Author Topic: Lambda-szonda  (Read 61304 times)

Offline Nici730

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #75 on: 2009 April 11, 22:23:35 pm »
Nem OFFolok itt tovább,visszavonulok Tepcsitopicba.

Jelen állapot szerint kevesebb let a fogyasztás ,mióta vissza lett kötve a lambda,bár azóta az idő is melegedett.... ;)

Offline Jim

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #76 on: 2009 April 21, 00:05:53 am »
Regota agyalok ezen,de szamomra eddig nincs valasz. Adott egy kicsi auto, nem nagy,nem nehez, van enne egy 1.1-es 50LE-s motor, es zabal,mint allat. Nekem jo az alapjaratom,nem ingadozik, indul egybol, nem all meg sem utkozben,sem lampanal, tulkepp huz is rendesen,ha kiforgatom,szal ero is van benne. Kmpressziot nemtom,szerelo cseszett megmerni, de jol huz, 140ig elmaszik.
2 problemam van: kb 1l olaj elfogy 2500km alatt, es laza 100as temponal 2 szemellyel sem megy a fogyasztas 7l ala, varosban meg 8,telen akar 9. Lambdaval,vagy nelkule kb ugyanaz, most tavasszal lambda nelkul jarok, varosban 8at bekajal. A TPS lehet,h nem tokeletes, a vezetekeket szigetelni kellett, volt, h lehorgott, es nem huzott, de ez elmult, Lambdat is elvileg kimertek.
DE ! Megis miert lehet az, h egy ilyen kisauto,ami normal esetben 5.5l-el elmegy, ilyen sokat zabal? az teny, h ha 2500 ala esik a fordulat, az auto halott, amig nem porog fole ,nem kepes huzni.
Van valakinek otlete, mit szedjek szet? Csoveket? Elektronikat? /lambdacsere, TPS csere?/ Legtomegmerot? Alapjarati fuvokat? Mihez nyuljak? Szerelohoz nem vinnem, eddig mindegyik atbaxott, meg hengerfejtomitest is csereltek.... Jah es varrogephang erosen. 4e-et tettem bele eddig,vetelkor nem volt gaz, most mar eleg hangos.. Na de a fogyasztas....

Brrr
Bocs, szal van valakinek javaslata?

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #77 on: 2009 April 22, 11:22:40 am »
hát én nem nagyon értek hozzá, de látom, hogy senki sem válaszolt.

Szerintem az olajfogyasztás egy kicsit sok. Vagy a szelepszártömítésnél megy el az olaj, vagy a dugattyúgyűrűknél. Asszem, ha az utóbbi van, akkor ha leveszed az olajbeöntő sapkát, akkor érzed, hogy sok a kartergáz. Vagy mégiscsak kellene kompressziót mérni. A "kartergáz szűrő szekta" szerint a sok olaj nem tesz jót a hatásfoknak.  :)

Azt mondod, hogy a gyújtás jó. Próbáld ki, hogy 2000-es fordulat alatt 3/4-ig lenyomod a gázpedált és nyomva tartod. Akkor sem rángat?

Lehet gond az eltömődött injektorokkal is. Mondjuk nem jól porlasztanak, vagy valamelyik kevesebb benzint ad. Asszem DVYs ajánlotta a "fekete cimkés STP-t". Vagy ki kell venni az injektorokat, bevizsgáltatni és megtisztíttatni.

És figyeld meg, hogy ennyi amatőr tanács után, hogy be fognak indulni, akik tényleg értenek hozzá.  :) :)
 
Mk6 1.3 benzin

nagytamas

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #78 on: 2009 April 22, 18:04:02 pm »
Szia!
Bár nekem nem régóta van fiestam még nem is mértem a fogyasztást, de egyik havernak nagyon sokáig volt fiestája, és neki is 7-8at fogyasztott, sőt a fórumon amiket olvastam másoknak is annyit eszik. Szerintem ha a te kocsid annyit fogyaszt, mint a többi 1.1i fityó akkor nincs értelme aggódni. Amúgy +-1 liter a vezetési stíluson is múlik. Nekem pl 3.9-re is kijött az átlagfogyasztás az előző kocsimmal, ami C4 volt, és bizony másfélszerese súlyú volt, mint a fityó, és 90 lóerő fölött teljesített. De klímával 30 fokban lépésben a körúton sem ment 10 fölé a  fogyasztás(ez volt a max rekord). Megpakolva 4 személlyel 90nél pedig 5 liter alatt evett valamivel... De hiába ne várjuk el ugyanezt egy 15 éves konstrukciótól... Az én fityóm amúgy be sem indul, ha rádugom a lambdát  ;D De majd megmérem a fogyasztást, bár azt már észrevettem, hogy a kilóméteróra rossz, legalább 20 %-ot csal, pl ez is lehet oka egy magas vagy alacsony fogyasztásnak (szorul a bowden, nem gyári méretű, vagy lapos gumik stb)...
« Last Edit: 2009 April 24, 23:09:30 pm by nagytamas »

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Lambda-szonda
« Reply #79 on: 2009 April 23, 21:47:12 pm »
rossz a termosztátod és hideg motorral jársz. igen ez is nagyon növeli a fogyasztást. Ha 2ezer fordulat alatt nem húz, akkor sok benne  a kilométer. Lehet, hogy már kopott a motor.  A vízhőfok mutató melyik betünél áll amikor már sokat mentél vele?
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline Jim

