Sziasztok
Néhány hónapja vettem egy 96-os (1995/12) 1.1i Fiestát, mint tanulóautót, szerintem jó választás volt.
Azóta már raktam bele több mint 7ezer kilómétert
Megvételkor járt szerelőnél, ékszíj, olaj, szűrők cseréje, futóműbeállítás megtörtént.
Átnyálaztam a fórum idevágó témáit, több kevesebb sikerrel.
Remélem nem gond, ha így komplexen írom le az összes bajomat, max bezárjátok a témát
Tehát, első sorban az olajfogyás zavar engem. A motort körbenéztem, oldalt sehol sem olajos,
az olajteknő alja viszont igen. Nem csöpög, nincs olajfolt az autó alatt, lehet, csak szivárog.
A kipufogógázon reggeli indítás után érezni az olaj szagát, sőt kormol is rendesen,
de csak füst, mindenféle darabkák nem szállnak ki belőle. Egyébként reggelente nehezen indul,
állítólag az ékszíjtárcsák koptak be, ezen az ékszíj nem fekszik fel rendesen, és ezért csúszik. Itt a fórumtárs nandi azt mondta,
hogy szerinte a generátorral lehet baj. Talán nem forog rendesen.
Ez elég kellemetlen, mert reggel jópár percig járatni kell a motort, ha előbb állok ki a garázsból,
a kuplung kinyomásakor elmegy a töltés és leáll a motor. Azonkívül hidegen nem egyenletes az alapjárat,
rezeg a kormány, illetve az említett csúnya füst és szag. Aztán melegen álomszépen megy.
Szerintetek is generátor?
Az olajfogyásra visszatérve, itt azt olvastam, hogy szelepszár szimering csere megoldhatná a problémámat.
Elég sok olajat eszik, 2-3 decit 100 km-en biztosan.
Valószínűleg nem először fordul körbe a km számláló, elég sokat futott már.
A motornak menetközben van egy ciripelő hangja, amit rajtam kívül szerintem senki sem vett még észre, ezt belülről lehet hallani,
ha nem töltöm túl olajjal (a pálcán az olajszint nem a két rovátka közé esik, majdnem mindkettőt betakarja)
akkor elég erőtlenül húz, a hangja sem az igazi. Viszont több olajjal elképesztően megváltozik a helyzet. Igazi motor hangja lesz,
ciripelésnek nyoma sincs.
Erre van valakinek valami ötlete? Vagy fogadjam el, és szorgosan töltögessem utána az olajat?
Még a kezdet kezdetén felakadtam a kipufogómmal, hátramenetben a padkán.
Két lelógó csavar akadt bele a szélébe, és ugyan nem szakították le, de elég szörnyű hangja lett az autónak.
Ez azóta vissza lett téve, a hangja elfogadható, viszont az ügyetlenségem óta
megálláskor (mozgásban van a kocsi) mikor kinyomom a kuplungot, a motor nagyon felpörög, ezt egészen addig
csinálja míg teljesen meg nem állok, utána fokozatosan csökken a fordulatszám.
Ha üresbe rakom miközben gurul, ugyanez.
Illetve a gázpedál gázreakciója is megváltozott, egy közepes gázra mondjuk, a motor lassabban pörög fel, ha pedig elengedem
akkor ezt a motor csak fokozatosan veszi tudomásul. Ez valószínűleg a fogyasztásomnak se tesz jót
Szerintetek itt mi lehet a baj?
Az utolsó, a fordulatszámmérőm.
Sajnos nem működik, viszont szívesen szétszedném ha valaki segít benne, annál is inkább mert valami zörög benne, és menet közben elég
kellemetlen. A kérdés az, hogyan tudom leszedni a km óra mutatójára csatlakozó vastag kábelt? CSak én vagyok bátortalan
vagy tényleg nem az erőszak a megoldás?
Lehet egyébként az is, hogy ezeket a fiestákat nem fordulatszámmérős műszerrel szerelték, és nekem ez csak utólag került bele.
Kipróbáltam, ha a fordulatszámmérő mutatóját kiakasztom (oldalán nekem lyuk van, vékony kis valamivel be lehet nyúlni) és
utána gyújtást adok rá, akkor magától visszaugrik. Valamivel lehet mégiscsak össze van kötve.
Az autó éppen szervíz előtt áll, ha minden jól megy, pénteken viszem és már csak hétfőn látom újra
Azért írtam le ezeket, mert remélem h tudtok segíteni, illetve h a szerelő annyira ne vágjon át, (sajna nem értek hozzá)
esetleg ha egy-egy problémára tudom a megoldást (tőletek) akkor azt csináltatom meg a szerelővel.
Köszönöm a segítséget előre is.