Nem ismererm az Mk4-et, de ha van alapjárati motor, akkor nem lehet az alapjáratot direktben állítani, mert azt az elektronika szabályozza.
Viszont feltehetőleg egy csavarral lehet szabályozni, hogy a lezárt pillangószelep esetén mekkora rés maradjon. Lehet, hogy ezt állította a szerelő. A rés és az alapjárati motor által megnyitott kerülőút együtt biztosítja a kb 750-es fordulathoz szükséges levegőmennyiséget.
Ezzel az alapjárati motor átkerült egy másik szabályozási tartományba, ahol feltehetően jobban fog működni.
Ami a szerelő viselkedését, és az árakat illeti:
Akinek használt autója van, vagy meg kell tanulnija autót szerelni, vagy meg kell tanulni a szerelőkkel bánni.
Érdemes egy kis műhelyt keresni, ahol csak egy vagy két hozzáértő mester van és nincs tanuló. A nagy szervízekben, hacsak nincs kiválasztott szerelőd, sosem tudod, hogy ki fogja az autódat javítani és mekkora hozzáértéssel.
És ha nem akarsz sokat költeni, sohasem szabad az autót úgy otthagyni, hogy javítsák meg.
Nézzék meg, hogy mi a hibája és mondják meg, hogy mit fognak csinálni (nem baj, ha nem érted, csak jegyezd meg
) és mennyibe fog kerülni. Nem baj, ha érezteted, hogy nincs sok pénzed, és csak akkor fogod megrendelni a javítást, ha ki tudod fizetni.
A kulcsmondat: mennyibe fog kerülni.
Ha ez nem hangzik el, az olyan mintha átadnád a tárcádat, hogy vegyenek ki belőle amennyit akarnak.
Egyébként egy szakszervízben a szokásos óradíj 7-1000 Ft, egy kis műhelyben 3-5000 Ft. Ha az alapjárati motor nem közvetlenül elérhető helyen van, akkor a tisztítás kiszerelésel együtt simán meghaladhatja az egy órát. És sajnos a szerelők többségének a szokásosnál gyorsabban jár az órája.