Második lépés: a kiszerelt egységet (lásd a később feltöltött fotókon) az alábbiak szerint kell megszerkeszteni:
A szintjelző úszójának pálcájára fel kell szerelni a Reed-relét, melyet előzőleg már előkészítettünk oly módon, hogy az átellenben lévő kivezetéseire ráforrasztottuk a benzinálló vezetékeket (kb. 10-10cm) és a csatlakozókat lezártuk zsugorcsővel.
A pálcán oda kell rögzíteni, ahol közel van a forgásponthoz-de nem zavarja a pálca szabad mozgását a két végponti határoló közt.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy cérnával feltekertem a Reed-cső két végét a pálcára, majd a megfelelő beállítás után epoxygyantacseppekkel átitatva cérnatekercseket, rögzítettem a relét.
Nagyon fontos, hogy a relét úgy kell forgatni/beállítani, hogy az érintkezőpár párhuzamos legyen avval a fémházzal, ami a gyári jeladót takarja.
Ezután a kis mágnesdarabot fel kell erősíteni a fémházra (epoxyval).
(a Reed-relé működését nem taglalnám-aki nem tudja/érti, az nézzen utána)
Oda kell elhelyezni (tetszőleges érték állítható be vele)-ahonnan szeretnénk, hogy a kontrollámpa már világítson.
Én ezt kb.7 literre állítottam be-a pálca két végponja közti út besaccolásával.
A két vezetéket úgy kell elvezetni a pálcán, hogy annak szabad működését semmilyen formában se gátolja (extra hajlékony vezeték alkalmazása-kis kötegelővel történő rögzítés).
A két kábelvég egyikét testelni kell-ez történhet a meglévő (fel ponthegesztett) test mellé forrasztással például.
A másik végét pedig a fedlemez csatlakozójában található üres helyre dugjuk be az előzőleg ráforrasztott kábelsaru segítségével.
Evvel a tank jeladó rész ki is pipáltuk.