Author Topic: LPG  (Read 8717 times)

TomeeFiesta

  • Guest
LPG
« on: 2010 January 25, 05:51:01 am »
-kinek van gázos fiestája?
-jól szuperál a rendszer?
-hogy megy ez az egész?
-szakszervizzel kell berakatni?
-vagy én is be bírom rakni?

Véleményeteket várom a dologról! ::)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: LPG
« Reply #1 on: 2010 January 25, 07:31:41 am »
Aztán utána nem lenne több mélygarázsos tali, vigyázz... :)
D.V.Zs.

RyAn

  • Guest
Re: LPG
« Reply #2 on: 2010 January 25, 08:04:38 am »
én úgy tudom h műszakit is von maga után  :-\

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: LPG
« Reply #3 on: 2010 January 25, 08:52:57 am »
Szakszervízben lehet csak beépíttetni.
A beépíttés kb plusz a cucc 200 ezer huf -tól indul felfelé ;)

Ha gázzal jársz akkor kb 10-15 % fogyasztás növekdés várható ;)

Használat függvénye de kb 2-3 év mire megtérűl egy átlagos km futás mellett :o

Nekem volt gázos kocsim imádtam a kúton kifizetni azt az akkoriban 140 ft körüli literenkénti összeget :D
Akkor volt a benya 260 körül :D


( a te autód fogyaszt benyából 7 lityit gázból fog kb 8 lityit enni. nem lesz akkora a csomid mert ugye a fityes mk3 kívül a fenekén hordja a pótkereket tehát pótkerék tartály kilőve.)

Az árkülönbség a kutaknál kb 100-120 ft / lityi van hol több ;)

Döntsd el ér e neked annyit hogy a csomidnak búcsút inthetsz ::)
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: LPG
« Reply #4 on: 2010 January 25, 09:33:50 am »
elmondták a többiek a lényeget, 200k HUF kb, csomi nuku, szakszervizbe dokumentácival kell berakatnod, műszaki nem kötelező utána de KPM engedély köteles egy szemlét midnenképp von maga után ha nincs műszaki idő hosszabbítás. ezek után okmányiroda, forgalmi csere (ha a törzskönyvön is van adat a hajtóanyagról akkor az is csere. szal nem olcsó. A kúton olcsóbb a tankolás de tény hogy van egy megtérülési ideje neki az ára miatt.

hátrányok, mélygarázsokat felejtsd el utána (bár nem értem a dolgot hogy miért sokkal biztonságosabb rendszer mint az autó saját benzintankja).

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: LPG
« Reply #5 on: 2010 January 25, 09:35:28 am »
Az LPG-t is szagosítják?
D.V.Zs.

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: LPG
« Reply #6 on: 2010 January 25, 09:40:25 am »
Egy minimális szaga van ;)

De az azért kemény volt hogy zöldkarin gáz üzemben tistább értékek jöttek ki mint az euro 4 motorok értéke :o
pedig az én kocsim egy 87 évjáratu II golf volt 1,6 lityis  ;)


Ha rámhallgat az aki LPG kocsit szeretne vegyél eleve olyat amiben benne van akkor olcsóbb :D

Egyébként kint szlovákoknál 120ft /lityi :-X





Nyugat-Európában az autógáz felhasználása dinamikusan emelkedik, 2015-re 10 százalékos lesz a gázzal is hajtott személyautók aránya, a felhasználás Magyarországon  a jelenlegi 1,5-2 százalékról a várakozások szerint két év alatt 5 százalékra nő - közölte elemzésében a Prímagáz Zrt. az MTI-vel.

Jelenleg a hazai személyautó állomány 1,5-2 százaléka működik vegyes üzemben, 50-60 ezer autó. Ugyanez Európában 3 százalék, mintegy 7 millió jármű, de a prognózisok szerint 2015-re eléri a 10 százalékot. Ennek hátterében részben az áll, hogy az államok egy része garanciát vállalt az autógáz adóterheinek jelenlegi alacsony szinten tartására (Németországban 2018-ig).

