Sziasztok Skacok.
Gondoltam megosztom veletek, hogy a múlt hetekben mit mennyiért és hogyan végeztem a mi kis Freden.
2008 nyarán vettünk a kedvesemmel egy 1993 1.3-as fiestát.
Eleinte jól ment mint ahogy az 1.3 injektoros gép. Mikor már át kerűlt a nevemre, jöttek a problémák.
A motorból szinte mindenhol fojt az olaj. A futómű feküdt az úton. Csak röviden írom ezeket, nem szeretnék agyvérzést kapni ahogyan vissza gondolok. Mióta megvan ez a szerencsétlen gép azóta őszülök.
Február közepén jöttünk haza Pestről Tiszaújvárosba. 130-as tempóval. A tükörben láttam, hogy nagyon csúnya a kipufogó füst.
Gondoltam magamban a gyűrűnek vége. Egyszercsak egy hatalmas füst a motortérből olyannyira, hogy már nem is láttunk ki az ablakon.
Szerencsém volt a szerenycsétlenségben, félre tudtam húzódni egy pihenőben.
Felnyitottam a motorháztetőt....... az összes motorolajat kiköpte a motor. Ez hihetetlen volt látni. szó szerint kihányta.
Szidtam az eget. Mivel készűltem az útra volt egy 5literes olajam. bele is tőltöttem a 2.5 litert.
26km után szintén.ismét megtörtént az eset. Nagy nehezen hazaértünk.
Édesapámnak van egy garázsa tele szerszámmal. még nyomaték kulcsot is találtunk.
SZUPER. szétszedtem a motort.
A hengernek legalább 0.5mm-es válla volt.
A motort teljesen csupaszra, még a vezérmű tengelyt is ki vettem. Mert csak így vállalták a Fúrást.
Miskolcon végezték: Blokk fúrás 20ezer.
Főtengely köszörülés 25ezer.
hengerfej felújítás, síkolás, szelep becsiszolás, új szimering 18ezer.
Új főtengely csapágy 16ezer.
Új Götz dugók 74.97-es méret 25.200ft.
új Tarabusi gyűrűk 75-ös méret 18.600ft.
Tömítés készlet mindenhova 17.800ft.
új Vezérműlánc 1900ft.
új kipufogó középső, hátsó 22.700ft,
kuplung szerkezett+ tárcsa+csapágy 18.000ft.
A motor csak 142.300ft volt. És még ebben nincs a szerelő munkadíja mert én magam fűztem össze a blokkot és hejeztem be a kocsiba. ezt ne vállald. nagyon nehéz volt vissza tenni a motort. a súlya miatt is, meg a motort beilleszteni a váltóba mert ugye csak egy féleképpen lehet. meg az a kiba***** kuplung miatt is. Az adrenalinom már az isten lábát csókólta.
Mindent nyomaték kulcsal huztam meg, ne legyen ebből gondom. egyszóval PRECÍZEN. mivel pénzileg kisember vagyok így féltem is összerakni.
Miközben a motort fúrták rendbe tettem a futóművet.
Első kettő lengéscsíllapítot kicseréltem, két alsó talpas, kormány gömbfej, fékcsövek, fékeket felszabályoztattam egy esztergályosnál. futómű beállítás. ááááhhhh megint sok pénz.
Na ami nagyon fontos...A szilentekhez ne nyúlj hozzá. Mert én megszenvedtem vele. azt a sz*rt csak is hidraulikus nyomás alatt lehet szétszedni. a szilentgumit próbáltam benzinnel égetni, vagyis kifúrni, meg vésővel ki ütni. meg a fejemet a falba verni. de kijött 1 teljes napi munka után......
Teljesen összeraktam a motort+futóművet. Beindítottam.....
Szépen egyenletesen jár a motor.
Ennyi ideg, izgalom és munka mellett, büszke vagyok magamra.
Jó érzés hallani, látni a munkám eredményét, még annak ellenére is hogy közel 300.000ft költöttem rá.
Mindösszesen 3hét leforgása alatt történt, munka után. Szépen bejáratom a motort. És remélem 5 évig nem lesz gondom semmivel.
Az autót egy kereskedésből hoztam ki, így az előző tulajt nem is láttam. De ha netán találkoznék is vele köszönés nélkűl egy orrcsont töréssel nem úszná meg. Abszolút nem foglalkozot az autóval. a régi olajat leengedve egy szaki megitélése szerint több mint 30ezrett ment. Azt kívánom neki életevégéig 2ütemű Wartburgja legyen.