Sorstársak,
jómagam utánna jártam a kormányrázás problémájának mivel az én kis fiestám is ilyen bajjal küszködött. Amúgy ő egy 2004-es 1.4 TDCI ghia.
Arról van szó röviden, hogy az autó kerekének nem elég annyi, hogy megfogja a 4 csavar. A felni belső körének(ami az agyra megy) a mérete meg kell, hogy eggyezzen az agy méretével. Ez az alu és lemezfelninél is így van. Ezért van a tehermentesítő gyűrű is. A tévhiedelem elkerülése miatt a tehermentesítő gyűrű nem azért van, hogy csak ott legyen, hanem azért mert annak szorosan, pontosan rá kell mennie az agyra. Így nem fog rázni.
Nekem lemezfelnim van és a kettő méret között kb 0,15 mm eltérés van és ezért piszkosul rázott 110-130 között. Fémesztergályos nem tud csinálni hozzá gyűrűt mert annyira vékony, hogy kidobja a gép, a bádogosok viszont 0,4-0,6 mm a legvékonyabb anyag amivel dolgoznak. Amúgy lehet lemezfelnihez is tehermentesítő gyűrű nemcsak aluhoz mert majdnem ugyan olyan perem van rajta. A lemezfelni esetében az agyra kell tenni ezt e gyűrűt.
Végeredményként a szervízben annyit tettünk próbaképpen, ami be is jött, hogy 3-4szer körbetekerték az agyat szigetelőszalaggal (jobb híján) és majdnem tökéletes. Ég és föld.
A következő amit még ki lehetne próbálni, hogy magát a kereket elvinni a fémesztergályoshoz, hogy marjon ki a feléniből annyit, hogy a kettő méret között akkora legyen a távolság, hogy meg tudja csinálni a megfelelő vastagságú gyűrűt. Odáig még nem jutottam el, hogy ezt megvalósítsam de a véleményét mindenképpen kikérem, ezzel nem veszítek semmit.
Sok sikert minden ilyen bajjal küszködőnek.
Még annyit: akkor egy opelos jött éppen a szervízbe akinek ugyanez volt a baja de kb 5ször olyan durván. Levették az alut, kivették belőle a tehermentesítő gyűrűt és rátették az agyra. Nem tudom mennyivel volt nagyobb de, hogy simán mozgott rajta az tuti.
A szervíz amúgy Nagykanizsa, Bagolai utcában található. Értik a dolgukat.
Nem sokat vagyok ezen az oldalon így nem találom ki magam a sorok között, ha megint rossz helyre írtam volna, akkor bocs.