Author Topic: EAC FAIL  (Read 29124 times)

Candy_shop

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #15 on: 2009 September 27, 12:54:49 pm »
Nah...elvileg 510 a szabálytalan levegő mennyiség... új tünet a gépen. A motor visszajelző folyamatosan világít,hibakód olvasással(műszerfalon) se törlődik. motor indítás után a motorfelnyitás során a motortérből egyértelműen olyan hangokat lehet hallani,mintha valahol fújná a levegőt(vagy szívná??)...valamelyik csó sérülhetett,de egyszerűen nem találom. ötlet? melyikre jellemző?

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:EAC FAIL
« Reply #16 on: 2009 September 28, 11:35:05 am »
Mozgasd meg egyesével a csöveket, hátha változik a hang.

Vagy féktisztítót (gyakorlatilag palackozott benzin) kell fújni a gyanús helyekre, és ahol felpörög a motor, ott szívja a hamislevegőt.
Mk6 1.3 benzin

lzolee

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #17 on: 2009 November 13, 20:37:43 pm »
EAC file- előfordult nálam is kétszer
A motor leállításával és újraindításával eltünik ez a jelzés, legalábbis egy időre.

Az én fiestámon (2005 ös 1.4 16 v) még egyébb probléma is volt:
Indításkor, ha még meleg a motor felpörgött a motor 2000 ig, majd hülye hang kiséretében lement a fordulat 500 körüli értékre (ilyenkor ha ment valamilyen fogyasztó pl.:ventilátor, világítás, akkor lefulladt), majd vagy lefulladt, vagy visszaált az alapjárati értékre.

Több ford szervízben voltam. Hibakód nem volt, csak találgattak a szerelők: alapjárati motor, vagy folytószelep csere talán megoldja  a problémát. Elég komoly összegekről beszéltek.

Lényeg: kaptam egy infót  a folytószelep tisztításáról:
a folytószelepházról a csövet levenni, és megnézni van e koromréteg ( Volt is ) a pillangószelep mellett,
ha van akkor szelep nyitása (ujjal elfordítható), majd féktisztító spree-vel és egy darab rongyal a korom eltávolítható.

A probléma meg is szűnt, azóta az EAC fail sem jelentkezett (kb 1.5 éve)

t_peti

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #18 on: 2009 November 13, 21:31:23 pm »
"Az én fiestámon (2005 ös 1.4 16 v) még egyébb probléma is volt:
Indításkor, ha még meleg a motor felpörgött a motor 2000 ig, majd hülye hang kiséretében lement a fordulat 500 körüli értékre (ilyenkor ha ment valamilyen fogyasztó pl.:ventilátor, világítás, akkor lefulladt), majd vagy lefulladt, vagy visszaált az alapjárati értékre."

Szia!
Az enyém is ugyanezt csinálja (szintén 1.4 16v). Mondjuk nekem teljesen hideg motornál csinálja. Neked milyen idős korban csinálta? Enyém 8 hónapos, 12e km-rel. Lehet ilyenkor is ez a folytószelep a ludas?

Üdv: Peti
« Last Edit: 2009 November 13, 21:32:58 pm by t_peti »

Candy_shop

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #19 on: 2009 November 14, 08:30:46 am »
Ezt már megoldottuk az "alapjárat ingadozás" topicban...de azért köszönjük a megerősítést és infot
« Last Edit: 2010 April 11, 08:56:26 am by Csipi »

lzolee

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #20 on: 2009 November 14, 10:19:26 am »
2,5 éves korában kb. 80000 km után csinált ilyet.
Hideg motornál viszont nem volt problémám

Candy_shop

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #21 on: 2009 November 14, 10:41:59 am »
nekem meg csak hidegnél csinálta :D
« Last Edit: 2010 April 11, 08:56:45 am by Csipi »

hermész

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #22 on: 2010 April 05, 21:15:32 pm »
 helló típus társak .az lenne a problémám hogy nekem EAC FAIL csak esős időben jelentkezik és csak másnapra ,gondolom lecsöpögés száradás után szűnik meg .ha valaki tudná a megoldást segitségét várom köszi

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re:EAC FAIL
« Reply #23 on: 2010 April 09, 21:07:01 pm »
Nálam most télen az alsó holtponti jeladó kábele ráért a kardánra (motorcsere után elfelejtették rögzíteni :) nem csak ezt!) 1 évig bírta majd szép lassan kopott és közben behülyült a motor. EAC FAIL, néha villogott minden, ment nem ment stb. Első körben gázpedálra gyanakodtam de soha ne volt időm kicserélni. A ketyere megadta magát M0   -20 fok és 50 cm hó! Basszus! Hazahúzat, elmegy gázpedálért, de nem csere, csak rádug és nem indul. Véletlenül alánéztem és látom a lógó kábelt. Azóta nem volt EAC FAIL

ui: esős időben és kis sebességnél kezdte.