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #80 on: 2009 June 14, 10:23:26 am »
Bocs, kicsit eltuntem. Nem akartam bosszantani magam, kijott a joido, ha tehetem, inkabb motorra ulok. Meg fedezet sincsen, hogy a kocsiba oljem feleslegesen. Peresze, kopott a motor, es nem sokat tudok az eloeleterol,de  a monda szerint nem szethajtos kezekben volt. 147e km van benne. Nem keves, de pl kollegamnak nagyjabol ugyanennyi van, es vigan jar vele, jobban megy, s nem eszi az olajat. A termosztat jo, mindkettonknek bemelegedve az M betu kozepeig maszik fel max a mutato. Es neki pl uj ermosztat van benne.
A 7 literrel meg eljarnek, de telen a 10 az gaz. Nagyon, mert ennyi erovel vehettem volna egy 2.0s autot is, ennyiert, ilyen oreget, az is ennyit zabalna, de akkor lenne egy nagyobb kasztni, meg bagyobb teljesitmeny.. Csak ez a problemam vele. Persze lehetne generalozni, de az ar/eredmeny eleg csekely, meg nem is fussa ra most... :(
Egyebkent, h valaszoljak, nem rangat soha sehol. EGyszeruen nem megy. Megtamosom, vagy finoman nyomom, egyarant komotosan gyorsul. Ha visszavaltok, akkor sem erzek olyan erot, mint apam 90es 1.1es trabantjaban. Pedig nem egy eromu, de azert meglodul...
TPS-t meg nem cserelnek 20ert, ha attol se lesz jobb...
Kartergazt tekintve meg van, van, ez teny. FORD szakmuhelyes siman cserelt rajta hengerfejtomitest, mert az kell neki. Semmivel se lett jobb, ugyanugy takonyos volt 1 het utan a sapka.. Ami persze a jo ido bealltaval eltunt...
Szal nemtom...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Lambda-szonda
« Reply #81 on: 2009 June 14, 10:33:22 am »
igazat adok neked, én pont ezért vettem 2.0-s autót. :) 8l-el eljárok vele városban, télen is csak 9.5 volt a fogyi. de most erősen gondolkodok egy 2.8 vagy 5.0 motorú kocsin  ::)

RyAn

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #82 on: 2009 June 14, 13:05:09 pm »
tps kábeleit lekell szigszalaggal szigetelni...

Vitya

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #83 on: 2009 June 24, 10:50:05 am »
Sziasztok!
Nemrég jutottam hozzá egy 2001-es MK5-öshöz (1.25 Zetec, 16 szelepes). A vásárlás utáni másnap mindjárt jelzett a chek lámpa. Irány diagnosztika... Katalizátorprobléma. A Vajdaságban nincs zöldkártya, nem mérik az autóknál (egyenlőre) a károsanyagkibocsátást, a szerelő azt javasolta, hogy szabaduljak meg a katalizátortól, joban megy majd a gép, meg teljesen felesleges. Így is történt, a kat-ot kiütötték (szét volt égve), egy csövet heggesztettek bele. Teljesítményben túl nagy változást nem észleltem, és néhány km után a MIL lámpa újra bekapcsolt, ezután széthúztam a második lambda szonda csatlakozóját, a hangja túrbós lett, meg tépett a gép, mint az állat. . Azóta visszakötöttem a 2. lambda szondát, mert többen is azt állították, hogy a motor károsodhat.
Szerintetetk mi lehet a megoldás?  Hogyan kerülheti el a paci azt, hogy a MIL lámpa ne kapcsoljon be katalizátor nélkül 2. szondával?

varkpot

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #84 on: 2009 December 20, 17:32:48 pm »
Sziasztok!

Először is üdvözlök mindenkit, nem rég lettem én is Fiesta tulajdonos  ;) Lenne egy kérdésem ami lehet hülyén hangzik: ahhoz hogy a lambda -szondát kiiktassam nem elég kiszedni a biztosítékát? Vagy lekell húzni a lambda csatlakozóját?

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Lambda-szonda
« Reply #85 on: 2009 December 20, 20:04:22 pm »
Tudomásom szerint nincs biztosítéka! :icon_study:
Ha ki akarod iktatni,akkor húzd szét a csatlakozóit
De miért akarod kiiktatni? :icon_scratch:
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Lambda-szonda
« Reply #86 on: 2009 December 20, 23:04:08 pm »
Sziasztok!

El?ször is üdvözlök mindenkit, nem rég lettem én is Fiesta tulajdonos  ;) Lenne egy kérdésem ami lehet hülyén hangzik: ahhoz hogy a lambda -szondát kiiktassam nem elég kiszedni a biztosítékát? Vagy lekell húzni a lambda csatlakozóját?

nekem az escortban van biztije, fiestában nem vágom, de mi is úgy kötöttük ki hogy csati széthúz. végeredmény nálam jó lett anno az 1.6-nál. az RS lambdával működött... én azt mondom nem érdemes kivenni sőt a katalizátort sem. nekem is ha lesz egy kis píz a háznál megy vissza a kat a kocsiba.

varkpot

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #87 on: 2009 December 21, 15:14:28 pm »
Köszi a válaszokat! Kézikönyv szerint a 20-as számú biztosítéka a lambda-szondáé, ezért gondoltam erre a megoldásra.Csupán próbaként akarom kiiktatni,megnézni hogyan viselkedik így az autó( teljesítmény, fogyaszás, stb..).

bohoc

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #88 on: 2009 December 25, 12:32:44 pm »
Szia Debrecenbe én bosch gyárit tudok venni 10ezer körül a nagykerből szerintem ford igen kényes a lambdaszondára és csak ilyet érdemes belerakni.És sajna a hirtelen torpanás 99százalék hogy a lambdaszonda miatt van.de otthon is megtudjátok nézni hogy jo e egy feszültségmérővel.ha érdekel leirom hogy kell.

TomeeFiesta

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #89 on: 2009 December 25, 16:21:25 pm »
engem érdekelne hogyan tudom itthon megnézni a dolgot  ::)