Author Topic: mk3 vs mk4  (Read 16742 times)

bende

  • Guest
mk3 vs mk4
« on: 2009 September 07, 22:01:34 pm »
sziaszok!

sajnos kénytelen vagyok szembenézni azzal a ténnyel, hogy a kis fityom (1.1) hónapról hónapra jobban eszi az olajat.. 650km után lemegy az olajszint a minimumra a nívó pálcán.. a kipufogóm végéről meg lelehet kaparni a cuccot.. az autó ettől függetlenül teszi a dolgát.. síkúton ha egyszer elérte a 120-130-at, tartja.. a motorterem csontszáraz -cseréltettem anno tömítéseket, szimeringeket, a szelepszárakét is -> csak nem megy az tönkre 25e km után!?

olyan 2 évvel ezelőtt mérettem kompressziót, és a hengerekben 10,x körüli értékeket mértek, ami állítólag jónak mondható.. 8 körül már vakarhatja az ember a fejét.. -> tehát abban bízom, hogy annyira nem lehet KO a motor (most 144xxxkm van benne), hogy fúrni kellene.. -azóta mentem kb 15e km-t..

nem teljesen vágom ezt a gyűrű témát, de mintha olvastam volna arról, hogy létezik olajlehúzó gyűrű is és talán csak azzal lenne nálam a gond.. tudom, hogy még egy autószerelő sem tudja bontás nélkül megmondani a tapasztalataimból, hogy mennyire kopott a blokk.. -> tehát most csak hangosan gondolkozom a megoldáson, és tervezgetek.. annyira nem égető a dolog, de azért baromira idegesít..

azt szeretném meg tudni tőletek, hogy ti mit tudtok, mennyiből lehet megúszni egy gyűrűzést most? mit érdemes olyankor cserélni még? hengerfejtömítést, csapágy? -síkba esztergálást, köszörülés, csiszolásig nem akarok elmenni.. ha nagyobb, erősebb motor lenne benne, elgondolkoznék rajta, de nem szívesen költenék rá 2 kilót..
gyűrűzéskor ki kell venni a motort? ismertek szerelőt Pest környékén, aki foglalkozik ilyennel? -és nem kergetne el azzal, hogy lökjem be az árokba, ja és nem ül rá hetekig..

másik alternatíva, hogy lecserélem egy frissebbre.. csak a példakedvéért:

http://www.hasznaltauto.hu/3159589_ford_fiesta_2000
http://www.hasznaltauto.hu/3250019_ford_fiesta_2001
*egyébként ez már mk5??

-90e km után milyen nagyiszervizre kell számítanom?
-a gyengébb 1.3 mennyire lehet béna választás? mert csak 10lóval izmosabb a mostani gépemnél, és nehezebb kasznit is kell cipelnie.. ha autót cserélek, akkor már nem szeretnék szenvedni a pályán az emelkedőkkel vagy a légellenállással, a bringákkal..
-érdemes vásárlás előtt egy computeres vizsgálatot végezni azon a szérián? -> ki lehet vele mutatni a valós km állást?
-a motoron hallásra észre lehet venni valami baljós jellegzetest? pl. hidrotőke
-az abs szereltségűt érdemes elkerülni? -meghibásodás szempontjából
-1.3, az láncos?
-mennyire reálisak ezek az árak? ugyanennyi pénzért találtam 140e km- futott példányt is..
-használhatom ezeken a 'nagyobb' autókon a meglévő virsli gumijaimat (155/70)
-ezek is ugyanott kezdenek el rohadni, mint az mk3?

egyáltalában mennyire szerencsés most 8 éves autókban gondolkodni? -pl. szigorúbb zöldkártya vizsgáztatás..

..sikerült felhalmozom néhányat a fejembe kavargó kérdések közül :) remélem nem fárasztom le vele a társaságot nagyon :)

előre is köszi a körömkoptatást!