bye
« Last Edit: 2010 April 11, 08:57:07 am by Csipi »

Offline Jani

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +1/-0
    • http://www.szaszajani.fw.hu
Re:EAC FAIL
« Reply #24 on: 2010 May 18, 12:07:35 pm »
Nálam először gyorsításnál, később lassú menetnél jött elő a probléma. Ford szerviz szerint tuti gázpedál probléma. Computer vizsgálat, mdíj 45000 Ft. Még útban hazafelé ismét előjött a jelzés, irány vissza, computer ingadozó üzemanyag nyomást jelez hibának, közölték hogy más a hibakód és nem garanciális. Gázolaj szűrő csere + computer + mdíj 34000. Javasolták hogy nézessem meg a porlasztó csúcsokat /5000 Ft/db és a magasnyomású szivattyút. Elvittem ismerős szerekőhöz, kiderült hogy az előző tulajnál levették az üza tartályt és a szívó cső nem lett jól visszatéve és falsot szívott. Ez csak 3000 Ft-ba került, azóta az alapjárat is egyenletes és nem kellett volna sem gázpedált sem gázolajszűrőt cserélni és megmarad kb 80 ezer Ft-om. Ráadásul még letörték a szívó csonkot és rézcső betéttel ragasztották meg.

petrov

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #25 on: 2010 May 18, 12:39:35 pm »
Vasárnap Én is kaptam egy ilyen hibát, utánna, nem akart elindulni a járgány. Utóbb kiderült el van tömődve a levegőztető cső a tanknál és nem tudott az üzemanyag után folyni. Ki kell nyitni a tankfedőt és kap egy kis oxigént :)

Offline Jani

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +1/-0
    • http://www.szaszajani.fw.hu
Re:EAC FAIL
« Reply #26 on: 2010 November 22, 12:29:45 pm »
Nálam a szívó cső végén a patent csatlakozó nem volt a helyére pattintva, ezért fals levegőt szívott. Az előző tulajnál leszerelhették az üzemanyag tartályt és még a csonkot is letörték, amit egy rézcső betéttel és ragasztással oldottak meg. Az én ismerősöm is csak úgy tudta rápattintani a csövet a csonkra, hogy bekente valami "sikosítóval". Csak 3000 Ft-ba került. Azóta úgy megy az autó mint a golyó, 5 liternél is kevesebbet fogyaszt.
A márkaszervíz előbb gázpedált cserélt majd gázolajszűrőt, ami kb 80 ezerbe került, de a probléma ugyanúgy megmaradt. Csak kisérleteztek az én kontómra. Tiszta lehúzás az egész!

Offline Sandor Molnar

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Re:EAC FAIL
« Reply #27 on: 2011 January 09, 18:34:37 pm »
Sziasztok!

Éppen túl vagyok egy ilyen hibán... (a gép: 1.4 Comfort, 8 éves és 100.000km van benne)
Márkaszervízbe vittem (Ford Vagép Miskolcon) és a megoldás "Folytószelepház és motoregység" csere.

Pozitívum: a szervíz elsőre diagnosztizálta a gondot és mivel volt raktáron alkatrész kvázi azonnal javították.
Negatívum: kicsit húzós anyagilag a javítás (~89 ezer: vizsgálat+alkatrész+munkadíj)

Sanyi
« Last Edit: 2011 January 09, 18:37:39 pm by Sandor Molnar »

vargatamas

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #28 on: 2011 May 09, 12:15:57 pm »
Nekem is volt eac fail, kábelköteg csere lett a megoldás.

bartoktamas72

  • Guest
Re:EAC FAIL
« Reply #29 on: 2012 February 23, 14:50:13 pm »
Sziasztok.Új tagként egy problémára keresek választ.2004-es 1.4 benzines Fiesta múlt héten volt szervizben Kaposváron.Mivel EAC-FAIL hibát jelzett a komputer.Néha magas alapjárat,vagy leeset fordulat,illetve menet közbeni megálás.A szervizben a kiolvasáskor pontos hiba tényezőt nem tudtak mondani,de a fojtószelepre gyanakodtak,majd azt ki is pucolták.Felfrissítették a programját is.Mivel ez két hete történt,a hiba újból jelentkezett.Indításkor, mintha le akarna fulladni,majd felpörög a motor és beáll normál alapjáratba.Egyébként új akkumulátor van az autóban,és 122ezer km-t futott már. Ha, valakinek hasonló problémái voltak már,kérem írja meg hogy sikerült megoldani.