Author Topic: Klíma Hiba  (Read 75526 times)

Offline oktato

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 45
  • Segített?: +0/-0
Re:Klíma Hiba
« Reply #60 on: 2015 April 24, 18:27:34 pm »
Klímát feltöltettem. Alapjáraton működik is rendesen, de terhelés alatt, gyorsítás (nem is kell intenzív legyen) ill. motorfékkel lassulás közben is ki-, be kapcsolgat a kompresszor.

Mitől lehet? Volt-e már valakinek ilyen hibája, jelensége?

Ami furcsa számomra, hogy ha bekapcsolom a klímát akkor folyamatosan megy a ventilátor a motortérben?
Szerintem ez nem normális. Nálatok is megy folyamatosan?

Ez egy érdekes tünet, az előző autómmal ( focus ) eléggé körbejártuk a problémát. Azért kapcsol ki mert megnő a nyomás és a nyomáskapcsoló letilt. Több klímás is gyakorlatozott rajta, de végül így maradt. cseréltünk nyomáskapcsolót, tágulószelepet, ( itt nincs fagyásérzékelő ) dehidratálót, próbából még kompresszort is. Természetesen ki lett takarítva a rendszer, a klímahűtöt is. Ezek után az volt hogy a Ford  biztos ilyen. Itt untam meg. ( bőven 100 rugó felett )  A megoldás az volt hogy magasabb fokozaton járattam a szellőző ventilátort így nem tiltott.
Annak a hűtőventilátornak folyamatosan kell hogy menjen, ha nem működik valami okból akkor a klíma be sem kapcsol ! Minden autón !

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Klíma Hiba
« Reply #61 on: 2015 April 24, 20:03:05 pm »
Ez egy érdekes tünet, az előző autómmal ( focus ) eléggé körbejártuk a problémát. Azért kapcsol ki mert megnő a nyomás és a nyomáskapcsoló letilt. Több klímás is gyakorlatozott rajta, de végül így maradt. cseréltünk nyomáskapcsolót, tágulószelepet, ( itt nincs fagyásérzékelő ) dehidratálót, próbából még kompresszort is. Természetesen ki lett takarítva a rendszer, a klímahűtöt is. Ezek után az volt hogy a Ford  biztos ilyen. Itt untam meg. ( bőven 100 rugó felett )  A megoldás az volt hogy magasabb fokozaton járattam a szellőző ventilátort így nem tiltott.
Annak a hűtőventilátornak folyamatosan kell hogy menjen, ha nem működik valami okból akkor a klíma be sem kapcsol ! Minden autón !
Köszönöm a válaszod. :notworthy: Ezt nem szeretném utánad csinálni, hogy kicserélek több dolgot is és nem oldódik meg a probléma, marad a jelenség, a pénz meg huss.

Lehet a Ford ilyen, már csak a magas ventilátor fordulat a kérdés.
« Last Edit: 2015 April 24, 20:26:12 pm by Styleair »
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Klíma Hiba
« Reply #62 on: 2015 April 24, 20:19:18 pm »
Klímát feltöltettem. Alapjáraton működik is rendesen, de terhelés alatt, gyorsítás (nem is kell intenzív legyen) ill. motorfékkel lassulás közben is ki-, be kapcsolgat a kompresszor.

Mitől lehet? Volt-e már valakinek ilyen hibája, jelensége?

Ami furcsa számomra, hogy ha bekapcsolom a klímát akkor folyamatosan megy a ventilátor a motortérben?
Szerintem ez nem normális. Nálatok is megy folyamatosan?

Ma megnéztem a Mama MK6-án (manuál klíma). Ott is hűt rendesen, és terhelésre (fordulatszám növelés helyben járatáskor) ott is kikapcsol a kompresszor. A ventilátor klímával együtt indul ott is, viszont alacsonyabb fordulaton megy. Igaz arra 2 db két vezetékes stekker megy, míg a mienkre (MK7) csak 1 db két vezetékes.

Azt nem értem, hogy a miénken miért megy max fordulaton a ventilátor!? Szerintem ez nem normális.
Itt csak egy fokozata lenne? Mi vezérli a ventilátort, és sebességét?

