Author Topic: Eszi az olajat  (Read 17599 times)

Offline Ph0en1x

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 197
  • Segített?: +2/-0
Eszi az olajat
« on: 2010 January 26, 09:38:17 am »
Sziasztok!
Nos, a járgányom Fucky (1.1 musclecar) mostanában rákapott az olajra. Eddig is szerette enni, de mostanában már inkább zabálja. Ellenben nem csepeg illetve nem folyik (annyira).
A kérdés, melyet szeretnék feldobni, hogy:
-Miért van ez?
-Mit lehet ellene tenni?
-Kinek mennyire eszi?
-Kinek milyen olaja van, és hogyan van megelégedve vele?

grimmcsalad

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #1 on: 2010 January 26, 11:04:23 am »
1.8 d minden 10000-nél olajcserés, közben nem kell tölteni. Nívót maxra öntöm olajcserénél és nem megy le min alá.
10-40-es Fina olaj.
Szelepszár-szimeringnél csócsálhatja, vagy kopottak, leragadtak a gyűrűid.

Szimeringcserét pár ezresből megúszod. Érdemes kipróbálni. Rontani nem ront a dolgon.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Eszi az olajat
« Reply #2 on: 2010 January 26, 12:03:56 pm »
nézd meg milyen színű a kipuffból a füstje. ha kékes akkor biza a motor égeti elfele. én azzal kezdeném hogy szelepszárszimmering. ott is eheti, nekem az 1.6 ette ott. még amúgy lehet belső főtengelyszimmering is és akkor a váltóharangba üríti magát bár onnan egy idő után csöpögne.

Offline ralli

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 100
  • Segített?: +2/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #3 on: 2010 January 26, 15:31:28 pm »
Nekem is jelentkezett a probléma 10-40-es olajnál, úgy, hogy simán elfogyasztott egy literes Castrolt még pluszban.
Most 15-40 van benne és klasszisokkal jobb, igaz a motoron is érzem hogy más az olaj...

grimmcsalad

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #4 on: 2010 January 26, 15:38:27 pm »
ralli! Tudok szerezni dieselmozdonyba való olajat! Azt tutti nem enné.
2 éve beleraktam az enyémbe egy öblítés erejéig. Nem volt kedvem leengedni aznap, gondoltam majd másnap felmelegítem a kocsit és akkor leeresztem. 0-fokban nem tekerte el az onindító az olajat annyira sűrű volt.  :)

Offline Ph0en1x

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 197
  • Segített?: +2/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #5 on: 2010 January 26, 15:49:21 pm »
Nekem a 15w40-et eszi. Mindig szoktam ellenőrizni a szintet, és mindig töltögetem utána. Eddig is ette, de nem zavart. Had egye ha szereti, gondoltam, hisz nekem is vannak szenvedélyeim. De az elmúlt 200 km-en (amióta a termosztátot kicseréltem) (nem tudom lehet e valami köze hozzá, vagy csupán véletlen egybeesés ???) Szóval az elmúlt 200km-en akkorát harapott az olajba, hogy csoda hogy a pálcát meghagyta...! Aggódom kicsit Fuckyért... help.. :(

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Eszi az olajat
« Reply #6 on: 2010 January 26, 15:52:24 pm »
ralli: milyen moci is van a tiedbe? 1.25? mert abba igencsak dúrva a 15W... ha eszi az olajat a moci nem az a megoldás hogy vastagabb olajat töltesz bele...

phoenix, nézz körül ahol mondtam, ott lesz valsz a bibi. amúgy mennyi volt az a drasztikus fogyás? mennyit kellett utántöltened?

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Eszi az olajat
« Reply #7 on: 2010 January 26, 16:41:52 pm »
Nem lehet, hogy sokat játál rövid távokra hideg motorral, most meg valami hosszabb úton voltál és az eddig benzinnel felhígult olajból kiment a benzin? Ilyenkor elég drasztikus az esés a nívópálcán.

Azért ahhoz, hogy 200km alatt lényeges olajfogyás legyen már eléggé füstölne az a motor.

Szerintem töltsd fel max-ig, és mérd le, hogy mennyit eszik 1000km-en.

grimmcsalad

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #8 on: 2010 January 26, 17:03:51 pm »
Gratula Littleb, ez jó gondolat lehet.
Az eddig nyitott termosztátos túldúsított autózással leszivárgó benzin most elpárolog a meleg olajból.
Jó gondolat.

fiesta1980

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #9 on: 2010 January 26, 20:43:07 pm »
Függ az olaj minőségétől is. 10w40ből is rengeteg féle van. Van tiszta ásványi, fél szintetikus, majd 10w50ből már szintetikus is. Én most ott figyeletem meg, hogy jön az olaj, hogy a szelepdeknit takaró műanyag alól folyik, pontsabban, mintha olajpára lenne ott. Ez is 1.25 Zetec.

