http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090113b/ - látom máshonnan is gyűjtöd az infókat, helyes.
AUTÓDOKI
Kedves Levélíró!
Az izzítógyertyának nem feladata bármit is felmelegíteni, csak önmagán egy olyan pontot létrehozni, ahol a komprimált levegőbe fecskendezett tüzelőanyag meggyullad. Ha ez a pont mindössze 5 négyzetmilliméteres, de nagyobb hőfokú, akkor az izzítógyertya jobb, mint a társa. Továbbá az is fontos, hogy ez a pont ott legyen - általában az izzítógyertya végén -, ahol az égéstérben olyan áramlási viszonyok vannak, hogy a tüzelőanyag oda "koncentrálódik". Ezért a gyertya mérete, hossza nagyon fontos.
Én gyári, neves gyártótól származó, megfelelő geometriai méretű gyertyát használnék. A rossz gyári helyett jobb lehet egy kevésbé rossz vagy új nem gyári, de a jó gyárit nehéz überelni.
Üdvözlettel:
Autódoki
Na azért kötekednék az állításával:
1. Ha nem feladata bármit is felmelegíteni akkor az üzemanyag az mi? Hogyan fog meggyulladni?
na jó tudom ez csak értelmezéskérdése
2. A tüzelőanyag nem koncentrálódik sehová :DDD az el van porlasztva a minél tökéletesebb égés érdekében!! Ha koncentrálódik ott már nagy a gond
)
3 A gyergya mérete hossza azért fontos, mert a fent említett áramlási - nem koncentrálódási
- viszonyokhoz komoly gépekkel komoly emberek számolgatják ezért ott kell legyen ahol a legjobb!!
4 Gyári méretek teljesítmény felcserélését jóváhagyni - " jó lehet címszóval" - felelőtlenség mert szegény hozzánemértő el fog menni az üzletbe és vesz egy M.A.N. izzítógyertyát majd betekeri - nagy küzködve
- a fiestába és azon veszi észre magát hogy nem forog a motor
Na ez csak hülyeség volt de szó mi szó: gyári érték gyári méret!
ui: Ha az az Audi 80 as jobban indul így az nem a gyertya hibája volt hanem kompresszió v. befecskendezés - timing v . minőség - ami a fent említett áramlási értékeket megváltoztatta. Azaz sufnituning amiből jól jött ki az illető.
És végül csak a vicc kedvéért AUTÓDOKI értelmezését követve anno - nagyon nagy hidegben - az Ikarusokat kajakra alágyújtással melegítettük!!!! Azaz tábortűz a busz alá!!! Na ez milyen izzító gyertya lenne
))
Természetesen ez csak a nagy hidegben történő paraffin kiválasztódást semlegesítette, azaz bejutott a gázolaj oda ahová kellett!