Forscannel volt egy hibakód P0691 - Alacsony fordulatszámú ventilátor kimeneti áramkör hibás működés - zárlat a testhez.

Töröltem, de egyszer visszajött, azután nem. Nem tudom, hogy az nem generálhatta-e ezt a hibakódot, hogy a klímásnál nyomás tesztnél, kivettük a ventilátor reléjét.
« Last Edit: 2015 April 24, 20:22:02 pm by Styleair »
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:Klíma Hiba
« Reply #63 on: 2015 April 24, 21:07:02 pm »
Szia! Amíg jóvoltából az enyémben a klíma addig fordulaton időnként ki és be kapcsolgatott. A ventillátor bekapcsolás után folyamatosan ment, szerintem nem nagy fokozaton. Tavaly tél után nem volt jó a klímám. Elvigyem forsca ahol nyomaspobaztak, feltöltötték, jó is volt. Most februárban már nem kapcsolt be. Izzocsere jobb oldalt, lámpa ki. Kivancsisagbol levettem a szárítószűrő töltőcsatijáról a műanyagot, láss csodát bugyborékol kifelé az anyag. Gondolom itt engedte el.  :(
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Klíma Hiba
« Reply #64 on: 2015 April 24, 22:23:36 pm »
Szia! Amíg jóvoltából az enyémben a klíma addig fordulaton időnként ki és be kapcsolgatott. A ventillátor bekapcsolás után folyamatosan ment, szerintem nem nagy fokozaton. Tavaly tél után nem volt jó a klímám. Elvigyem forsca ahol nyomaspobaztak, feltöltötték, jó is volt. Most februárban már nem kapcsolt be. Izzocsere jobb oldalt, lámpa ki. Kivancsisagbol levettem a szárítószűrő töltőcsatijáról a műanyagot, láss csodát bugyborékol kifelé az anyag. Gondolom itt engedte el.  :(
Ha bugyogott akkor bizonyára. Ki kell cserélned a dehidrátort, és feltölteni.
Nekem viszont nem tudom miért pörög annyira a ventim.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline oktato

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 45
  • Segített?: +0/-0
Re:Klíma Hiba
« Reply #65 on: 2015 April 26, 20:39:29 pm »
Ma megnéztem a Mama MK6-án (manuál klíma). Ott is hűt rendesen, és terhelésre (fordulatszám növelés helyben járatáskor) ott is kikapcsol a kompresszor. A ventilátor klímával együtt indul ott is, viszont alacsonyabb fordulaton megy. Igaz arra 2 db két vezetékes stekker megy, míg a mienkre (MK7) csak 1 db két vezetékes.

Azt nem értem, hogy a miénken miért megy max fordulaton a ventilátor!? Szerintem ez nem normális.
Itt csak egy fokozata lenne? Mi vezérli a ventilátort, és sebességét?

Forscannel volt egy hibakód P0691 - Alacsony fordulatszámú ventilátor kimeneti áramkör hibás működés - zárlat a testhez.

Töröltem, de egyszer visszajött, azután nem. Nem tudom, hogy az nem generálhatta-e ezt a hibakódot, hogy a klímásnál nyomás tesztnél, kivettük a ventilátor reléjét.


A Focus-nál is alacsony fordulaton ment a ventilátor amikor bekapcsoltam, csak nagy melegben,kis sebességnél ( pl: rutinpálya ) kapcsolt be a magasabb fokozat. Én megnézetném azt a hibakódot, nem hinném hogy csak egy fordulata lenne a venti-nek.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Klíma Hiba
« Reply #66 on: 2015 April 26, 21:22:00 pm »
A Focus-nál is alacsony fordulaton ment a ventilátor amikor bekapcsoltam, csak nagy melegben,kis sebességnél ( pl: rutinpálya ) kapcsolt be a magasabb fokozat. Én megnézetném azt a hibakódot, nem hinném hogy csak egy fordulata lenne a venti-nek.
A Forscan sem 100 %-os. Keresi a venti alacsony fordulatát, de sajnos nincs. Két vezetékes, egy fokozatú.
Nyomáskapcsolót a klímahűtő utánit (4 vezetékes) is cseréltétek, vagy csak a dehidrátorban lévő 2 vezetékest?
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline oktato

