Author Topic: Összefoglalás!  (Read 14832 times)

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Összefoglalás!
« on: 2009 February 20, 11:38:45 am »
Mielőtt új topikot nyitnál, kérlek olvasd át ezt! A nyitó résznél látjátok a tartalom jegyzéket és a hozzászólások pedig egy-egy összefoglalót tartalmaz a tartalomjegyzék alapján. Ha rákattintotok a témakörre odaugrik fórum és nem kell kikeresnetek a többi közül.
A lista folyamatosan bővülni fog, de csak olyan témakörökben amire legalább 3 hónapja nem reagált senki.
A feldolgozott témakörök nem kerülnek törlésre csupán a topkitemetőben találhatjátok meg!

Tartalomjegyzék:

001 Első, hátsó lökhárító fel- leszerelése
002 Középkonzolvilágítás cseréje



Az összefoglalás bővül, jelenlegi témák feldolgozás alatt!
« Last Edit: 2011 June 27, 22:37:03 pm by DVZs »
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
001 Első, hátsó lökhárító fel- leszerelése
« Reply #1 on: 2009 February 20, 11:44:32 am »
Téma eredeti címe/címei:
Szériák fórumai » MK6-MK7 » Lökös javítás!
Szériák fórumai » MK6-MK7 » Mk 7 első-hátsó lökhárító leszedése
Eme két téma összevonásra került!

Kérdés:
Első lökhárító le- és felszerelésének módja!

Tippek:
PC/PBT (Poli Carbonat Poli Butamil Terblend) anyagból készülnek, nagyon törékeny!
Nem érdemes hideg időben neki állni, hogy a műanyag alkatrészek ne pattanjanak el!

Megoldás:
Szükséges szerszámok:
- lámpa;
- lapos csavarhúzó;
- T20-as kulcs;
- T30-as kulcs;
- 10-es csőkulcs.

Leszerelés:

Motorháztetőt fel kell nyitni.
Lámpatestek kiszedése (lásd „Lámpatest ki- beszerelése” topikot).
Hűtőrácsot ki kell szedni, a tetején két patentot ki kell akasztani felfele húzva, majd az alján a két fület ki kell akasztani a lökhárítóból, végül a két szélső lefele nyúló műanyag fület fölfele kell húzni, csavarhúzóval érdemes a motortér felől kiakasztani!
Mind a két oldalon a kerekeket be kell forgatni, hogy a két-két csavarhoz hozzájussunk a kerékív felől. A csavarokat T20-as kulccsal tudjuk kicsavarni, az egyik a kerékív legalján található, a másikat a lökhárító tetejénél.
A hűtő két szélénél legalul ki kell akasztani a lökhárító két fülét. A fül felső részét lenyomjuk, majd előre húzzuk.
A ködlámpák (amennyiben vannak) elektromos csatlakozóját lehúzzuk a lámpatestről, ezt egy gumiharang védi!
A lámpatest alatt felfele néz egy világos, szögletes műanyag. Lentről egy 10-es csőkulccsal lehet kihajtani a benne lévő csavart. Még egy csavar van! A tartót (melyből kicsavartuk) követve a kerékjárati ívnél lesz, melyhez, csak nehezen lehet hozzáférni. A másik oldallal párhuzamosan dolgozzunk!
Ekkor már tartsuk is meg a lökhárítót, mert lecsúszhat és sérülhet a fényezése.
Végül az egészet két oldalt fogjuk meg és egyenesen húzzuk le a kocsiról. A lökös felső szélénél, van már csak tartás, amit előrefele húzva megszüntetünk.

Felszerelés:

Toljuk rá szemből a lökhárítót a kocsira és a lámpatest alatti merevítőbe két oldalt csavarozzuk vissza a négy tartót.
Alulról a hűtő két szélén lévő fület toljuk be a helyére.
A ködlámpák (amennyiben vannak) elektromos csatlakozóját dugjuk vissza és a gumifedőt is igazítsuk a helyére.
Kerekeket befordítva a négy maradék csavart hajtsuk be.
Lámpatesteket helyezzük vissza (lásd „Lámpatest ki- beszerelése” topikot).
Hűtőrácsot rakjuk a helyére. A két lefele álló fület toljuk a helyére és a két „U” alakú fület akasszuk be a lökösbe. Miután a helyén van a tetején lévő két műanyag fület is akasszuk be. Vigyázzunk arra, hogy a motortér ajtónyitó füle a hűtőrács fölött maradjon!
Motorháztetőt zárjuk le!

Leszerelés: (kétrészes lökhárító esetében)
Az eljárás nem különbözik az egyrészes lökhárító leszerelésétől, de ezt tovább lehet bontani.
A két lökhárító találkozásánál erős tűzőkapcsokat fogóval ki kell hajtani, és ki kell húzni.
A két lökhárító találkozásánál lévő műanyag füleket szét kell pattintgatni.