Offline Ph0en1x

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 197
  • Segített?: +2/-0
Re: Eszi az olajat
« Reply #10 on: 2010 January 27, 11:29:54 am »
Nem lehet, hogy sokat játál rövid távokra hideg motorral, most meg valami hosszabb úton voltál és az eddig benzinnel felhígult olajból kiment a benzin? Ilyenkor elég drasztikus az esés a nívópálcán.

Azért ahhoz, hogy 200km alatt lényeges olajfogyás legyen már eléggé füstölne az a motor.

Szerintem töltsd fel max-ig, és mérd le, hogy mennyit eszik 1000km-en.

Kedves Littleb!
Te vagy valami látó lehetsz, vagy pedig érthetsz a dolgokhoz. Ez pontosan így történt! Le a kalappal. ;) Rövidebb távokon jártam vele (a munkahelyemre meg vissza, kajálni meg vissza), ráadásul úgy, hogy nem volt jó a termosztát sem, és gyakorlatilag hideg volt a motor. Az olajbetöltőnél megjelent ilyen barnás hab szerü képződmény, amit rendszeresen kitakarítottam. A termosztátot kicseréltem, majd elutaztam egy hosszabb távra, ahol jól bemelegedett a moci. És lám, a pálcán a min és max között volt előtte, majd a min alá esett a szint... bőven. A pálca alján volt egy kicsike. Épphogy beleért az olajba... :-\
A kocsi nem füstöl, biztos van egy kis elszineződése a kipuf.gáznak, de nem én nem veszem észre. Normálisnak tűnik. Ami a csepegést illeti, van egy kevés, de csak annyi amennyi eddig is. Belefér. A barnás hab pedig mintha egyre kevesebb lenne. ( Mondjuk lehet azért mert egyre kevesebb olaj van benne... :))
Amikor reggel beindítom, általában elsőre nem köszörűl, másodikra már köszörül és beindúl pöcre.
Az olaj amit használok 15w40 valvoline.
Akkor lehet mostmár nem fogja enni annyira? Csináltassam meg a szelpszárszimeringet? Mennyi összeg az?

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Eszi az olajat
« Reply #11 on: 2010 January 27, 12:56:21 pm »
Akkor jól fel volt hígulva az olaj..  :o

A szimmeringek ára nem vészes, pár ezerből megvan (ahogy már írták előttem) a munkadíj meg ugye változó. Sajnos nem tudom ennél a motornál le kell e venni a hengerfejet a szimmering cseréhez vagy nem. Ártani biztos nem ártha cseréled, biztos elég kemények már.

Azért én előtte megmérném most mit eszik 1000km-en az olajból (2-3 dl egy ilyen korú autónál szerintem nem vészes, sok új Opel tulaj örülne ilyen olajfogyasztásnak.  :-X).
Szerintem semmivel sem fog többet enni mint eddig, csak becsapott a benzin..

U.i.: Köszönöm a dícsérő szavakat tudjátok néha vak tyúk is..   :notworthy:

Mikike

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #12 on: 2010 February 06, 20:03:49 pm »
Sziasztok!
Az én 1.8d fityóm is eszi az olajat,pedig én vegyes távokra járok vele.A szelepszár szimering csere nem rossz ötlet,de sokan favorizálják a gyűrű cserét.Én 15w40-est töltöttem bele,egy darabig semmi baj nem volt,nem füstölt,jó volt a telljesítménye,és a fogyasztással sem volt gond.Kb.2000 km után gondolt egyet és kért egy kis repetát az olajból,a következő olajcseréig sacc 4-5x töltöttem utána kb. 0.5 liternyit.Hidegen nagyon füstöl(és nincs színe),majd melegen már abszolút nem.Szerintetek mi a baj?Lehet,hogy egy autócsere a jó megfejtés? ;D
Üdv

grimmcsalad

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #13 on: 2010 February 06, 23:16:13 pm »
A füstnek van szine. Kék vagy fekete. Amit te láthatsz hidegen az a kicsapódó pára.
Van nálam két 1.8D
Mind a kettő közelebb ál a 300e hez mint a 200e hez, mármint km-ben.
Egyik sem eszi.

TomeeFiesta

  • Guest
Re: Eszi az olajat
« Reply #14 on: 2010 February 08, 14:48:24 pm »
engem néha zavar az a tömény fehér füst... olajat nem eszi vizem nem fogy... azzal nyugtatom magamat hogy ilyen a konstrukció :D