Author Topic: Felújítás, motor+futómű  (Read 33026 times)

Ntb

  • Guest
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #60 on: 2009 June 30, 21:02:28 pm »
Azért lesd meg a hűtővíz hőmérséklet jeladót. 1 szál vezeték megy hozzá, és elég szépen tud melegedni ami miatt idővel megkeményedik a szigetelés és össze vissza törik. Másrészt pedig a sarut a végén tisztítsd meg az oxid rétegtől.

Nekem csinált pont ez a saru hibakódot ami vagy állandó szivatót vagy fix benzin-levegő keveréket okozott.


De valóban elég sok oka lehet még. Akár motorikusan akár elektronikusan

Alapjáratod lecsökken bemelegedés után?


Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #61 on: 2009 July 01, 23:06:53 pm »
Köszönöm a válaszokat, tudtam, hogy vannak itt jó gyerekek.

Hiába voltam én ügyes a motor összerakásnál ha még mindig ott van a nagy kérdés. /ugyan miért?/
Leírom nagyjából, hogyan történt az egész.
Az első 1000km úgy vezettem végig, mintha tojás lett volna a lábam alatt. 80km/h fölé nem mentem.
Aztán késöbb éreztem a Lóerőket majd kihúzattam 3000ig. annál főlé nem jártam.
A 4000km megtétele után már a 4000-es fordulatot is láttam egyre többször. na jó nem mindig.
Viszont azt hozzáteszem ha hosszabb útra megyek akkor 100 és 130 között mutatt a sebességmérő óra.
Már kételkedem abban, hogy nem járattam be a motort. De szerintem ez hülyeség mert apámnak új Loganja van és az első perctől kezdve nem járattuk. mentünk vele mint a hülyék. Mégis a 6Liter az országúti. a városi viszont 8L. Ebben már van 45ezerkm.
Lehet, hogy rossz hasonlat, mert ez már csak modernebb moci valamint renault licensz és hengerenkénti injektor. de ez is csak 75Le 8V és jó nagy test.
De az enyém miért nem fogyaszt csak 8-at? Akkor nem izgattna annyira de szerintem a 10L akkor is sok, ha nem is járatódott volna be a moci.
Nagyon jó a termosztátom, /4300ft 92C''/  megfigyeltem és az O-R betünél van mindig a mutató. ha megálok és járatom alapjáraton akkor nyílván tovább melegszik a víz az N betű elhagyásnál már kapcsol a hűtőrendszer.És annak örülök a legjobban, hogy 1km megtétele után elhagyja az első csíkot. jó most igen...nyár van. Szóval. biztos vagyok benne nem a motorral van a baj.
Most,hogy nehéz a lábam az csak egy tény. Most ebben az esetben megnyugszom a 10Literrel. Viszont az már nem tetszik hogy megyek 500km szinte folyamatosan és bevágja az 50 lityot.
Van egy autó szerelő ismerősöm. Elmeséltem neki a tényt. nevetett rajta. De végül beláttam igaza van.
Ne várjak el egy központi injektorostól benzinspórolást, főleg abban az esetben, ha minden reggel munkába indulásnál beindítom, amit s majd a munka helyem parkolójában lállítom. És ez mindösszesen 4,680km táv. az az nincs 5km. Ez a legnagyobb halála a robbanó motoroknak.
Autómataszivató????  na ezt kell megnéznem. ez hol van fiuk?  a szerviz könyvem nem ír ilyet.
Szerintem azt a catalizátort vissza kellene tenni. mert ez is csak egy folytás a motornak amit stabilizálna valamit. De mivan a hátsó kipufogókkal? Pedig ez is új, az unixtól vettem mert ez volt ólcsóbban.az egyik haverom azt mondta, hogy az utángyártott kipufogók mind sz_rok.
A motor nagyon szépen jár. nem ingadozik a fordulat. Viszont az idegesít, hogy a legnagyobb melegben és sok km megtétele után mikor megálok leál a motor, mert valami elektromos kütyü szarakodik. a motor erőlködik mert menni akar de mintha nem kapna üzemanyagot. na ezzt akartam még írni nektek. hogy ez mi okozza? az akksim is szarakodik.? amikor már olyannyira süt a nap, hogy szinte mindenki menekűl az árnyékba akkor nem indúl az önindító. nem bírja a meleget az aksim? Pedig bemérték és tökéletes a feszültség benne. De akkor már megint valami elektromos kütyü a hiba?
Sudye
hidd el ennek a motornak nem nagy a kasztni, sőt nagy is a motor.Egy escortos csaj ismerősömnek ugyan ez a motor van a kocsiában. De tényleg tök ugyan ez a motor. és mégis 6-7 között jár. de ő nem is tapossa.
Amit Ryan írt az való igaz. A suzuki is sokat eszik ha fingatják. Bárkinek bármilyen autója lehet az én lábam alatt sokat fog enni. Le kéne vágni.?
Lassan megnyukszom az elkeseredésben. valóban csak finoman kellene vezetni?
De amúgy úgy megy mint a qrva élet.............nagyon megy.
Most viszont finoman fogok közlekedni, hátha a 46-os lábam a hibás.
Az automataszívató hól van? aza piros kütyü az alapjárati mágnes szelep alatt?

