Author Topic: 1.4 tdci vezérműszíj csere  (Read 43390 times)

farago.tamas

  • Guest
1.4 tdci vezérműszíj csere
« on: 2008 December 28, 12:10:56 pm »
Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni, hogy mikor érdemes megejteni a vezérműszíj+görgők valamint a generátorszíj+görgő cseréjét?
Lassan elérem a 100.000 Km -t (kb 2 hónapon belül), és a 3 éves gari is lejár róla. A szokásos olaj+levegőszűrőn cserén kívűl még ezekre gondoltam.
A www.etis.ford.com oldalon a 10 év vagy 200.000 Km -t ír, de szerintem ez sok. Ezek a "gumi" alapanyagú szíjak nem hiszem, hogy ennyit elbírnak.

Nem szeretném, hogy nagyon nagy meglepetés érje a pénztárcámat. Minden nap használom a "kis hálás" jószágot.
Gondolom, ezek cseréje sem egy kis öszeg, de még mindig kevesebb idő és pénz, mint egy szijszakadás utáni felújítás, arról nem is beszélve, hgy utánna soha nem lesz olyan a motor, mint régen.
Eddig nem volt különösebb gond vele, megbízhatóan működött / működik.

Ha valaki cseréltette már, le akkor mire figyelt oda?

Előre is köszönöm a segítségeteket/tanácsokat!
« Last Edit: 2008 December 28, 12:58:58 pm by tamtam »

KeFear

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #1 on: 2008 December 28, 20:08:29 pm »
Szia!

én már 120 e nél járok, én is végig jártam az utat, de én irtam a ford magyarországnak, hogy akkor most mi a szitu? irtak vissza, hogy no para, tényleg 10 év vagy 200 e Km. Enyém 4 éves lesz márciusban...

szóval hidd el nekik ők tudják, ők gyártották... :)

Üdv
KeFear

tdci 1.4

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #2 on: 2008 December 29, 15:55:06 pm »
Sziasztok!
Bizonyára mindenkinek van elképzelése arról mikor kell illetve mikor érdemes cserélni-cseréltetni a v.szijjat, és a görgőt.
Senkit nem szeretnék befolyásolni, de gondolkozzunk logikusan. Azzal talán mindenki egyetért, hogy mindig érdemes az "aranyközéputat" választani.
Vannak olyan gyártók akik azt mondják : 4 év v. 60000km; de van olyan is aki 4 év v. 120000km  Hozzáteszem mindkettő autógyártó nagyon jó motorokat gyárt.
[gyártó nevét direkt nem mondom] Nagyon lényeges, hogy mindketten ugyanannak a beszállítónak a termékét (szijját) építik be az autóikba.
Az alkatrész minősége és annak különböző igénybevétele azonos. Nézzünk meg egy 4 éves 60000km-ert futott és egy 4 éves 120000km-es szijjat. ˙(van külömbség) Miért van az, hogy némelyik gyár 2 év garanciát, a másik 7 évet ad? Ha elszakad a szijj ki fizet általában? Hisz nagyon kevés úrvezetőnél kerül annyi km egy autóba 4 évessen. ˙´(kivétel mindig van´) Ezt a hozzászólást nagyon sokáig tudnám folyatni, de nincs sok értelme. Mondhat a FORD amit akar, úgy is én döntöm el nekem megéri-e a rizikó. Én 80000km-nél fogom mindkét tdci-s embe cserélni. (A fusion-om hamarossan eléri) 
Az olajcseréről ugyanez a véleményem. Azonos minőségű olaj az egyik autóban 10000km a másikban 20000km??? Na mennyenek a francba a hülyeségükkel!!!

u.i.: ha csak a lexikális tudásodra tudsz hagyatkozni ne írj nekem komentárt!!!

mate

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #3 on: 2009 January 04, 12:42:56 pm »
Én 75 ezer kmnél cseréltem szíjakat, de a generátor, klima stb szíjra rá is fért mert eléggé bevolt már repedezve. A vezérműszíj még birta volna biztos 100-120e-ig de mivel ugyis szét lett bontva a fél kocsi e miatt ezért azt is kicseréltük. 200ezet nem hiszem hogy elbirná a generátor szíj. 

