Author Topic: Eszi az olajat  (Read 17602 times)

Offline ralli

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 100
  • Segített?: +2/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #15 on: 2010 February 08, 22:41:24 pm »
ralli! Tudok szerezni dieselmozdonyba való olajat! Azt tutti nem enné.
2 éve beleraktam az enyémbe egy öblítés erejéig. Nem volt kedvem leengedni aznap, gondoltam majd másnap felmelegítem a kocsit és akkor leeresztem. 0-fokban nem tekerte el az onindító az olajat annyira s?r? volt.  :)

Jaj de jó...
Igazából már megvettem a következő olajcseréhez a láncfűrészhez való kenőolajat... Másnak bevált, hát miért ne próbálnám meg én is...
Óóccccóóó, jóóóó.
Most komolyan, megkapja majd a következő szervíznél a 10-40-es Motorcraft olajat aztán kiderül az mennyire ízlik neki. Na persze megpályázok egy szelepszár szimmering cserét is.

Offline netro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #16 on: 2010 March 22, 23:34:17 pm »
Sziasztok,

Egy kérdésem lenne: Sajnos nem értek túlzottan az autókhoz. :(

Mit jelent az, hogy eszi az olajat? Tehát mekkora távon mennyit kell fogynia ? Illetve ha csont üres az olaj a kocsiban és utánnatöltök akkor mennyit kell bele önteni?

1.25 fiesta 96-os benzin, most raktak bele 2 liter 10w40est és 2000ezer kilóméter után a nívópálca szerint kb a felén van.. ez normális vagy ez soknak számít? Ha mentem vele akkor általában hoszabb távokat mentem. Ja amikor ezt a két litert beletették akkor a nívópálcán levő felső bevágás körül volt az olajszint..

A leírása szerint 5w30as kéne bele azt hiszem viszont most 10w40es ment bele. Ha eszi az olajat akkor próbálkozhatok más fajta olajjal akár a 10w40es verzión belül? :-) Jelenleg a shellnek valami sárga dobozos olaja van benne.. Vagy esetleg valami más megoldáson gondolkodjak? (nem szívessen adnám el mert imádom a kocsim :-) )

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: Eszi az olajat
« Reply #17 on: 2010 March 23, 07:57:04 am »
Szerintem a 10W40-es olaj teljesen jó,de én inkább a castrolt magnetic-et ajánlom belőle,de valamit nem igazán értek ha a nívó pálca  fél jelölésénél volt az olaj akkor miért öntöttetek bele még két liter olajat az sok,abba a motorba kb 3,4 liter olaj kell,ha felénél volt kb 0,5 litert kellet volna önteni h max körül legyen.Na most ha 2000km után 0.5litert eszik az..hát még elmegy,de lehet h jobb olajjal korigálható.

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #18 on: 2010 March 23, 12:20:08 pm »
4 liter megy bele. az enyém egy csepp olajat sem eszik 2 olajcsere közt, ahogy feltöltöm annyi marad benne, az olaj amit használok az a GM 10w 40

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Eszi az olajat
« Reply #19 on: 2010 March 23, 14:12:21 pm »
Ha a gyártó 5W30-ast ír elő, akkor legyenszíves azt bele tenni!  Néhány tízezer km után, majd jön siránkozni.
Az 5W30--10W40-es között nagyon nagy a különbség. Ha eszi az olajat akkor is azt kell beletenni, különben a többi alkatrész nem kap elegendő kenést.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline netro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #20 on: 2010 March 23, 19:44:03 pm »
@Roxin : Mikor beletette a kutas a 10w40est akkor gyak. csont üres volt már. Utánna lett ugye két liter benne majd 2000km után kb olyan 1 liter. Amúgy mégegy gyors kérdés: tudom tanították de mikor kell ellenőrizni az olajszintet? Mert ha reggel nézem meg akkor mindig többet mutat mint azután, hogy mentem már vele?!

@harciger : A kutas mondta, hogy új autókba szokták a finomabb olajat tenni, és ő azt javasolná, hogy inkább a 10w40est tegyem bele. Szóval akkor legközelebb szerinted 5w30ast tegyek bele? Ahhoz, hogy azt tudjam bele tenni ahhoz le kell engedni a mostani olajat? Vagy várjam meg ameddig kiürül?

Bár 5w30ast írnak azért leírnám a kocsi pontos típusát hátha van valakinek tapasztalata ilyen járgánnyal kapcsolatban és tudja, hogy ragaszkodni kell e az 5w30hoz.

Ford Fiesta Flair 1.2I (1242cm3) benzines 1996-os.

Köszi a segítséget amúgy :-)

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Eszi az olajat
« Reply #21 on: 2010 March 23, 20:53:41 pm »
Azt semmiképp nem szabad megvárni amíg "kifogy" (amúgy ezt pontosan, hogy érted? A minimum szintre fogyott vagy már a nívópálca sem ért bele az olajba?). A szintet mindig a min. és max. között kell tartanod..

Mikor volt a legutóbbi olajcsere? 15000km vagy 1 év után le kéne cserélni, szűrővel együtt. Nincs személyes tapasztalatom ezzel a motorral, de még az új Fiestáknál is megengedi a gyár a 10W40-es olajat (bár egy ismert előéletű újszerű motorba nem tennék ilyet). Szerény véleményem szerint semmilyen kenési hiányossággal nem kell számolnod 10W40 használata esetén, főleg, hogy ez a moci (az olajfogyasztásból ítélve) már nem az újszerű kategóriába tartozik.

