mert nem szabad megijedni, láttam én már ABS-el is megpördülni autót. Mondom aki nem érzi tökéletesen a féket, hogy hogy mikor mennyire fog, annak hasznos és jó dolog (ez a nagy átlag), de én fölöslegesnek tartom amúgy. Nekem nem kéne semmi pénzért. irányba irányba tartom az autót jégen, ónos esőben is, ahhoz nem ABS hanem éberség és megfelelő gázadagolás kell meg sok motorfék, olyan körülmények között az üzemi féket használod a legkevesebbet.
Ettől függetlenül később ha családom lesz, meg gyerek hátul meg minden akkor elgondolkozok rajta hogy mindig ennyire akarok-e minden helyzetben koncentrálni és a hétköznapi autóba legyen-e. Egy modern abs már jó lehet, de tartom magam ahhoz hogy vészhelyzetben (márpedig akkor kéne segítenie, legtöbbször inkább hátráltat.).
Én a saját tapasztalatomról és vezetési stílusom tudatában mondom ezeket, másnál lehet másképp jelenik ez meg. Az elmélet persze azt mondja hogy a fékút rövidül, irányíthatóbb lesz az autó, de nézzünk egy tükörjeget, vagy egy aquaplanninget, mikor nem fog semmit a fék mert azonnal belepofázik az ABS, mikor ABS nélkül finoman, még lehet lassítani ha koncentrál az ember rendesen. ez csak egy példa és az én nem éppen pozitív tapasztalatom, Nekem két karambolom is volt ABS közreműködésével, amik elkerülhetőek lettek volna ha nincs abs a kocsiban.