Author Topic: Műszerfal lebontás  (Read 16200 times)

ngkgy

  • Guest
Műszerfal lebontás
« on: 2009 January 27, 13:22:02 pm »
Sziasztok!
A témát azért indítom, mert a 2008. decemberi vásárlású fiestámban a jobb oldali A oszlop mellől folyamatosan hallok egy pattogó hangot. Kétszer vittem el szervízbe, először azt mondták, hogy gyárilag 2 műanyag patent nincs a helyén, egy nap alatt az egyik patentot sikerült visszarakniuk, de nem. Azt ajánlották járjak vele és ha továbbra is kattog vigyem vissza, mert a másik patent berakásához le kell szerelni a műszerfalat. Visszavittem, mert a helyzet ugyanaz volt, 2 napig csinálták, majd érte mentem. Másnap egy hosszabb útra mentem és az első kátyut követően ismét hallom. Szerintetek vigyem vissza megint? Én gyanakszom a szélvédőre is, hogy az pattog, mert ha néha megnyomom a sarkát ugyanolyan pattanó hangot ad, de a szervízben azt mondták, ha feszülne az el is repedne, de mi van ha csak a ragasztás nem tökéletes és mozog. Egy másik szervízben dolgozó karosszériás ismerősöm azt mondta, hogy a fiesták és fócusok esetén egy erősebb fékezésnél vagy kátyunál akár 2 cm-t is deformálódhat a kaszni, ami természetes (ez elég furcsa nem), így a pattogó hang keletkezhet az A oszlop megfeszüléséből adódóan is. Most azon gondolkodom, hogy szétszedem a műszerfalat és megnézem mit lehet vele kezdeni, ha valakinek van ilyen irányú tapasztalata, hogy megoldható -e a szétszedés saját kezűleg, ill., hogy mire figyeljek azt megköszönném, ha megírná. Tanácsot kérnék, hogy belefogjak vagy ne, esetleg vigyem vissza a szervízbe.

Üdv mindenkinek!

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #1 on: 2009 January 27, 15:15:01 pm »
garancia ugrik, ha hozzányúlsz. olyan másik szervizbe vidd az autót ahol értenek is hozzá, nem csak a számlakiállításhoz.
Ja bocs ilyen márkaszerviz nem sok van!Olyanba én még nem vittem szereltetni a kocsit :(
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #2 on: 2009 January 27, 15:29:50 pm »
garancia ugrik, ha hozzányúlsz. olyan másik szervizbe vidd az autót ahol értenek is hozzá, nem csak a számlakiállításhoz.
Ja bocs ilyen márkaszerviz nem sok van!Olyanba én még nem vittem szereltetni a kocsit :(

na ezért nem lesz nekem új autóm...

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #3 on: 2009 January 27, 15:49:13 pm »
az enyém is csinálja a műszerfal jobb oldali részén,hidegben.
 néha az őrületbe kerget :BangHead: :BangHead: :BangHead:

....de olyankor mindig rájövök,hogy nem kapcsoltam be a zenét ;D
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline Xerxes

  • Xerxes, A Tiszteletbeli
  • *****
  • Posts: 327
  • Segített?: +8/-1
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #4 on: 2009 January 27, 16:41:35 pm »
Laccus technikáját alkalmazom én is!
Az viszont tény hogy csak télen csinálja.
Onnan szokott beugrani itt az ideje a nyárigumit télire váltani. ::)

rgida

  • Guest
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #5 on: 2009 January 27, 17:42:17 pm »
Amikor az a nagy mínusz volt, nekem is volt ilyen pattogó hang a műszerfalból,amíg be nem melegedett az utastér.Ez ellen szerintem nem lehet csinálni semmit.Ha mindig pattog az más miatt lehet.
De a műszerfalat útmutató nélkül lebontani nem állnék neki én sem.Meg az is kérdés hogy le lehet e bontani "nyom nélkül" úgy, hogy később a szervizbe ne vegyék észre.
« Last Edit: 2009 January 27, 17:47:04 pm by rgida »

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #6 on: 2009 January 27, 18:10:08 pm »
Apropó,útmutató!
Nemrég a Focusos haveromnál járva,felfigyeltem egy könyvre :o
Magyar nyelvű volt,és a Focus részletes leírása,szerelése,meg úgy általában minden tudnivaló benne volt :o
Azt mondta,elvileg van Fiestásban is!!
Ti tudtok erről? :P
Minden ami autĂł hifi!:)

rgida

  • Guest
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #7 on: 2009 January 27, 18:14:58 pm »
Nekem az (OFF)Corsahoz volt ilyen szerelési PDF -em ,csak angol nyelvű.Szinte az utolsó csavarig le volt benn írva és fényképezve minden.Biztos hogy van Fiestához is.Engem is érdekelne.

