Author Topic: Kipufogó kérdések  (Read 63529 times)

Offline Frequence

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 133
  • Segített?: +2/-0
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #45 on: 2008 December 19, 13:06:57 pm »
45ös cső van a kocsi alatt, és azok alapján amit leírtál, ha a kat helyére megy a gázgyorsító, akkor teljesítményben is érződnie kell (szerintem)
Egyébként ha a katalizátort kiveszem, akkor ugyaúgy bibis a vizsgáztatás, gondolom. Engem ez a része aggaszt inkább.
Egyébként engem is meglepett mikor a srác a kat helyére akarta betenni, mert én még csak középdob helyett láttam.
Low & Slow...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #46 on: 2008 December 20, 01:11:18 am »
kat helyére minek gázgyorsító? már azzal gyorsítasz a gázon ha kiveszed a katalizátort... (nincs mibe megakadjon), kat helyére egy sima cső. zöldkarin lehetnek gondok, de az enyém is lassan 19 éves autó ha itt kicsit rosszabbak az értékek nem nagyon okoz ez problémát. :D persze nem a mozaikba kell vinni :P ez a gázgyorsító dob olyan hangzatos, olyan divatos lett mostanában, emberek belegondolnak egyáltalán abba hogy semmit nem ér? drága és nem ér semmit. ha igazán jó kipuffot akarsz akkor kat kiherél, bele cső, egy átmenő kicsit szűkülő középdob, és egy hangoló végdob. Semmi több nem kell. Ha tényleg javítani akarsz az autód teljesítményén akkor ennyi. Ha arra mész hogy a kársztájlingon vagy találkozókon vagy bárhol, azzal dicsekedhess hogy neked ilyen meg olyan meg amolyan húúúde drága cucc van a kipuffodba építve akkor hát vegyél nyugodtan. (nem ismerlek, tehát nem tudom hogy igaz-e rád vagy sem, rem nem veszed sértésnek a hsz-t nem annak szántam. ;) ) Az hogy kérdezel becsülendő, sokan meg se teszik és fölöslegesen dobnak ki az ablakon pénzt, sőt ezzel még csökkentik az autójuk teljesítményét, mikor azt hiszik hogy pont javítják. Árulja már el valaki hogy az mitől jó hogy van benne egy drága gázgyorsító?
jah a példában a kipuff átmérők csak hasraütésre mentek, tehát nemtom neked milyen moci van az autódban az 1.6-osé gyárilag 45-ös, az 1.3-é 35-ös, az 1.4-é meg asszhem 35 v 40-es ezt nemtom ehhez mérten kell nézni az arányokat hogy mennyivel nagyobb a rajta lévő.

Offline Frequence

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 133
  • Segített?: +2/-0
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #47 on: 2008 December 20, 10:03:15 am »
Igen, az világos hogy ha a katot kiveszem akkor jobb a gázáramlás...a gázgyorsító, belűl egy spirálos kiképzéssel rendelkezik, ettől gyorsabb a gáz és ugye tudjuk hogy gyorsabb gáznak nagyobb a nyomása...így a katalizátor nélküli rendszertől még jobb is lehet ha ez pluszban van...
A hozzászólásodat term. nem veszem magamra, szerencsére nem is igaz...mint mondtam érdekelnek a vélemémnyek tapasztalatok. Előbb utána szoktam járni a dolgoknak, főleg ha pénzbe kerül :D és erre ez a fórum pont megfelel.
Low & Slow...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #48 on: 2008 December 20, 10:57:39 am »
igen de gyakorlatilag egy normális rendszerben nincs szükség gyorsításra, az az amit sok autotuner elfelejt, hogy az autót a gyárban évekig tervezték, a motorhoz a kipuffogó átmérőjét, alakját mindent pontos mérések alapján álmodtak meg. A gázáram sebességét is a motorhoz tervezték. Tehát ha ezen változtatunk a motorhoz már nem lesz ideális az adott gázáram sebesség és teljesítménycsökkenést érünk el. :) nekem az escorton 60-as vagy 55-ös rendszer van gyárilag. nekem 60-as kerül fel jövőre, kat nélkül, egy átmenő középpel és egy tompító végdobbal. semmi gázgyorsító vagy ilyesmi... nem kell. Nekem a teljesítmény a mániám nem véletlen van a kocsimban egy 151LE-s motor ami most olyan 160-at produkál, kat nélkül, meg EGR nélkül.

