Author Topic: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő  (Read 18245 times)

adi0509

  • Guest
Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« on: 2009 April 22, 18:46:56 pm »
Sziasztok

Néhány hónapja vettem egy 96-os (1995/12) 1.1i Fiestát, mint tanulóautót, szerintem jó választás volt.
Azóta már raktam bele több mint 7ezer kilómétert :)
Megvételkor járt szerelőnél, ékszíj, olaj, szűrők cseréje, futóműbeállítás megtörtént.

Átnyálaztam a fórum idevágó témáit, több kevesebb sikerrel.
Remélem nem gond, ha így komplexen írom le az összes bajomat, max bezárjátok a témát :)

Tehát, első sorban az olajfogyás zavar engem. A motort körbenéztem, oldalt sehol sem olajos,
az olajteknő alja viszont igen. Nem csöpög, nincs olajfolt az autó alatt, lehet, csak szivárog.
A kipufogógázon reggeli indítás után érezni az olaj szagát, sőt kormol is rendesen,
de csak füst, mindenféle darabkák nem szállnak ki belőle. Egyébként reggelente nehezen indul,
állítólag az ékszíjtárcsák koptak be, ezen az ékszíj nem fekszik fel rendesen, és ezért csúszik. Itt a fórumtárs nandi azt mondta,
hogy szerinte a generátorral lehet baj. Talán nem forog rendesen.
Ez elég kellemetlen, mert reggel jópár percig járatni kell a motort, ha előbb állok ki a garázsból,
a kuplung kinyomásakor elmegy a töltés és leáll a motor. Azonkívül hidegen nem egyenletes az alapjárat,
rezeg a kormány, illetve az említett csúnya füst és szag. Aztán melegen álomszépen megy.
Szerintetek is generátor?

Az olajfogyásra visszatérve, itt azt olvastam, hogy szelepszár szimering csere megoldhatná a problémámat.
Elég sok olajat eszik, 2-3 decit 100 km-en biztosan.
Valószínűleg nem először fordul körbe a km számláló, elég sokat futott már.
A motornak menetközben van egy ciripelő hangja, amit rajtam kívül szerintem senki sem vett még észre, ezt belülről lehet hallani,
ha nem töltöm túl olajjal (a pálcán az olajszint nem a két rovátka közé esik, majdnem mindkettőt betakarja)
akkor elég erőtlenül húz, a hangja sem az igazi. Viszont több olajjal elképesztően megváltozik a helyzet. Igazi motor hangja lesz,
ciripelésnek nyoma sincs.
Erre van valakinek valami ötlete? Vagy fogadjam el, és szorgosan töltögessem utána az olajat? :)

Még a kezdet kezdetén felakadtam a kipufogómmal, hátramenetben a padkán.
Két lelógó csavar akadt bele a szélébe, és ugyan nem szakították le, de elég szörnyű hangja lett az autónak.
Ez azóta vissza lett téve, a hangja elfogadható, viszont az ügyetlenségem óta
megálláskor (mozgásban van a kocsi) mikor kinyomom a kuplungot, a motor nagyon felpörög, ezt egészen addig
csinálja míg teljesen meg nem állok, utána fokozatosan csökken a fordulatszám.
Ha üresbe rakom miközben gurul, ugyanez.
Illetve a gázpedál gázreakciója is megváltozott, egy közepes gázra mondjuk, a motor lassabban pörög fel, ha pedig elengedem
akkor ezt a motor csak fokozatosan veszi tudomásul. Ez valószínűleg a fogyasztásomnak se tesz jót :(
Szerintetek itt mi lehet a baj?

Az utolsó, a fordulatszámmérőm.
Sajnos nem működik, viszont szívesen szétszedném ha valaki segít benne, annál is inkább mert valami zörög benne, és menet közben elég
kellemetlen. A kérdés az, hogyan tudom leszedni a km óra mutatójára csatlakozó vastag kábelt? CSak én vagyok bátortalan
vagy tényleg nem az erőszak a megoldás?
Lehet egyébként az is, hogy ezeket a fiestákat nem fordulatszámmérős műszerrel szerelték, és nekem ez csak utólag került bele.
Kipróbáltam, ha a fordulatszámmérő mutatóját kiakasztom (oldalán nekem lyuk van, vékony kis valamivel be lehet nyúlni) és
utána gyújtást adok rá, akkor magától visszaugrik. Valamivel lehet mégiscsak össze van kötve.