Magyarországon ilyen írásos garanciák nincsenek, az autógáz ára évek óta stagnál. Mindezen okok miatt a taxisok tömegesen választják az autógázt (LPG) üzemanyagként, de ez az alternatíva a lakosság körében is mind népszerűbb. Szakértői várakozások szerint a gázüzemű autók aránya két éven belül itthon is eléri az 5 százalékot.

A világszerte és Magyarországon is a legnagyobb forgalmazónak számító Prímagáz adatai szerint egy liter autógáz átlagosan 135 forinttal olcsóbb, mint a benzin, és erre az árkülönbözetre hosszú távon is számítani lehet. Az üzemanyagköltségeken 30-40 százalékos a megtakarítás, ami tízezer kilométerenként 100-110 ezer forint megtakarítást eredményez. Ez  - futásteljesítménytől függően - magánszemélyeknél egy, legfeljebb két év alatt visszahozza a beépítés 230-290 ezres költségét, míg a többet közlekedő vállalati autóknál a megtérülés hónapokban mérhető.

Annak, hogy Magyarországon az autógáz jelenleg kevésbé elterjedt, legfontosabb oka az elégtelen információ - áll a Prímagáz elemzésében. Sokan nem tudják, hogy hol lehet ilyet tankolni, miközben LPG országszerte közel 300 kúton kapható. Mások aggódnak a technológia biztonsága miatt, pedig messze túlbiztosított, és a szabályosan átalakított autók semmilyen tekintetben nem veszélyesebbek, mint az átalakítás előtt.

Az egyetlen, egyébként a műszaki fejlődés miatt túlhaladott, Európában egyre kevesebb helyen alkalmazott korlátozás, hogy mélygarázsokban, parkolóházakban nem engedélyezik az LPG-vel működő autók behajtását.

A Prímagáz rámutat: az LPG-vel kombinált meghajtású autók szén-dioxid-kibocsátása 20 százalékkal, szén-monoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárdrészecske-kibocsátás teljesen megszűnik. Gázzal hajtva például egy régebbi autó is gond nélkül felülteljesíti a még be sem vezetett euro5-ös környezetvédelmi normákat.

A gázüzemű gépkocsik értékesítésének növekedésére számít Dalnoki Balázs, a Skodákat importáló Porsche Hungaria márkaigazgatója is. Az importőr támogatásával Magyarországon 2007 áprilisa óta több mint 50 márkaszerviz végez gázüzemű átalakításokat új és használt modelleken úgy, hogy a garancia-feltételek megmaradnak.

Dalnoki Balázs az MTI-nek elmondta: az indulás óta összesen mintegy 900 átalakított, úgynevezett dual modellt értékesítettek. A 2008. évi mintegy 500 darab után tavaly a válság hatására ez a szegmens is jelentősen visszaesett mintegy 100 darabra. Az idei első hónap eddigi adatai még nem mérvadóak ugyan, de már érkezett egy jelentősebb, 40 darabos Fabia dual megrendelés - jelezte.
« Last Edit: 2010 January 25, 09:54:36 am by Vadika »
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline bundi

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 124
  • Segített?: +0/-0
Re: LPG
« Reply #7 on: 2010 January 25, 20:51:46 pm »
Végülis hosszú távon megéri,csak nuku csomagtartó!

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: LPG
« Reply #8 on: 2010 January 25, 22:58:43 pm »
Ez így igaz mérlegelni kell ;)

MK 6 és utána lévő szériáknál már nem biztos hogy a csomibol annyit elvesz mivel van pótkeréktartály is ;)
De a pótkeréktartálynak van egy nem kicsi hátránya, mégpedig ugye akkor nincs pótkerék szóval necces a dolog :-\
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: LPG
« Reply #9 on: 2010 January 26, 13:18:39 pm »
Ez megoldható defekt spray-vel. Vannak olyan autók, amihez eleve azt adnak.

