egy apró megjegyzés az egészhez, két különböző autómárka, két különböző motorkarakterisztika, másképp veszi igénybe ugyanazt a szíjat, másképp terheli, ezáltal másképp is fárad. A különbségek persze nem lehetnek ekkorák szerintem sem, vagy az egyik motornál vmit vagy nagyon eltaláltak, vagy a másiknál elrontottak. (a régi 1.8D ford motorok voltak a szíjszaggatók, azoknál pl gyakran volt a csere, bőven a periódus idő előtt célszerű volt ha nyugodt akart az ember maradni.)
Én annak a híve vagyok hogy inkább előbb mint később, a későbből baj is lehet. persze én sem vagyok a saját pénztárcám ellensége, tehát azért az előírt km környékén cserélek.Lényeg a rendszeres állapotfelmérés. generátorszíj könnyen ellenőrizhető milyen állapotú, ha repedezett, ha csúszik(önfeszítőnél nem tudsz állítani) akkor csere, annál nem nézek km-t. viszont a vezszíjnál nagyjából irányadó a km adat amit ráírnak. (átlagos használat mellett, átlagos időjárási viszonyok között stb...), én erre is azt mondom hogy időnként (olajcserénkként) nézzünk rá hogy milyen állapotban van és ennek függvényében cseréljük előbb vagy se.