Az autó éppen szervíz előtt áll, ha minden jól megy, pénteken viszem és már csak hétfőn látom újra :( :)
Azért írtam le ezeket, mert remélem h tudtok segíteni, illetve h a szerelő annyira ne vágjon át, (sajna nem értek hozzá)
esetleg ha egy-egy problémára tudom a megoldást (tőletek) akkor azt csináltatom meg a szerelővel.

Köszönöm a segítséget előre is.

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #1 on: 2009 April 22, 20:05:54 pm »
Szia!

Az olajfogyás nálam is gondot okozott, ki mire esküszik nálam - "szelepek újracsiszolva, gyűrűk és az összes motortömítés cserélve - rendszer kitakarítás ( dekni, injektor, stb. ). Olaj- és szűrőcserék, ill. az összes régebbi szerelés alatt beleszaggatott csavarok cseréje. 60 Ropi, a hangja klasszisokkal szebb lett, a vezérlés csattogása még hallatszik, de ezen felül szinte semmi." - ez is bevállt, azóta, nem akarok kamuzni, de szerintem ha 5 ezrenként eszik meg egy decit ( előtte meg kb. az a mennyiség, mint nálad ), kb. ennyi. A fogyasztás nálam most 5,3 volt az utolsó periódusban, vegyes ( város/vidék ) használattal - úgy, hogy nálam is pörög a motor ha terheletlen ( kuplung kiemelés ), amiatt nem aggódnék, az olaj az amit jó rendbetenni, mert a motor szebben jár, jobban húz, ja és a gyertyákra is érdemes ránézni, mert nálam az volt a sz*pás az elején.

Sok sikert!
:wav:

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #2 on: 2009 April 22, 20:55:43 pm »
Szia. Nézzd meg a kartelgázt. ez az olajbetöltő nyilláson van egy kis csövecske ami belemegy a légszűröházba. Ezt lehúzod a légszűröről és járó motornál megnézed hogy mennyire füstöl. ha nagyon nagyon füstöl akkor az a motor megdöglött. De mennyi benzint fogyaszt? ha normálisan közlekedsz vele vagyis több az országúti mint a városi, és ha 10Liter felet van akkor tényleg baj van a motorral. vagyis nagyon kopott. Sajnos én is belenyúltam. ha megnézed az én topikomat, akkor majd tanúlj belőle! Nehogy te is így járj! Ennyi olajat még a Trabantnak sem kellett adni! Először kérdezz meg a szerelőt mi lehet a baja. De vigyázz mert engem is 4 helyen akartak átverni és mégis úgy döntöttem én magam újítom fel a motort, pedig kárpitos a szakmám és csak raktárvezető vagyok. még közel sincs az autószerelés.
Merre lax? hátha tudok segíteni akár személyesen.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

adi0509

  • Guest
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #3 on: 2009 April 22, 23:19:58 pm »
Úgy tettem, ahogyan mondtad. Járó motornál lehúztam ezt a kis csövet, egyáltalán nem füstöl, illetve nem látni h füstöl, ha odateszem a kezemet, akkor érzem h valami jön belőle, de gondolom ez így van jól.
A fogyasztásával szerintem nincs nagy baj, egy tankkal (~42 liter) jó 640 km-t tudok menni. Ez város napi szinten (az iskola miatt) de nagy részben országút.
Én ezt egy 6-6,5 literes vegyes fogyasztásnak látom. Ebben benne van minden reggel a már említett melegítési tortúra, hogy el tudjak indulni.
Amúgy salgótarjáni vagyok.

A motor tömítéseinek cseréjén énis gondolkodom, de "rendszeresen takarítani" nem merem.
Injektort hogyan/mivel lehet kitakarítani?
Nem tudom, hogy kihez vihetném ilyen motorfelújításra, mert a szerelő aki eddig bütykölte az autómat, elég kelletlenül áll a témához.
Pedig én megfizetném.
Amúgy az alapjárati hangja egy az egyben mint egy diesel. Pedig nemaz. Ha pörgetem, akkor tagadhatatlanul benzines :)

A felpörgés azért zavar, mert eddig nem csinálta.
Ha kinyomtam a kuplungot akkor simán alapjárat. Ez azóta van, mióta meghúztam a kipufogót,
szerintem megütöttem a leömlőt is, ugyanis reggel illetve amikor állok ki a garázsból látom hogy a fényszórók mellett szivárog a kipufogógáz.
Tehát csak részben lett helyrerakva, biztos, hogy valahol még ereszt. Korábban a kipufogógáz nagy része a motorháztető alól távozott. :(
Szerintem ezért is sokkal hangosabb, ha helyén lenne a kipufogó, nem lenne annyira erős a zaj.

