sziaszok!
sajnos kénytelen vagyok szembenézni azzal a ténnyel, hogy a kis fityom (1.1) hónapról hónapra jobban eszi az olajat.. 650km után lemegy az olajszint a minimumra a nívó pálcán.. a kipufogóm végéről meg lelehet kaparni a cuccot.. az autó ettől függetlenül teszi a dolgát.. síkúton ha egyszer elérte a 120-130-at, tartja.. a motorterem csontszáraz -cseréltettem anno tömítéseket, szimeringeket, a szelepszárakét is -> csak nem megy az tönkre 25e km után!?
olyan 2 évvel ezelőtt mérettem kompressziót, és a hengerekben 10,x körüli értékeket mértek, ami állítólag jónak mondható.. 8 körül már vakarhatja az ember a fejét.. -> tehát abban bízom, hogy annyira nem lehet KO a motor (most 144xxxkm van benne), hogy fúrni kellene.. -azóta mentem kb 15e km-t..
nem teljesen vágom ezt a gyűrű témát, de mintha olvastam volna arról, hogy létezik olajlehúzó gyűrű is és talán csak azzal lenne nálam a gond.. tudom, hogy még egy autószerelő sem tudja bontás nélkül megmondani a tapasztalataimból, hogy mennyire kopott a blokk.. -> tehát most csak hangosan gondolkozom a megoldáson, és tervezgetek.. annyira nem égető a dolog, de azért baromira idegesít..
azt szeretném meg tudni tőletek, hogy ti mit tudtok, mennyiből lehet megúszni egy gyűrűzést most? mit érdemes olyankor cserélni még? hengerfejtömítést, csapágy? -síkba esztergálást, köszörülés, csiszolásig nem akarok elmenni.. ha nagyobb, erősebb motor lenne benne, elgondolkoznék rajta, de nem szívesen költenék rá 2 kilót..
gyűrűzéskor ki kell venni a motort? ismertek szerelőt Pest környékén, aki foglalkozik ilyennel? -és nem kergetne el azzal, hogy lökjem be az árokba, ja és nem ül rá hetekig..
másik alternatíva, hogy lecserélem egy frissebbre.. csak a példakedvéért:
http://www.hasznaltauto.hu/3159589_ford_fiesta_2000http://www.hasznaltauto.hu/3250019_ford_fiesta_2001*egyébként ez már mk5??
-90e km után milyen nagyiszervizre kell számítanom?
-a gyengébb 1.3 mennyire lehet béna választás? mert csak 10lóval izmosabb a mostani gépemnél, és nehezebb kasznit is kell cipelnie.. ha autót cserélek, akkor már nem szeretnék szenvedni a pályán az emelkedőkkel vagy a légellenállással, a bringákkal..
-érdemes vásárlás előtt egy computeres vizsgálatot végezni azon a szérián? -> ki lehet vele mutatni a valós km állást?
-a motoron hallásra észre lehet venni valami baljós jellegzetest? pl. hidrotőke
-az abs szereltségűt érdemes elkerülni? -meghibásodás szempontjából
-1.3, az láncos?
-mennyire reálisak ezek az árak? ugyanennyi pénzért találtam 140e km- futott példányt is..
-használhatom ezeken a 'nagyobb' autókon a meglévő virsli gumijaimat (155/70)
-ezek is ugyanott kezdenek el rohadni, mint az mk3?
egyáltalában mennyire szerencsés most 8 éves autókban gondolkodni? -pl. szigorúbb zöldkártya vizsgáztatás..
..sikerült felhalmozom néhányat a fejembe kavargó kérdések közül
remélem nem fárasztom le vele a társaságot nagyon
előre is köszi a körömkoptatást!
Bende