Bende

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: mk3 vs mk4
« Reply #1 on: 2009 September 08, 08:12:34 am »
Igen ez mind a kettő mk5 ;)
Az 1,3 literes moci nem tűnik rossz választásnak ;)Ugyan olyan igénytelen mint a mostani mocid értem ezt arra hogy ha a folyadékok rendben vannak akkor a világból kivisz ;)
Nekem annó az 1,1 mk1 1000km ként kb 1 de inkább másfél lityit fogyasztott olajból de ha egy komplett motor generál árát nézed az olajfogyasztással akkor kérdem én mennyit mész egy év alatt?
Mert ha kiskiszerelésben veszed az olajat akkor kb 1 ezres per litykó tehát kmre levetítve max 1 ft vel növeli a költségedet kmként.
Tehát számold ki mennyit mész egy év alatt és gondold át hogy mennyi időre szeretnéd megtartani a kocsit ;)
Nulla olajat sajnos nem fog enni ;)
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

bende

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #2 on: 2009 September 08, 08:36:58 am »
igen, ezzel én is tisztában vagyok, hogy egy komplett felújítás mire behozná az árát, addigra elrohad az egész kaszni.. + születik egy újabb emissziós törvény stb. ezért gondolkodom csak max a gyűrűzésben.. nem szívesen válnék meg tőle, mert a kocsi árához képest túl sok mindent raktam rendbe.. pl. a katalizátorom 3 éve lett kicserélve, és bele se merek gondolni abba, hogy milyen állapotban lehet az belül, ha a kipufogó vége úgy néz ki, ahogy..

AniBaba

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #3 on: 2009 September 08, 09:33:21 am »
Én amikor asszonyt meggyűrűztem, az elég sokba került... :D

Hülyeséget félretéve: nekem 1.3 láncos OHV van az Mk3-ban, és jó választás. Ehhez a kasztnihoz elegendő, városban főleg, de autópályán sem fogsz zavarba jönni.
Tartós, kimegy a világból, csak az alapvető figyelmet kell neki szentelni, nem hisztizik, teszi a dolgát.

Úgy tudom az Mk4, Mk5 esetében ráadásul fejlettebb az 1.3 blokk, más a hengerfej, más a befecskendezés.

Amiket belinkeltél, én nagyon drágának találom. Az egyik a régi 1.3 OHV (igásló), a másik 1.25 Endura-E - utóbbi a fejlettebb, de nem tudok tapasztalatból beszélni róla.
Én ha tehetném ugyanilyen konstrukciót vennék, de nagyobb lökettérfogattal - nem tudok róla, hogy lenne 1.6 OHV.

Asszem Mk4-Mk5-től már volt bennük 1.4 Zetec is, a helyedben inkább olyat néznék, ha mindeképpen az autócsere mellett döntesz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_fiesta#Mk4_.281995.E2.80.932002.29

Offline Devla

  • Fiesta rajongó
  • **
  • Posts: 255
  • Segített?: +8/-0
Re: mk3 vs mk4
« Reply #4 on: 2009 September 08, 10:24:20 am »
az hogy lehet h az 1.4 zetec gyorssabban van fent mint az1.8D?

AniBaba

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #5 on: 2009 September 08, 10:54:47 am »
az hogy lehet h az 1.4 zetec gyorssabban van fent mint az1.8D?
Dinamikusabb?
Tudom, 1.8D-nek pedig irtózatos nyomatéka van. De akkor sem gyorsulásra tervezték :D

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: mk3 vs mk4
« Reply #6 on: 2009 September 08, 10:59:44 am »
1.4 90le az 1.8d pedig 60le körül! A zetec amúgy is pörgös kis motor! Nekem az 1.25-ös van és csak ajánlani tudom leszámítva pár apró hibát nagyon jó

AniBaba

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #7 on: 2009 September 08, 11:21:26 am »
http://www.hasznaltauto.hu/2901574_ford_fiesta_2001

Vedd ezt meg. Ráadásul ő klubos - asszem.

Nekem legalábbis nagyon tetszik.

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: mk3 vs mk4
« Reply #8 on: 2009 September 08, 11:34:15 am »
Már mentem ilyennel, lehet vele meglepit okozni, ráadásul ritka, ne jön mindennap veled szemben egy ilyen

bende

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #9 on: 2009 September 08, 15:37:22 pm »
AniCica lol!:) szééép.. szép.. jól mutatnának rajta a bringáim is a tetején :) már csak a krómozott ikarus pedálok hiányoznak belőle és akkor kerek lenne a kép.. -bocs ha +sértettem volna ezzel bárkit is!- meg talán fel is kellene gyúrnom magamat hozzá :) neem.. sajnos nem szeretem ezeket feltupírozott verdákat.. egy lakótelepen használt mobil shop előtt eltudom képzelni, ahogy a suliból hazatérő srácok körbeállják és méregetik.. de ez nem az én stílusom.. a fejem is szét menne a kipufogójától egy kirándulás után.. meg aztán aggódhatnék is érte..