Felszerelés:
A két lökhárító találkozásánál lévő műanyag füleket össze kell pattintgatni.
A két lökhárító találkozásánál a tűzőkapcsokat vissza kell szúrni és ráhajtani az ellendarabon.

Kérdés:
Hátsó lökhárító le- és felszerelésének módja!

Tippek:
PC/PBT (Poli Carbonat Poli Butamil Terblend) anyagból készülnek, nagyon törékeny!
Nem érdemes hideg időben neki állni, hogy a műanyag alkatrészek ne pattanjanak el!

Megoldás:
Szükséges szerszámok:
- lámpa;
- 19” kerékkulcs;
- 8-as villáskulcs;
- fúró.

Leszerelés:
Emeljük meg az autót és bakoljuk ki. Figyeljünk jól a kocsi rögzítésére.
Szereljük le a két hátsó kereket (lásd „Kerékcsere” topikot).
A kerékívnél lévő 2-2 darab 8-es csavart hajtsuk ki.
A csomagtér ajtót ki kell nyitni.
A csomagtér ajtó felöl, a csomagtér nyílás két széle közelében lévő popszegecset ki kell fúrni.
A lökhárítót hátrafele húzzuk le a kocsiról!

Felszerelés:
Hátulról toljuk rá az autóra a lökhárítót.
A két popszegecs helyére 1-1 6 mm-es bolhát bele kell helyezni.
A kerékívnél lévő 2-2 csavart be kell hajtani.
Szereljük fel a két hátsó kereket (lásd „Kerékcsere” topikot).
Engedjük le a kocsit a talajra.

Kérdés:
Lökhárítón lévő alkatrészek le- és felszerelésének módja!

Tippek:
Nem érdemes hideg időben neki állni, hogy a műanyag alkatrészek ne pattanjanak el!

Megoldás:
Szükséges szerszámok:
- csillagcsavarhúzó (csak ködlámpához és rendszámtáblához);
- lapos csavarhúzó;
- fogó (csak koptatócsíkhoz).

Leszerelés: (ködlámpa)
Szereljük le az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).
Elektromos csatlakozóját húzzuk le a lámpatestről, ezt egy gumiharang védi!
A felső két csavart tekerjük ki, csillagcsavarhúzóval.
Buktassuk hátra a lámpatestet és húzzuk ki az alsó fület a helyéről.

Felszerelés:
Akasszuk a helyére az alsó műanyag fülét a ködlámpának és illesszük a helyére.
A fölső két csavart tekerjük be.
Elektromos csatlakozóját dugjuk vissza és a gumifedőt is igazítsuk a helyére.
Szereljük vissza az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).

Leszerelés: (ködlámpa keret)
Szereljük le az első lökhárítót (lásd a fejezet elején) és szedjük ki belőle a ködlámpát (lásd eggyel feljebb), amennyiben van ilyen!
Amennyiben van ködlámpa benne, úgy az 5 kicsi és egy nagy fül mellett egyetlen műanyag stiftet kell kipattintani.
Amennyiben nem volt ködlámpa, úgy 3 csavart kell a tetején kettőt, alján egyet kicsavarni és az 5 kicsi és egy nagy fül mellett egyetlen műanyag stiftet kell kipattintani.

Felszerelés:
Amennyiben van ködlámpa, úgy a helyére kell illeszteni a keretet és a műanyag patentot össze kell illeszteni.
Amennyiben nincs ködlámpa, úgy a helyére kell illeszteni a keretet a fülek segítségével és a két felső, egy alsó csavar segítségével azt rögzíteni.
Szereljük fel a ködlámpát (lásd egyel feljebb), amennyiben van ilyen.
Szereljük vissza az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).

Leszerelés: (középső rács)
Szereljük le az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).
A keret alsó és felső műanyag füleit lapos csavarhúzó segítségével pattintsuk ki a helyéről és emeljük ki.
Tovább is bontható: a két szélén jóindulattal háromszögnek nevezhető lap van, melyet a két oldalán 3-3 műanyag fül tart. Ezeket pattintsuk ki és leszedhetővé válik a lap.

Felszerelés:
Amennyiben leszereltük az oldalsó lapokat, akkor azokat a hat illeszkedési ponton pattintsuk a helyére.
A keretet a fölső és alsó műanyag füleit illesszük a lökhárító ellendarabjaihoz és pattintsuk össze őket.
Szereljük vissza az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).

Leszerelés: (koptató csík)
Anélkül elérhető, hogy leszerelnénk a lökhárítót, de könnyebb a munka, ha leszereljük (lásd fejezet elején).
Az első lökhárító alján négy erősebb tűzőkapcsokkal van rögzítve. Ezeket fogóval ki tudjuk hajtani és kihúzni belőle.
Megközelítőleg 8 cm távolságokban végig műanyag fog tartja a csíkot, ezeket pattintsuk ki a helyéről.