Lehet, hogy a menet közbeni zajt az ékszíj csinálja, mert erre a megvételkor nem figyeltem fel. Pedig mentem vele, és a motor hangja külön tetszett.

A vásárlást követően a gyertyák is azonnal cserélve lettek.

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #4 on: 2009 April 23, 07:50:45 am »
Helló!Nem zúztad le a lambda szondát a kipufogó aljáról?Nézd meg a tágulási tartályban a fagyállót milyen??
Az ékszíjj vinnyog,nyikorog??Nézd át a kábelt(test kábelt)!Vegyél bele injektor tisztítót tankold meg a gépet és nagylendülettel autókázd ki(egy próbát megér)!A diesel hang az szelephézag beállítással megoldható,de azt bízd a szerelőre!majd írj üdv! ;)

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #5 on: 2009 April 23, 07:53:09 am »
Ja az a zaj amit az ékszíj csinál az milyen??Vezérlést cseréltél rajta vételkor??Mert lehet: vízpumpa,feszítő görgő!

nagytamas

  • Guest
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #6 on: 2009 April 23, 09:10:43 am »
Én is ilyen fityót vettem nemrég, ezek típushibák. Nekem a dízel hangot a szelephézagállítás, és a gyertyacsere motorcraft gyertyákra oldotta meg, a füstölés és nehéz indulás pedig a lambda szonda miatt volt, csak simán lehúztam a kipufogónál és kész is (egy próbát neked is megér). Azóta pöccre indul, szép varrógép hangja van, és úgy húz, hogy meg sem tudnak előzni vele, csak les mindenki, mit tud ez a kicsi piros autó  ;D Mondjuk az enyém korához képest keveset futott, ezért a motorja elég jó, nem vettem észre olajfogyást.
« Last Edit: 2009 April 23, 09:13:20 am by nagytamas »

adi0509

  • Guest
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #7 on: 2009 April 23, 09:33:37 am »
A lambda szonda fentvan, azt próbáljam meg akkor lehúzni?
Szelephézagot akkor beállíttatom, meg szelepszár szimering csere.

Nem biztos, hogy az ékszíj zajong. Amugy egy sima ciripelő hang, viszont inkább csak hidegen. Illetve ha fogy belőle az olaj. Úgyértem nem a minimum szint alá, hanem egy idő után. De alig észrevehető, még az is lehet, vagy az utastérben zizeg valami :S Arra mindig figyelek, h jó legyen az olajszint.

Az ékszíj reggeli indításkor nem vinnyog.
Amit leírtatok, az alapján egyre kevésbé hiszem, hogy a reggeli nehézkes indulás az ékszíjhoz vagy az ékszíjtárcsákhoz köthető.

A fagyálló jó, a szint jó, teljes hűtő cserélve lett benne. Nem én töltögettem bele a fagyállót hanem szerelő, ő kimérte rendesen, megcsinálta.
Injektor tisztítót nézek, aztán a hétvégén uzsgyi :)

Lehúzom a szondát, de az eredményről csak holnap tudok beszámolni, mert ma estig még sokat megyek, így nem tud lehűlni a gép.

Köszönöm az eddigi válaszokat.

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #8 on: 2009 April 23, 14:17:11 pm »
Ezt a lambda-szondát megnézem én is...még úgy sem láttam! :)
:wav:

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #9 on: 2009 April 23, 21:36:15 pm »
A leírtak alapján, nagyon jó motorod van. Csak a hengerfej felett kell rendbe tenni. Tehát a szelepeket. Szerintem ne vegyél semien injektor tisztítót, mert mind kerozin anyag. Ha van repülős ismerősöd kérjél töle. Vagy menj be a gyógyszertárba és vehetsz 1L Alkoholt. ez is jó., ez elég is egy tankhoz. Többet ne! Több kár lesz.A kerozin feloldja a kormot, vagyis a koszt. Az alkohol kiszárítja a piszkot, és leszedi a falról, de ez oktánszám növelésre is alkalmas. De mivel a te alkatrészeid még gyáriak, ezért ne használj belőle sokat. Kismértékben orvosság, nagy mértékben gyilkosság. Topikomban tanulhatsz. A lambdaszonda csatit húzzd le és járj vele legalább egy tankkal, aztán dugd vissza! De ha jó a fogyasztás akkor biztos, hogy nem a lambdaszonda okozza az egyenetlen alapjáratot. még gondolkozom mi okozza a hibát. De biztos,hogy nem a lambda. JAJAJA  Az Aksiról vedd le a pozitív pólust és 15percig hagyd áram nélkűl az egész autót. Aztán rádugod vissza, ezzel újra instalál a motorvezérlőd, ismét vissza áll a gyári adatokhoz. S talán ez megoldja a problémát! Vagyis az alapjárat ingadozást. Érdemes minden 2. hónapban ezt megjátszani. mert buta az elektronika, vagyis nem mai gyerek.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