7végi feszítős verdának ok, de ahol én használnám, ott ilyen papucsokkal téglákra tennék az biztos..

AniBaba

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #10 on: 2009 September 08, 15:59:04 pm »
Ez Fiesta Sport, azért ilyen, nem sufnituner pimpelt gép.
Jó a paci a tyúkrácson utólagos. Ahogy a rács is, meg a szemöldök is. :D

Egyébként tévedés, hogy zajos. Ha valaki ordenáré rendszert rak rá, mert az a mániája, hogy a szomszéd kerületben is hallják, ahogy alapjáraton áll a lámpánál, akkor az biztos örjítő. De gyáriban semmiképpen sem csinálnak zajos autót...

Ha csak a hátsó dob lett cserélve, ami ha teljesen ki is van herélve akkor sem fog megőrjíteni senkit, szerintem nem lesz undorító hangja.
Nekem egyszer leszakadt az Escorton az Y a leömlőtől. Na AZ hangos volt :)))
Én venném-vinném :D

A téglára meg azt mondom, hogy láttam Rákospalotán (annyira nem rossz környék) Suzuki SX4-et téglán, pedig arról a gyári OZ felnit vették le - ami elég gagyi. A férgek ellen nincs menekvés. El kell törni az összes autótolvaj kezét-lábát, és akkor nyugalom lesz...

Ja, témánál maradva egyébként egyszerűbb, ha eladod ezt a francba, és veszel 1.3-as Mk3-at. Szaré-hugyé odaadják őket, és nem lesz bajod vele, nem fog többet enni az 1.1-nél, és valamivel dinamikusabb is lesz.
Vagy újabbat 1.4-ben oszt jónapot.
« Last Edit: 2009 September 08, 16:00:44 pm by AniBaba »

TomeeFiesta

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #11 on: 2009 September 08, 17:45:41 pm »
kerék lopásra annyit mondok hogy kerékőr  ;)

bende

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #12 on: 2009 September 08, 17:47:35 pm »
öhmm.. ha vennék egy másik mk3-at, akkor kezdhetném elölről annak rendberakását.. tartok attól egy kicsit, mert olyankor annyi lét el lehet tapsolni, hogy az összesen ráköltött pénzből vehetnék egy frissebb, jobban egybe darabot is..

bájdövéj.. hadd kanyarogjak vissza az eredeti problémámra.. nem szeretnék rögtön keresztet vetni a kisautómra -bár megtehetném, de 4 éve már az életem része lett :) szóval találkoztam ezzel a hozzászólással:

http://nepitelet.hu/autok/ford/fiesta_1989/harmatgyenge_ciposdoboz/ -> műszaki beállítottságúak! mi erről a véleményetek? ford olaj.. 50pénz stb

hm?

Bende

bende

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #13 on: 2009 September 08, 18:04:23 pm »
és hát az enyim is behozott darab -de arról csak az előző tulaj tudna mesélni..

TomeeFiesta

  • Guest
Re: mk3 vs mk4
« Reply #14 on: 2009 September 08, 18:29:40 pm »
de nézd azt hogy találsz egy újabb kocsit ami használt annál is rengeteg hiba lehet főleg az hogy az újabbak tele van elektronikával... én felújítottam a motort egy gyűrű szett hozzá kb 6ezer forint ha jól emléxem /javítsatok ki ha tévedek/ ebből kell 4 de csak akkor ha gyűrűzni kell ha fúrni kell akkor új dugó stb stb nálam a munka díj 300.000ft volt... teljes motor felújítást fizettem de nem gyengén átb***ak... oda kell figyelni. Én a felújítás mellett döntök mindig mert akkor tudja az ember hogy ez cserélve volt ekkor meg akkor meg 1x kőrbe ér az ember!