod...hidd el nem ezen fogsz fennakadni...de majd jönnek a hozzáértők, és úgyis elveszik a kedvedet :)  :notworthy:
Low & Slow...

Offline xtc3

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +1/-0
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #41 on: 2010 April 01, 10:11:52 am »
Nem akarok okoskodni, de nekem is 1.8D van, és én is gondolkodtam(!) azon, hogy teszek rá egy turbot meg egy coolert. De megérdezve 1-2 hozzáértő szerelőt, elvették a kedvemet azzal, hogy az a gyári sima szivo diesel blokk nem arra van kitalálva, nem arra van méretezve, hogy te arra turbot tegyél. Gyengék hozzá az alkatrészek, egyszerüen nem arra való. Viszont amit megtehetsz ha akarsz egy kis erőt a vasba, hogy elmész egy frankó adagolóshoz aki beállítja neked az értékeket úgy, hogy menjen is a géped, jól is induljon, és ne fogyasszon sokat. Plusz kihajíthatod alóla a katalizátort, az is jelent minimálisat. Nekem ezzel a 2 dologgal érezhető a változás, csodát persze nem kell várni.  :)

Vagy a másik megoldás, amit a többiek is mondanak, hogy venni kell egy 1.8Td vagy Tdi motort, escortbol vagy mondeobol. Engem csak az az egy dolog tart vissza attól, hogy egy gyárilag 90lovas motort vegyek kompletten, hogy nem tudom kipróbálni, mert ugye egy kiszerelt motorral nem lehet csak úgy önmagában menni  ;D Szoval ha találok egy ilyen motort, lecsapok rá és beleteszem a mostani helyére.
Vagy a végső megoldás, hogy hozok egyet németországból, egy jó állapotút, escortot vagy mondeot, a motort váltót féket kiveszem, a többit úgy ahogy van, eladom egyben. Csak vevőt kell találni egy motor nélküli kasznira  ;D
« Last Edit: 2010 April 01, 10:45:41 am by DVZs »

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #42 on: 2010 April 01, 10:47:16 am »

xtc3, kérlek ne válaszolj magadnak, ilyenkor ha valami lemaradt, inkább használd a "Szerkeszt" gombot az előző hozzászólásodnál, és egészítsd ki. Köszi!
D.V.Zs.

beno92

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #43 on: 2010 April 06, 12:26:42 pm »
Olvastam az előző hozzászólásokban hogy vw adagoló is javítana rajta. Pontosan melyik vw-ból szedjek adagolót? A motorcserés dolog pedig nem tudom hogy mennyire körülményes papírozás terén, kell rá engedély vagy ilyesmi? Vannak golf tulajdonos ismerőseim akik 2 golfokba vágnak bele 1.9 pdtdi motorokat, teljesen hivatalosan. Fiestával is lehetne valami hasonlót művelni? Tudom hogy nem olcsó de mégis szeretnék valamit kihozni belőle. Akinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata vagy infoja, megköszönném a válaszát!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #44 on: 2010 April 06, 12:34:37 pm »
azt a teljesen hivatalos utat kérdezd meg akkor az ismerőseidtől és írd le ide, mert szerintem anyagilag nemigazán kivitelezhető a hivatalos út.