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 45
  • Segített?: +0/-0
Re:Klíma Hiba
« Reply #67 on: 2015 April 27, 13:18:44 pm »
A Forscan sem 100 %-os. Keresi a venti alacsony fordulatát, de sajnos nincs. Két vezetékes, egy fokozatú.
Nyomáskapcsolót a klímahűtő utánit (4 vezetékes) is cseréltétek, vagy csak a dehidrátorban lévő 2 vezetékest?

A magasnyomású kapcsolót, ami a tűzfal előtt van. Ez a belső elpárologtató előtt van.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Klíma Hiba
« Reply #68 on: 2015 April 27, 17:37:35 pm »
A magasnyomású kapcsolót, ami a tűzfal előtt van. Ez a belső elpárologtató előtt van.
Lehet ugyanarról beszélünk, csak a Focusban máshol van.

https://farm8.staticflickr.com/7700/17273343925_59462e8d59_o.jpg

A piros keretesre gyanakszom 19D594, de nem tudom, hogy rossz-e?!
« Last Edit: 2015 April 27, 17:39:17 pm by Styleair »
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline oktato

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 45
  • Segített?: +0/-0
Re:Klíma Hiba
« Reply #69 on: 2015 April 28, 11:47:30 am »
Lehet ugyanarról beszélünk, csak a Focusban máshol van.

https://farm8.staticflickr.com/7700/17273343925_59462e8d59_o.jpg

A piros keretesre gyanakszom 19D594, de nem tudom, hogy rossz-e?!

Szerintem is ez lehet az ! Ha a "19D990" tágulószelep  az ezt követő csőben van, akkor igen. Azt hogy jó-e , a klímásnak látni kell a nyomásértékekből. Klímahasználat közben. Nálam is felesleges volt a cseréje.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Klíma Hiba
« Reply #70 on: 2015 April 28, 12:27:16 pm »
Szerintem is ez lehet az ! Ha a "19D990" tágulószelep  az ezt követő csőben van, akkor igen. Azt hogy jó-e , a klímásnak látni kell a nyomásértékekből. Klímahasználat közben. Nálam is felesleges volt a cseréje.
Szerinte túl a alacsony nyomáson kapcsol. Tudja valaki, hogy ennél a Fiestánál mekkora nyomásnál (gyár szerint) kell kapcsolnia?
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline oktato

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 45
  • Segített?: +0/-0
Re:Klíma Hiba
« Reply #71 on: 2015 April 28, 13:28:27 pm »
Szerinte túl a alacsony nyomáson kapcsol. Tudja valaki, hogy ennél a Fiestánál mekkora nyomásnál (gyár szerint) kell kapcsolnia?

Focus-nál 1.5.....2.9 Bar-nál kell kapcsolni. Szerintem a fiesta is hasonló érték 8)

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Klíma Hiba
« Reply #72 on: 2015 April 28, 14:10:42 pm »
Focus-nál 1.5.....2.9 Bar-nál kell kapcsolni. Szerintem a fiesta is hasonló érték 8)
A visszamenő ágban annyinak kell ennie a nyomásnak és akkor kapcsolja le a kompresszort?
Ha jól emlékszem, ~2 Bar körül volt, amit sokallott a klímás. Akkor lehet nincs is baja?
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:Klíma Hiba
« Reply #73 on: 2015 June 05, 12:00:08 pm »
Sziasztok! Valaki tud ajánlani klímást Zalaegerszeg Szombathely környékén?  Válaszotokat előre is köszönöm!
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline vsop14

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +0/-0
Re:Klíma Hiba
« Reply #74 on: 2015 July 25, 22:27:02 pm »
hello!

a fűzésventillátor egyik pillanatról a másikra megszűnt működni. egyik állásban sem megy. van ötlete valakinek, hogy mi lehet a baj? elsőként lecsekkolnám a biztiket, de vajon melyik bizti felel érte? 2002-es tdci