Megpróbálok válaszolni a kérdésre, de el kell mondjam, hogy én nem vagyok autószerelő. Én amolyan "fotelfizikus" vagyok, laikus. Tehát bármilyen építő jellegű kritikát, hozzászólást szívesen olvasok én is
A gond az, hogy még nem igazán van megoldás. Ahogy itt előttem is írták, úgy tünik, hogy ez egy típus betegség, és amíg megy, addig hagyni kell
Az az olaj ami ott kicsöpög, származhat több helyről is. Megtörténhet, hogy a turbó tengelye, szimeringei vagy tömítései annyira elkoptak, hogy beengedik az olajat, s ezt a turbina a levegővel együtt a motorba fújja. A másik lehetséges forrása a problémának, amit már én is írtam, hogy a turbó túl sok olajat/olajpárát szív a szelepfedél alól a kartergáz elvezető csonkon keresztül. A kartergáz-szelepben elvileg van egy olajleválasztó, egy kis szita szerűség, ami nem szabadna kiengedje az olajat onnan, de ami elromolhat... Én lehúztam a kartergáz csonkjáról a csövet, és ott nagyon sok olaj volt az én atómban. Nyílván ezt okozhatja az is, ha a motornak már akkora a kopása, hogy annyi kartergáz keletkezik, amit ez az olajleválasztó már nem tud "megszűrni". De egy 6 éves autóban? Valószínű, hogy vannak még más forrásai is a problémának, nem tudom.
Hogy milyen problémát tud okozni? Itt előttem írták, hogy abba a csatlakozóba befolyik az olaj, és érintkezesi gondokat okozhat. Ez a csatlakozó a folytószelep mozgató motorjának a csatlakozója. Tehát ha érintkezési problémák jelentkeznek, akkor a folytószelep nem működik megfelelően, vagyis a motor nem kap megfelelő mennyiségű levegőt, néha rángathat stb.
Mégegyszer elmondom, hogy nem vagyok hozzáértő, s remélem nem beszéltem nagy szamárságokat. Mások, véleményére, tapasztalatára is nagyon kiváncsi vagyok.
Szép napot mindenkinek.