Author Topic: 1.8 D Vízpumpa csere  (Read 11804 times)

Offline auerbandi

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 21
  • Segített?: +0/-0
1.8 D Vízpumpa csere
« on: 2008 October 29, 21:09:57 pm »
Segítséget kérek! Ki cserélt már dízelben vizpumpát. Minden ötletet tapasztalatot szívesen fogadok. A probléma nem a vízpumpa hibája hanem valószínű az alatta lévő tömités, mert folik bellőle a víz. Nem csörög zörög csak vérzik a drága.
« Last Edit: 2008 October 29, 21:16:03 pm by auerbandi »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #1 on: 2008 October 31, 10:08:19 am »
Lekell bontani a vezérlést hozzá. Nem egyszerű mutatvány, de nem is túl bonyolult, csak épp speckó szerszámok kellenek hozzá, hogy a vezérműszíjat visszatudd állítani. Egyébként, hamár lebontod érdemes volna lecserélni a szíjakat, feszítőket is.
Nos a művelet:

Hűtőfolyadék leeresztése.valahol alul kell legyen valami illesztés amit letudsz bontani...

Csavard ki az izzítógyertyákat, hogy könnyebb legyen kézzel forgatni a motort.

A motor holtpontba forgatása (1-es és 4-es henger felső holtponton) - ehhez kell egy speckó csavar amit a blokkba bekell csavarni ezzel feltámasztod a főtengelyt, hogy elne mozduljon.

Ezután lekell venni a szelepfedelet, hogy betudd lőni a vezérműtengelyt. Ehhez kell egy 5mm-es laposvas.
Ezt a vasat a vezérműtengely végén lévő nútba helyezed ezzel biztosítva elfordulás ellen.

Ezután lehet csak nekiállni a bontásnak. Elsőként a műanyag oldaldeknit kell lebontani, hogy hozzáférj a vezérműszíjhoz(külső ékszíj). 

Ha ez megvan akkor egy 6-os fúrószár kell (Lucas adagolónál, Bosch-nál asszem 5-ös), hogy az adagolót is pozícióban tarsd.

Kicsavarod a feszítő- illetve vezetőgörgőt. Ezután már letudod bontani a vízpumpát.

Tömítés- vagy vízpumpacsere. (én ez utóbbit preferálnám a helyedben)

Mielött felteszed az ékszíjakat ellenőrizd újból, hogy minden pozícióban áll-e (főtengely, vezérműtengely, adagoló)

Ha minden stimmel akkor lehet visszatenni az ékszíjakat és a feszítő- vezetőgörgőket.

A feszítőgörgőnél ügyelj arra, hogy a rajtalévő 2 nyíl nagyjából egyvonalban legyen. Ezt beállítani úgy tudod, ha a vez.tengely fogaskerekét lelazítod és a vezetőgörgőt elforgatod (a csavarja nem középen van, így pontosan betudod állítani a feszességet).
Az adagoló feszítője pedig magától beáll a helyére mert egy rugó nyomja míg megnem húzod.

Mielött a feszítőgörgőket teljesen meghúznád vedd ki a beállító tüskét, a fúrószárat és a laposvasat. Ezután pedig egy 19-es dugókulcs segítségével forgasd körbe a motort és minden fordulatnál ellenőrizd, hogy minden (vez.tengely, főteng. adagoló) együtt áll-e.
Ha igen akkor húzz meg rendesen minden csavart. NE TÉPD MEG, MERT HAMAR MEGSZAKADNAK A CSAVAROK!

Lehet visszarakni a borításokat, szelepfedelet és az izzítógyertyákat, majd feltöltöd hűtőfolyadékkal és indíthatod is a verdát.

Huh, remélem nem hagytam ki semmit. ;)

Jó szerelgetést.


