Helló mindenkinek!
Nemrég találtam rá az oldalra és meg kel, hogy mondjam nagyon megörültem, ugyanis épp autóvásárlás elött állok. A tervezett autó történetesen épp 1 fiesta (tdci).
Segítséget szeretnék kérni, érdekelnének az esetleges típushibák, ill. mire kellene különösen odafigyelni vásárláskor.
Előre is köszönöm.
Szia!
Előzör is tudod, hogy turbós ezért alacsony fordulatszámon halott a motor, másrészről amíg nem érte el az üzemi hőfokot az"olajkályha" nem ajánlatos pörgetni, mert hamar ki lehet nyírni. Hangosabb mint a benzines változatok, de hát DISEL!!!, mindazonáltal 100 felett nincs motorhang csak a turbó fütyül:)! Tesztút nélkül ne hozd el, keress olyan helyet, ahol 120 fölé is tudsz gyorsulni vele - lásd kormányrázás.
Megjegyzem, sajnos egy márkatárs a héten csaknem kinyírt azzal, hogy a padkára szorított le, miközben előztem - neki kevés az egy sáv
(- de csak ha el nem engedem 120 felett!!!! a kormányt sem tapasztalok semmilyen szitálást - 120 felett jobban remeg a kormány mint alapból, de ezt a remegést csak akkor érzékeled, ha elengeded a kormányt , ami köztudottan az idiótaság mezsgyéjére vezet!
Azért is érdemes meghajtanod a gépet, mert látni fogod, hogy kb 1700-1800 körül kezd el húzni a motor, de 3000 fölé nem érdemes pörgetned, mert ott már csak a hangja jön meg ereje aligha - 68LE. Ha egy ilyen pörgős 15-25 perces utat követően a tulaj nem szól, hogy megállva járasd még egy kicsit a motort alpjáraton, hanem hagyja, hogy leálítsd, köszönd meg a próbakört és húzz el onnan!!!!!!!!!!!!!! TILOS leálítani hajósabb út után azonnal a diselt, mert a turbó hőmérséklete az egekben jár, az olaj, amiben a tengelye fürdik és ami hűti ugyancsak akkor fejti ki hűtő és kenő hatását, ha járatod 1-2 percet a motort, amíg annyira lehül, hogy ha a tengely megáll nem ég rá az olajfilm.
Hűűű de sokat dumáltam:))