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #4 on: 2009 January 04, 16:30:36 pm »
egy apró megjegyzés az egészhez, két különböző autómárka, két különböző motorkarakterisztika, másképp veszi igénybe ugyanazt a szíjat, másképp terheli, ezáltal másképp is fárad. A különbségek persze nem lehetnek ekkorák szerintem sem, vagy az egyik motornál vmit vagy nagyon eltaláltak, vagy a másiknál elrontottak. (a régi 1.8D ford motorok voltak a szíjszaggatók, azoknál pl gyakran volt a csere, bőven a periódus idő előtt célszerű volt ha nyugodt akart az ember maradni.)
 Én annak a híve vagyok hogy inkább előbb mint később, a későbből baj is lehet. persze én sem vagyok a saját pénztárcám ellensége, tehát azért az előírt km környékén cserélek.Lényeg a rendszeres állapotfelmérés. generátorszíj könnyen ellenőrizhető milyen állapotú, ha repedezett, ha csúszik(önfeszítőnél nem tudsz állítani) akkor csere, annál nem nézek km-t. viszont a vezszíjnál nagyjából irányadó a km adat amit ráírnak. (átlagos használat mellett, átlagos időjárási viszonyok között stb...), én erre is azt mondom hogy időnként (olajcserénkként) nézzünk rá hogy milyen állapotban van és ennek függvényében cseréljük előbb vagy se.
« Last Edit: 2009 January 04, 16:34:24 pm by sUdYe »

PappSajt

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #5 on: 2009 January 08, 20:00:16 pm »
Szerintem amit a FORD mond az a jó... mert ugye ők sem a pénztárcájuk ellenségei... Ha sűrűbben cserélteted, többet kaszálnak a szervizek...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #6 on: 2009 January 08, 20:06:53 pm »
Szerintem amit a FORD mond az a jó... mert ugye ők sem a pénztárcájuk ellenségei... Ha sűrűbben cserélteted, többet kaszálnak a szervizek...
nagyjából helytálló amit írnak, de ha elolvasod a hsz-em amit egyel előtte írtam azért van olyan eset amikor érdemes ránézni.

PappSajt

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #7 on: 2009 January 08, 20:24:25 pm »
Néha ránézni szerintem sem árt...
Én még csak 80e körül járok 5 évesen, még nem igen nézegettem...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #8 on: 2009 January 08, 20:31:46 pm »
jah és azt se felejtsük hogy gumi szíjakról beszélünk. a gumi meg mint köztudott a korral öregszik gyengül, tehát kevés km-es autóban sem árt ránézni. időnként ellenőrizni.

röstellem magam, de a régimen én se néztem meg sokáig, 30e-t mentem vele úgy hogy nem cseréltem szíjakat a vétel után. gyerek voltam még. de utána láttam róla képeket, hát jobb hogy én nem néztem meg... :D szívbajt kaptam volna :D

Offline Totya79

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +0/-1
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #9 on: 2009 May 10, 20:43:26 pm »
Vezérműtengely-hajtószíj   250.000 km-enként/10 évente - Kicserélni
Segédberendezés-ékszíjak   240.000 km-enként/10 évente - Az első szíjat kicserélni

Ezt a ford etisből vágtam ki: csak a pontosítás kedvéért.

Sziasztok!
Bizonyára mindenkinek van elképzelése arról mikor kell illetve mikor érdemes cserélni-cseréltetni a v.szijjat, és a görg?t.
Senkit nem szeretnék befolyásolni, de gondolkozzunk logikusan. Azzal talán mindenki egyetért, hogy mindig érdemes az "aranyközéputat" választani.
Vannak olyan gyártók akik azt mondják : 4 év v. 60000km; de van olyan is aki 4 év v. 120000km  Hozzáteszem mindkett? autógyártó nagyon jó motorokat gyárt.
[gyártó nevét direkt nem mondom] Nagyon lényeges, hogy mindketten ugyanannak a beszállítónak a termékét (szijját) építik be az autóikba.
Az alkatrész min?sége és annak különböz? igénybevétele azonos. Nézzünk meg egy 4 éves 60000km-ert futott és egy 4 éves 120000km-es szijjat. ?(van külömbség) Miért van az, hogy némelyik gyár 2 év garanciát, a másik 7 évet ad? Ha elszakad a szijj ki fizet általában? Hisz nagyon kevés úrvezet?nél kerül annyi km egy autóba 4 évessen. ?´(kivétel mindig van´) Ezt a hozzászólást nagyon sokáig tudnám folyatni, de nincs sok értelme. Mondhat a FORD amit akar, úgy is én döntöm el nekem megéri-e a rizikó. Én 80000km-nél fogom mindkét tdci-s embe cserélni. (A fusion-om hamarossan eléri) 
Az olajcserér?l ugyanez a véleményem. Azonos min?ség? olaj az egyik autóban 10000km a másikban 20000km??? Na mennyenek a francba a hülyeségükkel!!!