adi0509

  • Guest
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #10 on: 2009 April 23, 22:07:27 pm »
Nem akarom elkiabálni, de amit írtál talán bejött.
Megpróbáltam lehúzni róla a lambda szondát, ez sikerült is, viszont nélküle nem mozdul az autó.
Az önindító forog, de abban a pillanatban hogy beindulna azonnal leáll. Ha kis gázt nyomok az indításhoz, akkor is.
Előzőleg miután lehúztam a szondát, az akksit is levettem egy jó 10 percre.
Aztán a sikertelen szonda nélküli indítás után visszakötöttem, elindítottam és láss csodát, egyenletes az alapjárat.
Ha kuplungozok sem fullad, nem megy el a töltés.
Ugyan nem vártam reggelig, viszont 8 órát állt az autó a hűvösön és hideg volt a motor.
Gond nélkül tudtam vele indulni. :)

Reggel ismét megpróbálom, aztán beszámolok róla!

Ha így, ennyivel el lehetett intézni, akkor megrendült a szerelőmbe vetett bizalmam.
Azért ne kiabáljuk el.

Már csak szimering csere, meg a köszörülés, és minden jó. Remélem.

Az alkoholos tisztítást majd megpróbálom a hétvégén. Köszi szépen! :)

adi0509

  • Guest
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #11 on: 2009 April 24, 16:15:04 pm »
Noh, úgy tűnik működik. Reggel gond nélkül indult, alapjárat jó, azonnal lehetett vele indulni.
Úgy tűnik csak egy restart kellett a gépnek.
Szervízbe max a jöv. héten viszem, szimering, kipufogó miatt.
Holnap viszont kipucolom az injektort jó sok autózással, meg injektor tisztítóval.
Arról is írok, ha valaki kéri :)

Rengeteg fejfájástól meg szervíztől kíméltetek meg! Köszönöm szépen! :)

adi0509

  • Guest
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #12 on: 2009 April 28, 19:45:59 pm »
Megjártam kisautómmal a Balatont (innen Salgótarjántól) egy nap alatt-oda vissza kerülővel, eltévedéssel együtt 560 km.
Semmi baj nem volt, nagyon elégedett vagyok vele. :)
Ha valakit még érdekel a fogyasztás téma, halál pontosan mérve 5,8 litert evett az 1.1i motor százon.
Ez 80 % autópálya (100-110es tempó), illetve 20 perc lépésben a dugóban az m0-án.

Az injektor tisztító használt, reggelente nincs fekete füstje az autónak.
Van viszont szép szürke, talán az olaj miatt is.
Csak azt nem értem, hogy reggel miért füstöl amikor hideg, utána amikor meleg semmilyen látható füst nem jön
a kipufogóból.
Az alapjárattal nincsen baj, viszont hidegen rángat, talán picit fullad lassításkor.
De legalább el lehet vele indulni, mert eddig szó nélkül lefulladt hidegen.

Van valakinek ötlete a reggeli füstölésre meg erre az alacsony fordulatszámra?
Létezik ebben olyan, hogy alapjárati szelep? Szivató? Vagy valami ami okozhatja?

triax

  • Guest
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #13 on: 2009 May 17, 18:18:11 pm »
Sziasztok ismét!

Olyan kérdésem lenne, hogy a mellékelt képen látható "rekeszben", milyen folyadék van tárolva mert a minimum szint alá csökkent?

http://kep.ivpicture.hu/103047.N.jpg

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Olajfogyás, kipufogó, fordulatszámmérő
« Reply #14 on: 2009 May 17, 18:39:44 pm »
az a fékfolyadéktartály és a fékfolyadék van benne.... :-\