Author Topic: 1.8 xr2 i turbó  (Read 15233 times)

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
1.8 xr2 i turbó
« on: 2009 June 05, 08:18:48 am »
Sziasztok!
Szeretnék egy turbót faragni a kocsimra,és a HOZZÁÉRTŐK segitségét kérném! Én szeretném beleépíteni,a beszereléssel nem is lenne gond mert minden adott hozzá!Utánna néztem interneten meg mindenhól és elvileg 200-300 ezerből meglenne a szet!(munkadíj nélkül) 0,5-ös turbónyomás lenne,ugyan is ehez nem kell a sürítésen változtatni meg dugót cserélni kovácsoltra,vagyis semmilyen átalakítást nem igényel(álítólag)!A kérdésem a következő ;valóban nem kell a sűrítést csökkenteni(hajtókar zsugorítással,hengerfej pakolással)a dugóm is maradhat?A fedélzeti com. megemészti a változást észhez kap majd v rákell hangolni?? ???Elvileg a motort nem károsítja,VALÓBAN???A válaszokat előre is köszönöm

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #1 on: 2009 June 05, 09:31:46 am »
és akkor kapsz egy gányolt autót. turbósítás ha normálisan csinálod minima 1-1,5 M ft.
Erről a módszerről inkább lebeszélnélek. Mi is agyaltunk az escorton, meg lehet csinálni 0,1-0,2 bar-on még működhet is. ennél nagyobb nyomásnál minimum hajtókarcsapágyakat, de lehet blokkot is cserélhetsz gyakran. ne felejtsük el azt se hogy olajhűtő minden célszerű egy turbós autóhoz, turbo olajzása stb sem megoldott egy szívó motor esetében.  A másik fele, egy turbós autó motorjára 4x annyira kell figyelni mint egy szívóéra. Gondolom neked sem azért van mk3-as fiestád mert dúskálsz a pénzben, hanem azért mert ilyen áron tudtál venni csak egy jó autót. :)
Én nem vagyok híve az ilyen félmegoldásoknak mert többet ártanak mint használnak. és sokkal több gond lesz a motorral az építés után. megsúgom neked azt is hogy a gyári RST dolgozik 0.5-0.6 bar-on amibe azért komolyabb cuccok vannak gyárilag mint a szívó zetec, vagy CVH mocikba.

Turbóról általában: dugót vagy vastag hengerfejtömítés mindig kell hozzá hogy a kompressziót csökkentsd a motorban, mert töltéskor gyújtással (meg sokminden mással is ) problémák lennének.
Hallottam már jól működő hasonló konstrukcióról LADA-ban. :) azzal nem volt semmi probléma, de hasonlíts össze szétszedve egy ezeröcsi motort és a zetecet.... ég és föld, az ezeröcsié olyan vastag falú, hogy sokkal többet bír. ;) meg az orosz technika mindig is túlméretezett volt. ;)
« Last Edit: 2009 June 05, 09:33:18 am by sUdYe »

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #2 on: 2009 June 05, 10:04:38 am »
és mivel szeretnéd vezéreli a motorod?

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #3 on: 2009 June 05, 11:07:10 am »
Amit leírtál ez mind nekem is át futott,de van aki azt mondta h teljesen jól müküdik neki!MOst mi igaz ???! :-\ De minden álmom egy turbós autó!Csak az a kérdés h 0.5-ös nyomásnál nem kell átalakítanom semmit??Szabyk te vágod a témát megoldható a dolog,ha nem akkor  miket kéne cserélni,átalakítani??Dupla vezérlésnél elvileg berakható!! ??? Légyszives segítsetek,persze nem szeretném a motort kigyilkolni,iszonyat jó motorja van 5w30-at rakok bele és semmit nem kajol!!

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #4 on: 2009 June 05, 12:06:30 pm »
Ezzel az autóval nem mindennap járok,és nem azért vettem mert csóró vagyok :laugh: ,csak egy jó vétel volt megvenni a kis méregzsákot!A gyerek közel 7kilót ölt bele!

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #5 on: 2009 June 05, 13:15:53 pm »
hagyd így....!!!!


Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #6 on: 2009 June 05, 14:20:04 pm »
ha ilyen jó a kocsi akkor nem szabad hozzányúlni! ;) hagyd meg jónak! ;)

Offline sdavid

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +60/-23
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #7 on: 2009 June 05, 14:29:47 pm »
Szerintem meg ha biztonságosan át lehet alakítani, akkor vágj bele :)

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #8 on: 2009 June 05, 14:36:18 pm »
Hát ezaz h nem tudom mit csináljak,eddig mindenki lebeszélt akivel beszéltem,aki meg amellet állt h rakjam bele annak meg kocsija sincs!! :-\ 

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #9 on: 2009 June 05, 15:03:24 pm »
Hagyd így, ne piszkáld :) Inkább tartsd jól karban és akkor hálás dögöd van...
D.V.Zs.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #10 on: 2009 June 05, 23:24:22 pm »
Szerintem meg ha biztonságosan át lehet alakítani, akkor vágj bele :)
mindent lehet de annyiból egy alapból erősebb komolyabb gépet is lehet venni (7 számjegy és nem biztos hogy 1-gyel kezdődik)

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #11 on: 2009 June 06, 01:03:17 am »
Én a tanult szakértelmemmel (vas műszaki cikk kereskedő) igen komoly könyvet tanultunk  azt amit az autószerelők csak mi felületessen én azt mondom hogy ne vágj bele inkább vegyél egy komoly mocit ahogy egy híres klubtagunk csinálta. (sabyk) Bár ha ő azt mondja ne tedd akkor az jelent valamit ;)
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

TomeeFiesta

  • Guest
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #12 on: 2009 June 06, 08:41:48 am »
turbosítás... háát amennyi pénzből megcsinálnád annyi pénzből tudsz venni pl egy renault 5 GT turbo-t pl. én nem látom értelmét a dolognak egy időben én is foglalkoztam a dologgal... nagyon költséges lenne... nem éri meg.. viszont én úgy tudom hogy ha szívó motort építesz át turbosra akkor rendelj be pár hengerfejet mert szeretik lerugdosni

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #13 on: 2009 June 06, 11:41:19 am »
turbosítás... háát amennyi pénzb?l megcsinálnád annyi pénzb?l tudsz venni pl egy renault 5 GT turbo-t pl. én nem látom értelmét a dolognak egy id?ben én is foglalkoztam a dologgal... nagyon költséges lenne... nem éri meg.. viszont én úgy tudom hogy ha szívó motort építesz át turbosra akkor rendelj be pár hengerfejet mert szeretik lerugdosni
ezért kell csökkenteni a kompressziót, meg kell a turbos motorhoz iratni egy új ECU és még lehetne sorolni. drága és nem éri meg, csak ha az ember szerelemből csinálja, mert ott nem számít a pénz. szabyk mester is szívóból épített turbóst, de sztem azt ne akarja senki se tudni mennyi pénzből sikerült azt összehozni ;)

TomeeFiesta

  • Guest
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #14 on: 2009 June 07, 01:09:23 am »
meg ő verseny célra használja... itt speciel városi lámpától lámpáig menés a cél a nap minden percében /ezt képletesen írtam.../ szabyk is hasonlóan nyomja de ott egy verseny után biztos egy két dolog cserés meg állítgatás megy.. meg ott több mint valószínű hogy komolyabb technika van