u.i.: ha csak a lexikális tudásodra tudsz hagyatkozni ne írj nekem komentárt!!!


sUdYe jól írta, motorok közti különbség miatt van más szervizciklus( pl:Nem mindegy a szíjnak 1vezérműtengellyt 8szelepet mozgat, vagy 2tengelyt 16 szeleppel) + dízel v. benzines(nagyobb fordulat).
Egyébként a rokon HDI-nek is ugyanennyi a szervizciklusa, úgyhogy csak nyugalom ;D

Persze ha vki állandóan maxig pörgeti + durván visszagangolvatva lassít az nézze meg jóval azelőtt :-X

Az olajcserénél szintén a motorok közti különbség miatt van szervízkülönbség(Hőterhelés, fizikai terhelés), de azért itt már előfordul hogy játszanak a számokkal(multjet 1.3: Opel-Fiat 30000, Suzuki 15000km) :o
« Last Edit: 2009 May 10, 20:54:25 pm by Totya79 »

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #10 on: 2009 October 15, 08:39:40 am »
Nekem a Peugeot kezelési utasítása 240000-et ír!, komoly, a 2,0HDI-nél 120000-et.

Viszont én is szeretném lecseréltetni, voltam márka-szervízben, ott azt mondták, hogy anyaggal, munkadíjjal együtt 100000 körül lenne, korrekt ez az ár? Elméletileg benne van a vezérműszíj, vízpumpa, feszítő, görgő + a munkadíj.

Beszéltem egy-két ismerőssel, hogy a maszek szerelőnél olcsóbban jönne ki, de mi van elszakad az új szíj, és beáll a motor, akkor melyik maszek vállal érte garanciát?
:wav:

Offline Roli82

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 24
  • Segített?: +0/-0
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #11 on: 2009 October 21, 07:11:20 am »
Úgy tudom 240ezret ír elő a gyár a Fifinek, ugyanolyan autóm van. Én is sokalltam, 180ezernél húztam meg a határt. Kicseréltettem, Ford Vagép-ben. Vízpumpa, vezérműszíjszett, kicserélték a generátorszíjat is annak ellenére hogy elmondtam háromszor hogy nem kell mert én azt már cseréltem, így lett a vége 83 ezer Ft. Ott állt két napig az autóm mert a vízpumpát amit rendelt a szervíz elfelejtettek állítólag tömítést küldeni hozzá. Kerülöm amúgy a szervízeket nagyon, de ez olyan téma hogy célszerszámok kellenek hozzá ami nekem nincs. Amúgy a gyártó nem hiszem hogy megengedi azt magának, ha garantál egy időt a vezérműszíjnak azon belül elszakadjon, nekem jobban az tűnt hihetetlennek hogy a vízpumpa kibírjon annyit. Az már egy másik kérdés ha nem annyi km van az órában amennyit mutat.

viking

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #12 on: 2010 February 18, 09:08:34 am »
Sziasztok,

4 éve van meg vas (2005.11.25 forgalomba helyezve) 160.000 km van benne 120.000 ig kötelezőben volt. Talán nyáron cserélem a szíjakat. Repedést stb nem látni rajta. Ha lecseréltem, akkor fotót küldök :-)
Szervízbe rá se hederítenek a szíjra, mert az előírásban 240.000km van nekik beírva.
Üdv,
Viking

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #13 on: 2010 February 19, 21:08:10 pm »
Sziasztok
Mint ford szervizes azt tudom hozzáteni hogy 200e-km sima ügy ezeknek a szíjaknak (nem csak gumi)én még nem találkozat olyan 1,4 vagy 1,6 tdci vel ami szíjszakadás miat ment volna tönkre, persze ez nem zárja ki ezt, bár nálunk egy valagnyi van ezekből az autókból mivel a cégek is ezeket a motorokat használják persze ettől még lehet szíjat csarélni 80nál csak nem érdemes.Abban meg tényleg sUdYe nek igaza van a régi 1.8 kal volt probléma.De azért a világ fejlödöt már.Viszont a benzineseknél előbb ajánlanám én a cserét olyan 100 körül az tuti.A ránézésről meg csak anyit hogy ha belenézett már bárki ezekbe a motorokba akkor láthatja hogy nem egy panel levételel jár megkuksizni a szíjat.

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #14 on: 2010 February 19, 21:43:34 pm »
Ja 7 év gari ez jó magánszemélynek de hozzá kell tenni hogy 7év vagy 150e km.Én 2 és fél év alatt 72e km mentem.