Author Topic: 1.4 tdci vezérműszíj csere  (Read 43381 times)

natloz

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #15 on: 2010 August 13, 07:50:43 am »
Sziasztok!

240.000 kilométer a csereintervallum?
Én tegnap így jártam az autópályán:

Ilyen cafatok szakadtak ki belőle:


Az autóban 132k km van, és 4 éves lesz. A szervizben azt mondták, hogy nem tudják, hogy a főtengelytárcsa tette-e tönkre az ékszíjat, vagy fordítva történt a dolog, mindenesetre 100.000 Ft környékét kell a szervizben hagynom.
Amúgy ez tipikusan a HDi-TDCi motorok hibája (több helyen is mondták már ezt). A Peugeotunk 2x járt így 170k km alatt, illetve keresztanyám Berlingojával is megtörtént ugyanez.
Szóval akinek ilyen motorja van, annak nem árt 100k km környékén már figyelemmel kísérni ezeket az alkatrészeket, különben könnyen úgy járhat mint én.
« Last Edit: 2010 August 13, 07:54:06 am by natloz »

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #16 on: 2010 August 13, 08:02:56 am »
Uhhhh, hát ez szép...  :-\ köszi a figyelmeztetést a tdci-sek nevében..
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #17 on: 2010 August 13, 10:03:55 am »
jah és azt se felejtsük hogy gumi szíjakról beszélünk. a gumi meg mint köztudott a korral öregszik gyengül, tehát kevés km-es autóban sem árt ránézni. id?nként ellen?rizni.

röstellem magam, de a régimen én se néztem meg sokáig, 30e-t mentem vele úgy hogy nem cseréltem szíjakat a vétel után. gyerek voltam még. de utána láttam róla képeket, hát jobb hogy én nem néztem meg... :D szívbajt kaptam volna :D

csak ismételni tudom magam, ennyit a fordról, hogy mennyire tudja teljesíteni a gyári adatokat csereintervallum terén... mindenképp ellenőrizze mindenki minden olajcserekor.

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #18 on: 2010 August 13, 12:04:53 pm »
Tudnátok pár olyan dolgot mondani amiből kiderül hogy cserélni kellene? Kisebb nagyobb jelekre vagyok kíváncsi. Vezérműszíj cserénél a görgőket is szokták cserélni ugye?


Köszönöm

schumi008

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #19 on: 2010 August 14, 20:09:50 pm »
sziasztok.én 140k-nál járok és "már csak"repedezik!!lassan én is cseréljem?

RyAn

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #20 on: 2010 August 14, 20:23:28 pm »
ha repedezett akkor illene  ::)

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #21 on: 2010 August 15, 15:50:14 pm »
Sziasztok nem akarok oksokodni de amit kedves klubtársunk mutugat hogy 240es intervalum.A képen látható szíjat hoszbordás szíjnak hívják amire nincs csereintervalum ha repedt akkor cserélni kell másrészt elszakadhatot egy éles kavicstól is de mindegy a 240 vagy 200 e intervalum a VEZÉRMŰSZÍJRA értendő.Amit jelezek hogy nem fordos hanem peugeot találmány és mint szerelő még egyetlen egy 1,4 es vagy 1,6 os tdci szíjszakadásal nem találkoztam pedig már látam csodát rövidke pályafutásom során bár tény hogy a kivétel erősíti a szabályt.

Csövi

natloz

  • Guest
Re: 1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #22 on: 2010 August 23, 11:15:25 am »
Igazából annyira nem vagyok jártas a motor belső életét és alkatrészeit illetően, 2 szervizt hívtam fel +elmentem a kecskeméti Ford szervízbe, az egyik helyen genertorszíjnak mondták, a másik helyen vezérműszíjnak, a harmadik helyen meg szimplán ékszíjnak.
Cromaxban szervízelték, ott volt hozzá raktáron minden alkatrész (Kecskemétről vontattak fel BP-re), és a szervízfelvevő emberke azt mondta, hogy a főtengely ékszíjtárcsájában van valami csillapító réteg belül, ami egy idő után elöregedik, a tárcsa egy idő után elkezd kotyogni, és előbb utóbb valami megadja magát.
Vagy ez a tárcsa, vagy a szíj. Nekem a szíj adta meg magát, faternak annó a tárcsa. Görgőket nem kellett cserélni, azt mondták azok jó állapotban voltak. Viszont Kecskeméten még a klímakompresszor tárcsáját is ki akarták cserélni, csak nem volt nekik főtengelytárcsa, azért nem ott csináltattam meg.
Amúgy ezzel a kis hibával pont "szerencsém" volt, mert ez történt csötörtökön Kecskeméten, szombaton viszont indultunk Horvátországba... :)
« Last Edit: 2010 August 23, 12:47:32 pm by natloz »

