Nem lehet, hogy sokat játál rövid távokra hideg motorral, most meg valami hosszabb úton voltál és az eddig benzinnel felhígult olajból kiment a benzin? Ilyenkor elég drasztikus az esés a nívópálcán.
Azért ahhoz, hogy 200km alatt lényeges olajfogyás legyen már eléggé füstölne az a motor.
Szerintem töltsd fel max-ig, és mérd le, hogy mennyit eszik 1000km-en.
Kedves Littleb!
Te vagy valami látó lehetsz, vagy pedig érthetsz a dolgokhoz. Ez pontosan így történt! Le a kalappal.
Rövidebb távokon jártam vele (a munkahelyemre meg vissza, kajálni meg vissza), ráadásul úgy, hogy nem volt jó a termosztát sem, és gyakorlatilag hideg volt a motor. Az olajbetöltőnél megjelent ilyen barnás hab szerü képződmény, amit rendszeresen kitakarítottam. A termosztátot kicseréltem, majd elutaztam egy hosszabb távra, ahol jól bemelegedett a moci. És lám, a pálcán a min és max között volt előtte, majd a min alá esett a szint... bőven. A pálca alján volt egy kicsike. Épphogy beleért az olajba...
A kocsi nem füstöl, biztos van egy kis elszineződése a kipuf.gáznak, de nem én nem veszem észre. Normálisnak tűnik. Ami a csepegést illeti, van egy kevés, de csak annyi amennyi eddig is. Belefér. A barnás hab pedig mintha egyre kevesebb lenne. ( Mondjuk lehet azért mert egyre kevesebb olaj van benne...
)
Amikor reggel beindítom, általában elsőre nem köszörűl, másodikra már köszörül és beindúl pöcre.
Az olaj amit használok 15w40 valvoline.
Akkor lehet mostmár nem fogja enni annyira? Csináltassam meg a szelpszárszimeringet? Mennyi összeg az?