És egy jótanács, most, hogy már tudod, hogy olajat fogyaszt a motor minden tankolásnál után nézz rá az olajszintre, és valamelyik netes áruházból vegyél olajat utántöltésre/cserére, így nem kell megvenned méregdrágán a kúton az olajat.

Olajszintet ellenőrizni meg vízszintes helyen, vagy hosszabb állás után hidegen vagy a motor leállításától legaláb pár perccel kell nézni.

AniBaba

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #22 on: 2010 March 23, 21:53:48 pm »
Én múltkor hallottam, hogy OHV-ba 15w40 dukál.
Bár én is 10w40-et rakok bele (gm vagy castrol) - a téli hideg miatt, hogy reggel ne legyen olyan dermedt, gyorsabban megjöjjön rendesen az olajnyomás.

15000km vagy 1 év után le kéne cserélni, sz?r?vel együtt.
A 96-os autót, hacsak nem 50.000 km van benne, szerintem ne 15.000-ként cseréljen olajat, hanem inkább 10.000 (én finnyás vagyok, és 8-9000 körül már cserélem, de ez saját hülyeségem - nekem is 96). Nem akkora tétel, hogy ne bírja ki az ember kb. 4 havonta.

vegyél olajat utántöltésre/cserére, így nem kell megvenned méregdrágán a kúton az olajat.
Pontosan így van. Én is mindig hordok magammal olajat (lityis kiszerelés), deszt.víz, fagyálló. Elfér. Öregautó. Egyébként kb. 2000 km-enként ellenőrzöm az olajfogyást, nekem nem eszi, csak minimálisan - jól tudom, hogy 1000 km-en 0,5-1 dl még normálisnak számít?

<kukac>Roxin : Mikor beletette a kutas a 10w40est akkor gyak. csont üres volt már.
Üzemmeleg autóval álltál be a kútra, és úgy nézték meg az olajszintet? :O Az olaj nagy része a karterfalán van, meg csöpög le a hengerből, a nívóval nem sokat tudsz mérni olyankor.
Nekem egy kutas kitalálta, hogy kevés a hűtőfolyadékom, és töltene bele. Aztán mondtam neki, hogy most jöttem 180 km-et autópályán, ha letekeri a túlnyomósapkáját én tuti nem viszem kórházba, és itt fog visongani szétégett arccal. Úgyhogy nem tekerte :D Na nem offolok.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Eszi az olajat
« Reply #23 on: 2010 March 23, 22:02:03 pm »
Az olajcserében egyetértünk, én is 10 ezrenként cserélek MINDEN autómban, nem érdekelnek a 20 meg 30 ezres periódusok.  ;) Az OFF Hondámban 5000-ként cseréltem bár az már szerintem pénzkidobás (meg környezetszennyezés).

15 a maximum ennél az autónál, hamarabb lehet (ajánlott) később felelőtlenség.

Netro Fiestája szerintem nem OHV, ha jól értem ez az 1.25 moci ami DOHC.
« Last Edit: 2010 March 23, 22:05:52 pm by Littleb »

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re: Eszi az olajat
« Reply #24 on: 2010 March 23, 22:43:41 pm »
jo lesz az szerintem Zetec motornak is.  :)

elvileg tényleg 5W30-as olajat irnak hozzá.
az már más kérdés hogy a Cromaxnál azt mondták hogy 10W40-est kell bele.
lehetöleg akkor kell ellenörizni az olajszintet amikor már volt ideje visszafolyni.
ha rögtön leállitás után nézed akkor a furatokba meg minden helyen még van belöle.
a kérdésedre válaszolva inkább reggel nézd meg indulás elött.
azt nem tudom hogy ennél a motornál mi a normális olajfogyasztás.
van akinek semmit nem fogyaszt 2olajcsere között nekem meg rendesen eszi.
nekem azt mondta egy szaki elöször a szelepszárszimering csere javasoltami kb 20ezer ft(alkatrész+munkadij)
ez általában az esetek nagy részében megoldja az olajfogyasztás problémát.
persze ha nem csöpög,folyik valahol máshol.
a 10W40-eshez nem szabad keverni 5W30-ast.
4liter kell ebbe a tipusba olajbol.

remélem nem sok hülyeséget irtam.ha igen akkor majd hozzáértöbbek kijavitanak.


AniBaba

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #25 on: 2010 March 24, 09:13:24 am »
Az 1.25 Zetec? Mindig tanul az ember. :)

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #26 on: 2010 March 24, 16:36:17 pm »
De az ám, és 10w40 kell bele
« Last Edit: 2010 March 24, 16:44:14 pm by Csipi »

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re: Eszi az olajat
« Reply #27 on: 2010 March 24, 16:44:34 pm »
Közvetlen előtted szólót ne idézd! köszi
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #28 on: 2010 March 24, 16:54:52 pm »
Sorry, nem idéztem senkit hanem mondtam hogy mi kell bele ???

beno92

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #29 on: 2010 April 06, 12:44:17 pm »
Üdv!

A rossz vezérlés beállítás okozhat olajfogyást illetve nehezen indulást? A vezérlés csere óta rosszul indul és olajat is eszi, állítólag a csere előtt jól indult hidegben is ennek ellenére a mostani tavaszi időjárásban is teker rajta jó sokat mire beindul. Indításkor szinte nem is jön belőle füst csak mikor nagy nehezen beindul de akkor fújja magából rendesen. Alacsony fordulaton nagyon gyenge, egyáltalán nem kormol csak a kék füst jön belőle nagyobb fordulaton. Mielőtt megvettük, akkor volt gyűrűzve szóval nem értem. Előre is köszi a választ