Szevasz.
Ha már a vezérműtengelyt láttad akkor már rendesen szétkellett, hogy kapd a motor, mert az alul van ugyi. (vagy netán nem is 1.3-as? hanem 1.4-es? mert nagyon nem mind1!!!) A veztengelycsere elég drága mulatság. Nem éri meg. Csak a veztengely kb. 50ropi plusz az új lánc és fogaskereket cca. 30guriga, és még a szerelésről nem beszéltünk, az is minimum 25K, ha nem Te csinálod. Ennyiért más komplett autót vesz.... Melleslesleg kb. 20ezer km után újra elkezd majd kerepelni.
A helyedben első körben méretnék egy kompressziót a hengerekben így kiderül nem-e kellene gyűrűzni vagy generálozni a motort. A szelephézagállítás sokat dobhat a hangján, de kicsit vékonyabb olaj(10W40-es félszintetikus) is segít a kerepelés elviselhető szintre csökkentésében.
Ha rám hallgatsz a szelephézagállításnál tovább ne menj. Ha nagyon K.O. a motor akkor inkább cseréld ki egy másikra (bontóban találsz olcsóért). Az új úniós jogszabályok szerint, ha pontosan ugyanolyan motorkóddal rendelkező motort teszel bele még átsem kell íratni a forgalmiban a motorszámot (bár az átíratás amúgy sem vészes...asszem 6K)
Üdv Viktor