norbert8210

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #49 on: 2008 December 20, 19:39:18 pm »
Miért van az hogy a többség a kipufogórendszernél kezd tuningolni?Legalábbis attól várja a legnagyobb áttörést!Szerintem a motornál kellene ha minden képpen +pacikat akar valaki,én is ezt tettem,egy kis elektronika változtatás és a 100lovas kocsi jobbat megy mint Sudye gyárilag 150lovas escortja kat. nélkül! :P :-X.Ez a gázgyorsító akkor segít csak a dologban ha a motor is többet kap valamitől.Bőven elég egy jó hátsódob amiben nincs folytás a gyárival szemben,viszont itt mindenki tartós megbízható autót akar gondolom én,ezért én csak ezeket javaslom.Sudye sokszor írod hogy egy autót több évig így meg úgy terveznek azért van ott ami, akkor neked miért is nincs benne kat. :-X :P ::) ??? ;D elvileg oda tervezték!mindenen lehet egészséges változtatást tenni de szerintem a kat. kiiktatása pont nem tartozik bele.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #50 on: 2008 December 20, 23:44:10 pm »
egyszerű a válasz rá Norbi! a motort amikor megtervezik (főleg még anno a 90-es évek elején amikor még nem volt kötelező a kat), nem úgy tervezik meg hogy katalizátor rajta van. A motor a katalizátortól mondhatni szinte független. A kat egy fojtást ad a kipuffogó rendszerben, ezt típusa válogatja, lehet hogy részben pótolni kell, de az esetek 90%-ban egy ilyen fojtás csökkentés, mint a kat hiánya még jótékony hatással tud lenni a motor működésére, méghozzá azért, mert a katalizátor szerepe ugye a károsanyag kibocsátás minimálisra csökkentése. A motor teljesítményoptimumán a katalizátor nem éppen a legjobb hatásfokon dolgozik. A katalizátor optimális működési értékénél (itt jön szóba a lambda szonda), a károsanyag kibocsátás alacsonyabb, de viszont a motor teljesítménye messze nincs optimumban. egy előlvizsgáló lambdánál (mint amilyen az én escortomban, és a fiesták jó részébe(MK5-ig tuti.), a motor vezérlésébe nem szól bele a kat, mivel csak a katalizátor előtt mér a rendszer. A kat kivétele leveszi a fojtást a motorról így egy kicsit más lambda értéket is fog kapni a motor(magasabb lambda érték, amire dúsítja a keveréket), és emiatt érezhető teljesítmény növekedés, illetve azért mert a nagyobb mennyiségű kipuff gáz (a több elégetett üa miatt több), a fojtás hiánya miatt akadálymentesen tud távozni. Persze mindez akkor érvényes, ha a középdobnál és a végdobnál megvan persze a motor által igényelt fojtás.


Szerintem meg pont a fent leírtak miatt az első amit kiiktatok a kocsiból tuningnál a károsanyag kibocsátás csökkentésére szolgáló cuccok, amik meggátolják a motort a teljesítményoptimumának elérésében. ;)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #51 on: 2008 December 20, 23:45:46 pm »
ja és Norbi! elkapart a kerekem! ;) lenne az enyimen kicsit szélesebb és jobb állapotú gumi... :D no meg akkor még hát sokat is evett és nem is ment úgy mint utána 1-2 héttel már. :) be kellett picit járatni még. :D

Offline sdavid

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +60/-23
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #52 on: 2008 December 20, 23:56:53 pm »
off

ebből 27-én Lurdy Gyorsulás alias Casco Party II lesz :D

Várunk mindenkit sok szeretettel :) A téteket nálam lehet megtenni :P :D

On

szerk: Kuti, busszal gyere :D :D :D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #53 on: 2008 December 21, 01:26:30 am »
neeeeem gyorsulgatunk, tél van, nekem nyárigumi, és ugyanaz mint akkor volt. :) majd majálison megyünk egy karikát. :D

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #54 on: 2008 December 27, 12:03:32 pm »
Hy vettem egy paragi nevezetű sportdobot csak nagyon halk! Hogy tudnám elérni hogy hangosabb legyen? No középdob vagy valami más okosság is!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #55 on: 2008 December 27, 12:05:40 pm »
legyél türelmes, amint beég hangosabb lesz ;)

ui, nem tudom megérteni mitől jobb egy kipuff ha hangos... én imádom hogy gyári szinte hangtalan az autóm és ha odalépek neki csendes, csak a motohang hallatszik. :) mindig lebőgnek a nagy tuningkipuffos hangorkánt eregető kisgyerekek :D
« Last Edit: 2008 December 27, 12:51:07 pm by sUdYe »

Offline sdavid

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +60/-23
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #56 on: 2008 December 27, 20:56:24 pm »
Akkor minek nyomtad a parkolóba? :D :D :D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #57 on: 2008 December 27, 22:25:18 pm »
a motorhangért Dávid :D kicsit a kat hiánya ad egy repedtfazék hangot neki, amit szeretek de ennyi kell nem több :D amúgy a tiednek szép hangja van azt elismerem. :D

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #58 on: 2008 December 28, 17:25:15 pm »
legyél türelmes, amint beég hangosabb lesz ;)

ui, nem tudom megérteni mitől jobb egy kipuff ha hangos... én imádom hogy gyári szinte hangtalan az autóm és ha odalépek neki csendes, csak a motohang hallatszik. :) mindig lebőgnek a nagy tuningkipuffos hangorkánt eregető kisgyerekek :D

Valakinek jobb ha csendes de én nem tartozom közéjük! Majd ha idősebb leszek meg lesz család akkor lesz csend, addig is üvöltsön! Szóval kb 1000 km van a dobban és nekem igy halk! Hogy lehetne hangosabb?

sztrakk9

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #59 on: 2008 December 28, 20:35:00 pm »
És mi lesz ha db /zajszintet/ fognak mérni???