Viszont azt olvastam, hogy az adagolót 5000-10000 km-enként tisztítani, 50000km-enként felújítani kell fórum.

És amíg be nem melegszik a motor, addíg benzint kell használni, tehát aki rövid távokat megy annak lassabb a megtérülés.  >:(
« Last Edit: 2010 January 26, 13:25:51 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: LPG
« Reply #10 on: 2010 January 26, 13:22:12 pm »
Van az a defekt, amin nem segít a spray! :)
A szagot csak azért kérdeztem, hogy esetleg nem amiatt tiltják-e ki őket mélygarázsokból, mert nem érezni ha szivárog...
D.V.Zs.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: LPG
« Reply #11 on: 2010 January 26, 20:40:28 pm »
Haveromnak egy új Skoda fabia dual van (a dual,a benzin-gázüzemet jelenti ::) )
Kb egy év alatt 45 ezret ment vele,és nagyon elégedett a fogyasztással,meg úgy általában az egésszel.
Azt mondja,hogy nem sokkal eszik gázból többet,mint benzinből,és indulás után szinte azonnal gázüzemre vált a rendszer,asszem,automatikusan.
Egyetlen hátránya hogy az övé is pótkeréktartályos,és sűrűn kell tankolni bele a gázt(40 literes a tartály) (kapott defekt sprayt hozzá)
Amit én is tapasztaltam: közösen elég sűrűn megyünk Debrecen-Budapest távokat,és lényegesen olcsóbb az üzemanyagköltség mint az én Fiestámmal. a Skoda 1,4 75 ló,az enyém 1,3 70 ló. Az enyémmel ez a táv min 12 ezer,oda-vissza,az övével 6 ezer gázból,max 7 ezer,de volt már hogy óvatos vezetéssel 5 ezerből megúsztuk,(akkor 160ft volt a gáz),míg én az enyémmel még soha nem úsztam meg 11 ezer alatt,benzinből.Hozzáteszem: a Skoda sokkal "lábfüggőbb"fogyasztásilag.De az tisztán látszik,hogy annak aki sokat megy,nagyon megéri ez a néhány apró kellemetlenség,mint a mélygarázs mellőzése,meg a pótkerék hiánya.
A defekt dolgot úgy szokta kompenzálni,hogy hosszabb utakon van nála mankókerék.(ha meg épp nincs,akkor bízik a jószerencsében)  ::)
Ja...DVZs,amúgy van szaga a gáznak :P A mélygarázsból való kitiltás a magyar jogrendszer miatt van,ami ugye köztudott hogy fényévekkel követi a világ más pontjain már bevált gyakorlatot(lásd anno pótféklámpa ügy,később sötétítőfólia,tuning,stb.)
« Last Edit: 2010 January 26, 20:43:05 pm by lacccus »
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline bundi

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 124
  • Segített?: +0/-0
Re: LPG
« Reply #12 on: 2010 January 27, 16:55:41 pm »
Mit tudtok arról hogy,miként kell szervizelni a gázos autókat.
Mennyibe kerül fenntartani ezeket az autókat? Úgyértem pl.tartályhitelesítés,nyomáspróba esetleg gázszűrő tisztítás. Az autót le kell újra műszakiztatni hozzá?

Bundi

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: LPG
« Reply #13 on: 2010 January 27, 17:05:01 pm »
olvass vissza leírtuk.

AniBaba

  • Guest
Re: LPG
« Reply #14 on: 2010 January 27, 19:22:11 pm »
Akkor már inkább E85-tel próbálkozzon az ember, tisztább, nem igényel nagy mértékű átalakítást, és úgy néz ki arra halad a jövő...meg a villanymotor felé.

Vagy 1.6D, és sültkrumpli-szag :D