Felszerelés:
Emeljük a helyére és a műanyag füleket akasszuk e helyére.
A rögzítő tűzőkapcsokat szúrjuk vissza és hajtsuk vissza.
Amennyiben az első lökhárító le lett szerelve, azt vissza kell rakni (lásd fejezet elején).

Leszerelés: (rendszámtábla)
A rendszámtábla keretet szedjük szét.
Az első lökhárítóhoz a rendszámtáblakeret két kereszthornyú csavarral van rögzítve, csavarjuk ki.
Alatta szigetelő szivacs van ragasztva!

Felszerelés:
Csavarozzuk vissza a rendszámtábla keretet a két csavarral.
Rakjuk össze a rendszámtábla többi részét.

Leszerelés: (fényvisszaverő prizmák)
Nem szükséges a hátsó lökhárító leszerelése!
Hátulról két darab műanyag patent tartja, melyet össze kell nyomni és hátrafele kitolható a fényvisszaverő prizma.

Felszerelés:
A prizmát hátulról egyszerűen csak be kell pattintani a helyére.
« Last Edit: 2009 February 20, 11:50:50 am by Kuti »
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Összefoglalás!
« Reply #2 on: 2011 June 27, 22:34:44 pm »
Gaben81 beszámolója átemelve ide:

"A hétvége programja : Középkonzol világítás csere

Eléggé idegesített már, hogy a középkonzol lámpái közül egy sem világított. Igaz, hogy így legalább egységesen sötétbe burkolózott minden, de azért ez nem a kívánt állapot.

Álljon itt egy "rövid" leírás a világítás cseréjéről.

Ahhoz, hogy a középkonzolt lebontsuk, a kormány alatti burkolattal kell kezdenünk. 2 csavar a bal oldali fiók felett, csavarok a kormányoszlop alatt. Ha ez a burkolat lejött, megkereshetjük a 8 csavart, ami a középkonzolt tartja:







Az utolsó 2 csavart cselesen a rádió melletti gombsor mögé dugták



Ha a csavarokat kiszedtük, a felső élnél megkezdhetjük a középkonzol kiemelését, vigyázva a 3 db fém fülre, próbáljunk ezekkel sem a kezünknek, sem a rádiónak nem okozni sérülést



A következő lépésnél én már helyzeti előnyben voltam, akiknek a gyári rádió van még bent, azok feltétlen vegyenek egy nagy levegőt és szerintem igyanak meg egy két szíverősítőt és már előre mondjanak egy-két "cruciatus" átkot szegény Ford bácsira.
Ha sikerül elemelni a középkonzolt, akkor ki kell akasztani a hőmérséklet, levegő vezérlők kábeleit. Nőgyógyászok, vékony kezűek előnyben...
Ventilátor szabályzó sima elektromos csati, lejön könnyen, mellette a világítás csatija, nem probléma, középen a hőmérséklet szabályzónál akasszuk ki a bovden végét, és egy kis csavarhúzóval pattintsuk ki a kis sárga műanyagot a foglalatból. A levegőirány szabályzó bovden elég rövid, 99% hogy a hőmérséklet szabályzó kiszedése közben magától szétugrik





Miután kiemeltük a komplett középkonzolt vigyázzunk, hogy párunk meg ne lássa mit tettünk a család egyetlen autójával :)



A középkonzolba csavarok fogják a vezérlő részt, szedjük is ki őket





A középkonzol világítása 4db T5 műszerfalizzóval van megoldva



A vezérlőt nem kell szétszednünk a lámpák cseréjéhez, de kényelmesebb szétszedett állapotban, azon a 4db műanyag fülön már ne múljon

Kis fogóval tekerjük ki a szürke lámpafoglalatokat (vigyázva el ne törjenek), ezekből egyszerűen kihúzható az izzó



Én a hagyományos izzók helyett SMD ledeket választottam, gondoltam menő azt mondani, nekem ledek vannak benne. Aki ugyanígy vélekedik, már készítheti is a kis éles kést, ugyanis a led feje szélesebb, mint az izzóé, nem megy bele a foglalatba, a foglalat belsejéből a műanyagon faragni kell





Figyeljünk a ledek polaritására, nem mindegy hogy tesszük be őket!

Addig ne is szereljük össze a konzolt, amíg ki nem próbáljuk új művünket. Elég, ha a kisebb csatlakozót rádugjuk, lámpa fel, és meglátjuk minden OK-e



A visszaszerelés értelemszerűen a szétszedéssel fordított sorrendben történik. A ledeket különben ajánlani tudom, faragással együtt sem több az egész művelet mint 1 óra. Ismétlem, nekem a beépítőkeret miatt nagy előnyöm volt. A fényerőben nincs nagy különbség a gyári izzó és a led közt, világít, ez a lényeg



Ha valakinek a részletekben segíteni tudok, írjon bátran!
Jó munkát mindenkinek :)"
D.V.Zs.