Üdv Viktor
« Last Edit: 2008 November 02, 23:29:01 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline auerbandi

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 21
  • Segített?: +0/-0
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #2 on: 2008 November 01, 20:31:41 pm »
Szia! Köszönöm a segítséget, már kezdtem feladni hogy senki sem csinált még ijjet. Ma szétszedtem megnézegetni a problémákat, Vizpumpa cserés mert a rajta lévő lyukon folyika víz, tehát vége van neki. Fizu után megrendelem a cuccokat.
Fél éve lett cserélve vezérszíj mindkettő+vezető,feszítők. 5000 km van benne Csak pumpa nem lett cserélve.
Még egy kérdés, a szíj feszessége milyen legyen?
« Last Edit: 2008 November 01, 20:34:38 pm by auerbandi »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #3 on: 2008 November 01, 22:14:02 pm »
Olvasd el figyelmesebben az előző hozzászólásomat. Benne van a válasz.

Na jó, súgok:
Quote
A feszítőgörgőnél ügyelj arra, hogy a rajtalévő 2 nyíl nagyjából egyvonalban legyen.

Egyébként ezért szokás nagyszervízkor cserélni a vízpumpát is....
Azt a 6-7ezer forintot amit akkor megspórolsz, duplán fizeted meg ilyenkor, mert újból szétkell szedni.  :-\
« Last Edit: 2008 November 01, 22:20:54 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Fercsita

  • Guest
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #4 on: 2008 November 05, 20:57:37 pm »
Hozzászolnék a szijcseréhez.Az izzitogyergyákat nem kell kicsavarni,a főtengely lehet csillagkulcsal forgatni.Leengeded a vizet a hűtő alső csövénél.A specko csapok,a generátorhoz egy 9.5-ös,és 6-os csap.A vezérmütengelyé 6-os,és a főtengelyé egy picit mássab,de bemész egy szerelőműhelybe és leméretezed,majd meg esztergáltatod.A szijfeszességet a szijfeszítők adják meg.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #5 on: 2008 November 06, 13:11:25 pm »
Lehet tekerni úgyis, ha bennehagyod a gyertyákat igaz, de sokkal nehezebb....
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline auerbandi

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 21
  • Segített?: +0/-0
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #6 on: 2008 November 15, 20:25:56 pm »
A pumpa csere megvalósult, a donor köszöni szépen jól van. Még a gyári pumpa volt rajta egész jól bírta 15 évig.

sarkany1

  • Guest
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #7 on: 2009 April 12, 20:32:59 pm »
Sziasztok!

A mai napon lerobbantam az 1.8 D-as 89-es fiestámmal.
Betoltam, bevonszoltuk egy közeli szerelőhöz és ott is hagytam az autót.
A szaki azt mondta a vízpumpát ki kell cserélni. Eddig rendben is lenne, mert a hűtővíz valahol tényleg elfolyt.
A vízpumpán kívül viszont még javasolta a vezérműszíj cseréjét is, ami azért jelentősen megdobja a költségeket.
Legutóbb 17 ezer km-rel ezelőtt cseréltem a vezérműszíjat és görgőket. Szerintetek indokolt már ezeknek is a cseréje, vagy nyugodtan vissza lehet még tennie a régit. Hány km-erenként kell ezeket cserélni?

köszönöm előre is

Bálint

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #8 on: 2009 April 13, 09:32:50 am »
Sajnos szerintem indokolt lehet a csere, mivel ha elfolyt a vized akkor a tervezettnél nagyobb hőhatást kaphatott a görgő is. Nem biztos, hogy kritikus és nem biztos, hogy baja lett/lesz/lenne - na de meg akarod kockáztatni?  ???
D.V.Zs.

RyAn

  • Guest
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #9 on: 2009 April 13, 15:31:40 pm »
minden vezérlés cserénél kell vizpumpát is cserélni !
és akkor nem történik ilyen  ::)

sarkany1

  • Guest
Re: 1.8 D Vízpumpa csere
« Reply #10 on: 2009 April 14, 20:40:48 pm »
Tényleg nem tudtam, hogy szoktak ilyenkor vízpumpát is cserélni. Ha tudtam volna, akkor nem takarékoskodtam volna ezen.
Mindenesetre ma hívott a mester, hogy vízpumpa csere után még mindig ereszt valahol. Szerinte vagy a hengerfej vagy tömítés.
Mindenesetre köszönöm a válaszokat.

Bálint