Offline kobold79

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 183
  • Segített?: +45/-0
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #8 on: 2009 January 27, 18:24:23 pm »
Szia!
 Le lehet úgy bontani a müszerfalat hogy ne vegye észre a szerviz. Csak az a kérdés hogy tényleg szükség van erre a beavatkozásra? Megmondom öszintén hogy én minden nap újabb tipusú forddal foglalkozom és még sosem hallottam ilyenről hogy ekkorát csavarodik a bodé. Mi lenne ebben a ráció? Milyen lenne a törésteszt ha igy változna a karoszéria. Mi lenne az ajtóhézaggal ha úgy parkolnék le hogy az egyik kerék gödörben van? NE VICCELJÜNK MÁR!!!
Én szivesen megszakértem a kocsit:
Üdv Kob!
kobold

rgida

  • Guest
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #9 on: 2009 January 27, 18:30:53 pm »
Hát igen,meg akkor már a szélvédő se lenne egyben(szerintem).
Ha műszerfal akkor illesztés és/vagy patent lehet az oka(szerintem).

Ja,és találtam egy ilyent: http://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/szemelyalkatresz/egyeb/showAdvert11968331.html

sztrakk9

  • Guest
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #10 on: 2009 January 27, 23:58:36 pm »
Nekem is pattog!
Beletörődés meg kis zene és már nem is hallod!
Lehet,h több kárt csinálsz mint hasznot ha nekiállsz szétcincálni.

ngkgy

  • Guest
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #11 on: 2009 January 28, 08:38:38 am »
Sziasztok!
Köszi a válaszokat, én is félek megbontani, viszont azon agyaltam tegnap, hogy a hang amit hallok olyan, mint egy műanyag patent recsegése, mert amikor döccenőbe megy a kocsi akkor adja a hangot de elég rendesen. Az lehet szerintetek, hogy ugyanazokat a műanyag patentokat rakták vissza a szervízbe, amit kiszedtek, mert akkor nem csodálkoznék a dolgon. Láttam már ilyen patentot, amit ha kiszedés és visszarakás után már csak kotyog és nem tart. Érdekes amúgy, mert a műszerfal gumiszerű, a hang amit hallok az meg pattogó műanyag hang. Ha már bemelegszik a kocsi kevésbé hallom. Mikor bevittem a szervízbe a munkafelvevő azt mondta rutinfeladat sok ilyet csináltak már (műszerfal bontás), nem tudom hogyan értelmezi a rutinmunkát (ámítják az embert, meg szivatják), mert rosszabb, mint előtte. Az egyik haverom hasonló problémával vitte be a peugeot-ját (nem garanciás), de előtte kis ragasztószalagokat helyezett el nem észrevehető helyeken, mikor érte ment azt mondták leszedték a műszerfalat és jókora összeget akartak felszámolni, megnézte a szallagokat hát mit mondjak (mind a helyén volt) hozzá sem nyúltak 4 napig. Ennyit a szervízről, persze a haverom jókora szitkozódás, veszekedés után természetesen fizetés nélkül hozta el a kocsit. Még annyit a szervíz karosszéria munkájáról, hogy a központi záram is megadta magát, elvittem, megcsinálták, de azóta az ajtóborítás kotyog, megnéztem, hát a patentok jól kitágultak, lötyögnek igazi szakszervíz munka. Milyen jó, hogy a Ford Hungary oldalán azt írják, hogy szakszervízeinkben jól felkészült, gyári alkatrészekkel, speciális szerszámokkal ellátott szakemberek várják a kedves autó tulajdonosokat (kész röhej). Az a baj, hogy nem fizetik meg a munkásokat így azok is a maszek melóval foglalkoznak elsősorban, a garanciális melót meg úgy ahogy (persze meg is értem). Ahová én vittem szervízbe, még fűtés sincs a műhelyben, milyen jól lehet ott a ledermedt műanyagokat szerelni nemde? Pedig szerintem kis odafigyeléssel, gondosabb munkával meg tudnák szüntetni az ilyen panaszokat, de ehhez a dolgozót is érdekeltté kellene tenni. Sőt szerintem a szervíz érdeke is a kuncsaftok megelégedettsége, hiszen hosszú távon nekik is megtérülne.
Remélem nem írtam sokat :).
Üdv mindenkinek, aztán tompítsuk a zajt zenével (csak vicceltem:)

rgida

  • Guest
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #12 on: 2009 January 28, 10:34:59 am »
Írj ide egy szép levelet :
Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.
1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14.
Tel: 06(1)438-2500.


Offline My Geri

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 33
  • Segített?: +0/-0
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #13 on: 2010 February 22, 10:14:32 am »
Sziasztok engem az érdekelne hogy lehet kiszedni az óracsoportot mert nem tudtam rájönni ??? Szeretném át ledezni a műszereket kékre. Ha valaki tudja please írjon privibe. De ha van megköszönnék valami szerelési rajzot is róla. Előre is köszi sziasztok!!!! :notworthy:

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Műszerfal lebontás
« Reply #14 on: 2010 February 22, 13:09:06 pm »
...
Még annyit a szervíz karosszéria munkájáról, hogy a központi záram is megadta magát, elvittem, megcsinálták, de azóta az ajtóborítás kotyog, megnéztem, hát a patentok jól kitágultak, lötyögnek igazi szakszervíz munka.
...

Melyik szervíz volt ez? Csak, hogy elkerüljük.  :)
Mk6 1.3 benzin