ferpetee

  • Guest
Re:1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #23 on: 2011 March 20, 01:25:44 am »
2003-as a tdci-m és tavaly már másodszor cseréltem benne a hosszbordás szíjat.

cobra770105

  • Guest
Re:1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #24 on: 2011 June 20, 22:17:17 pm »
így van az hosszbordás szíj-kolegámnak a 1.4 tdci-be 84000 km-nél szakadt el.
3000ft körül volt a szíj a meteornél

runzi

  • Guest
Re:1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #25 on: 2011 December 29, 21:36:36 pm »
Sziasztok,

nem tud valaki egy aktuális árat egy 2003-as TDCI fiesta vezérműszíjcseréjére+ vízpumpára?
Jó lenne, ha garanciát vállalna szerviz és becsületes munkát is végezne.

igaz, hogy a Boschnál azt mondták, hogy 200.000 kibír, de már repedezik 145.000 után.

Köszi!

Offline gaba6

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 162
  • Segített?: +3/-1
  • gaba06
Re:1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #26 on: 2012 January 03, 15:06:46 pm »
Üdv!
Nos alapvetően a generátor+görgőt nem érdemes cserélni,de sosem tudhatod mikor adja meg magát(volt olyan,hogy 1éves autón szakadt nálunk)
A vezérműszíj+görgő valoban 10 év vagy 240 ezer km t ír,de ha rám halgatsz soha SOHA  ne várd meg,egyrészt valószínű,hogy nem 0 km esen vetted a kocsit és akkor nagy eséllyel pörgetik az órát vissza,így lutri a km,de nem csak az számít,igazából a lényeg,kint tartottad télen vagy gazázsban,általában 2-3 ezres fordulaton hasznááltad vagy 5-6 ezren.alapvetüen ez gumi vegyület anyagú,és kivan téve a környezeti ártalmaknak,így legjobb az autó kora alapján cseréltetni.kb 5-6 év után érdemes lecseréltetni.Amit tudnod kell,görgőgge leggyüt cseréltesd csak,és Vízpumpával eggyüt,hidd el megéri ne hagyd magad rábeszélni másra.
egy példa:Nálunk a kocsi 2004 es gyártmány-szétszedtük a vezérlését-vízpumpa és görgők 2002 be lettek gyártva...2011 ben volt ez bazeeee mondom.9 évesek..és volt benne 110e km...nos  ennyit arról hogy mi mennyi idős,érdemes megnézni a vizpumpa gyártási idejét,de sz.tem az egész buli nem ér ennyi kockázatot..ha az autód van 6 éves..csere és nyugott szivvel tudsz járni vele tööb ezer km eket.
üdv várom véleményed

runzi

  • Guest
Re:1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #27 on: 2012 January 03, 17:19:21 pm »
Szia Gaba6,

Köszi a választ. Igen, én is igy gondolom. EZért kicsit az árak után akartam érdeklődni és 1 jó szervizt keresnék Pest, veszprém vagy Szeged környékén árajánlattal.

Offline gaba6

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 162
  • Segített?: +3/-1
  • gaba06
Re:1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #28 on: 2012 January 04, 11:20:31 am »
én bp en a Ford Cromaxot ajánlom,foglalkoznak alkatrészekkel is ingyen házhozszálitással,meg van Ford által elfogadott szervizük is...tehát elég jók,nem a legolcsobb,de ha nem akarsz motorgenerált olcsó munka után ők jók.üdv

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:1.4 tdci vezérműszíj csere
« Reply #29 on: 2012 January 16, 13:39:36 pm »
A vízpumpát a vezérműszíj hajtja az 1.4 TDCI-ben? Amit kívülről láthatók itt a fórumon is van kép róla a szíj szakadás miatt az pedig a kormány szervomotorja?

Köszönöm