Ja elkészűlt az elektrolízis vagyis a HHO generátor, csak a tesztelésnél szétéget a 30A mágneskapcsoló. Most rendeltem 100A-at.
A teszt idő alatt rengeteg gáz keletkezett. szerintem jó lesz. De majd sok képpel új topickot indítok részletes beszámolóval. Ezért törőltem a régit.
Várom a gondolataitokat.

Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #62 on: 2009 July 02, 00:08:45 am »
így már érthető a szitu :) rövid táb plusz nehéz láb, így ne csodálkozz hogy sokat eszik. sajna 5 km alatt rendesen bemelegednie sincs ideje a motornak.

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #63 on: 2009 July 05, 20:11:34 pm »
Mivel rövid távon használom, így elnézem a 10Litert. De majd most letesztelem a hosszabb távot. úgy is megyek most ide oda.
Viszont még azt akarom kérdezni tőletek:
Normális dolog az, hogy ha nagy sebességnél mondjuk 80 felett, kiteszem üresbe akkor az alapjárat fent marad olyan 1500-as fordulatig s majd csak akkor esik vissza 900-as fordulatra / normál alapjáratra/ amikor már vagy 20km/h elértem. ???
Azért tartaná ilyen magasan mert kell a motorvákum? vagy most hülyeséget mondtam?
Nektek mi a normál alapjárat?
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #64 on: 2009 July 06, 07:55:40 am »
Na, lássuk mit tanultam ~1.5év alatt erről, aztán úgyis jön majd sUdYe tanár úr, és kijavít (megbuktat) ha tévedtem. :)

Szóval haladás közben emelt alapjáraton dolgozik a motor, ezáltal csökkentve a váltáskori rántás/lefulladás esélyét, és megálláskor engedi csak vissza teljesen. Váltótól jön a jel, és VSS a jeladó neve (google kiegészít engem itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_speed_sensor). Az én kocsim sajnos alapjárat-témában nem mérvadó, de nekem is így dolgozik - igaz, nem 20km/h-nál rakja vissza 900ra, hanem megállás után ~1 másodperccel.
D.V.Zs.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #65 on: 2009 July 06, 08:27:05 am »
DVZS! nem buktál meg :D annyival azért kiegészíteném hogy az 1500 kicsit sok erre olyan 1100-1200 között kell tartania a fordulatot mindaddig amíg az autó mozgásban van, tehát gurul. :)

Ntb

  • Guest
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #66 on: 2009 July 06, 09:43:01 am »
Ez nálam is gondot okoz 1-be váltás sokszor reccsenős a magas fordulat miatt. Szinte állóra fékezés után lehet csak szépen betenni. Ez akkor nem túl jó amikor a 2-eshez kevés a sebesség/fordulat

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #67 on: 2009 July 06, 09:48:42 am »
az normális, és az a váltó miatt van és nem a VSS miatt. a váltó és a hajtáslánc védelme érdekében nem lehet csak nagyon alacsony sebességnél berakni 1-be :) 2-ben is van elég ereje az autónak. (elvileg, bár az 1.6 CVH-val nem volt mindig így...)

RyAn

  • Guest
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #68 on: 2009 July 06, 16:45:25 pm »
1500as fordulat tipikus vákuumprobléma...

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #69 on: 2009 July 06, 20:13:41 pm »
szeretnék valamire magyarázatot kapni mert én nem jövök rá! Adott egy ültettő rugó mk4-es fiestában és mindig más a magasság! Ezt ugy értem egyszer 48.5 másszor meg 49.5 a föltől mérve a kerékív(Hátsó) Ez miért lehet? Előr is köszönöm a választ

TomeeFiesta

  • Guest
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #70 on: 2009 July 06, 20:19:07 pm »
sík talajon mérted? üzemanyag ugyan annyi benne? sok tényezőtől lehet 1 mm eltérés

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #71 on: 2009 July 06, 22:55:48 pm »
Centiméter lesz az TomeeFiesta! :)
D.V.Zs.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #72 on: 2009 July 06, 23:42:06 pm »
ez autó nem ácsmunka itt mm-ben kell beszélni. :) amúgy nézd meg a küszöb peremet hátul a két oldalon. 10mm eltérés lehet attól is hogy pl a csomiban benn van vmi az egyik oldalon, ami plusz súly. vagy hogy nem pont ugyanott mérted a két oldalon. nézd meg a küszöb alja és a föld közötti távolságot. ha az sem stimmel akkor a gátlókat is nézd meg hogy egyforma méretűek-e? mert ha nem egyforma méretűek akkor az is lehet a probléma forrása.

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #73 on: 2009 July 07, 06:17:16 am »
Jó megmérem ott is! De nekem az a fura hogy egyszer 10mm magasabb mint máskor, és semmi nem változik tehát nem rakok semmit a csomagtartóba ami plusz súly lenne. De majd kiveszem mindkét gátlot és tüzetesen átnézem.Addig is köszi

SPANNER

  • Guest
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #74 on: 2009 July 10, 09:04:17 am »
Sziasztok!
Én egy olyan klubtársat keresek akinek Pécsen vagy a környékén van MK4-es Fiestája mert szeretnék megnézni rajta egy pár dolgot és ebben szeretném kérni a segítségét!
Ha van itt ilyen emberke vagy tudtok valakit akkor rámkiabálhatnátok mert fontos lenne!
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Attila