Sziasztok!
Nem akartam új topicot nyitni, bár ebbe már két éve nem írt senki.
Tuningbox teszt dízeleseknek – saját tapasztalatok, semmi marketing.
Öt éve vagyok elégedett tulajdonosa egy 2004-es évjáratú 1,4 TDCI Fiestának, Fricinek. Minden nap használom (én vagy a párom), elsősorban munkába járáshoz, illetve egyéb ügyek intézéséhez (vásárlás, kondiba járás, rokonok), és amikor utazunk, azt is vele tesszük. Eddig megbízhatóan, problémamentesen működött, de nem is erről akarok írni, hanem a több, mint egy éve beszerelt, kb. 20.000 km óta használt TUNINGBOX tapasztalatairól.
Nem szeretnék reklámozni egyetlen márkát sem, ezért nem írom le, milyen fajta boxot szereltettem be még tavaly májusban, Debrecenben a kis Fricibe, elég annyi, hogy (akciósan) szereléssel együtt 55.000 Ft-ba került, azóta csak ezzel használom.
A programozó chipelők ezt leszólják, az öreg szakik csak mosolyognak rajta (szerintük szerkezeti elemek átalakítása / cseréje nélkül, mint pl. kipufogó, vezérműtengely stb. nem is beszélhetünk tuningról), és én is inkább motoroptimalizálási célból vettem.
A lényeg: Mit is tud?
Az eredetileg 68 lóerőből kb. 82-83-at csinált, a 160 Nm nyomatékból kb. 190-et, de ezt nem mérettem be, nem ez volt a cél. A változás viszont egyértelműen érezhető lett. Mivel már korábban is mértem a gyorsulási és rugalmassági paramétereket, volt mivel hasonlítani (több mérést is végeztem a pontatlanságok csökkentése érdekében): a 0-100-ra gyorsulás 2,5 másodpercet javult, a 4-esben, 5-ösben gyorsulás 80-120-ra szintén 2-2,5 másodperces javulást mutatott, most már a magasabb fordulatszám-tartományban sem akar meghalni, hanem húz becsülettel (mondjuk szerintem 3000 fölé pörgetni városban-országúton szinte soha nem kell, de adódhatnak olyan szituációk, amikor hasznos lehet), és rugalmasabb lett 2000 alatt is.
Biztonságosabbá és érezhetően rövidebbekké váltak az országúti előzések, az autópályán kínlódás nélkül gyorsul csomagokkal, klímával is, könnyen tartja a 140-150-et, ha kell.
Ígértek a termékhez fogyasztáscsökkenést is, itt árnyalnom kell a képet kissé.
Korábban egy másik topicban leírtam, hogy kezdettől pontosan vezetem a fogyasztási adatokat (csurig tankolás, számológép), így itt is van összehasonlítási alap. A korábbihoz képest úgy vettem észre, hogy nem történt változás sem negatív, sem pozitív irányban, a négy évszakos adatokhoz viszonyítva átlagban 1 tizeden belül maradt az eltérés. Lehet, hogy sikerülne csökkenést is elérni, bár én azért néha szeretem érezni az intenzívebb gyorsulást. Tartós, egyenletes sebességnél valószínűleg kevesebbet eszik a korábbinál, de a kisdízeleknél egy 5%-os csökkenés is csak 2 dl-t jelent.
Műszaki vizsga két hónapja volt, simán átment, nem kellett előtte kiszedni a boxot.
Összefoglalva: ha valaki fogyasztáscsökkentésre akarná használni, akkor nem igazán éri meg, lehet, hogy soha nem hozza vissza az árát. Viszont tény, hogy Frici most klímával, megpakolva gyorsul úgy, mint korábban üresen, szélesebb fordulatszám-tartományban képes dolgozni, biztonságosabb vele előzni, vígan felrohan a meredek emelkedőkön is, számomra meggyőző érvek. Tudom ajánlani.
Üdv mindenkinek!