Author Topic: Lambda-szonda  (Read 61299 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Lambda-szonda
« Reply #45 on: 2008 December 04, 18:31:41 pm »
Zöldkártyánál, magasabb értékeket fog produkálni mint az előírt. mindenből több lesz mivel nem semlegesít semmit mikor nincs benne.
azt mondták hogy megszűnik a kellő kompresszió... pffff... na oda ne menj még egyszer. köze nincs ahhoz. egy kis fojtást ad a motornak a kat, emiatt lesz egy kisebb teljesítménynövekedéset kat kivétele után. olajhoz köze nincs, a kipuffogóba van a kat. és ha oda olaj jut akkor az már rég rossz. és nem a kat hiányának hibája, hanem a gyűrűké. mellesleg ha a kathoz olaj jut, akkor ha benne is van a kat dobhatnád ki a szemétbe, mert az olajtól nem működne és eltömődne.

szal amit mondtak sületlenség. Zöldkártyán lesz értékromlás, de egy tizenéves autónál általában már úgysem mennek a meghatározott értékek és úgyis okosba mennek a dolgok.


Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #46 on: 2008 December 04, 20:13:28 pm »
Nekem sem tudta az értékeket zöldkártyán, mert már 14 éves és van benn 170 000 km.
De ennek ellenére olajcserétől olajcseréig (kb.10 000 km) csak pár mm-t ment le az olaj szintje, a max. szintről a max. és a min. közé. Soha nem kell utántöltenem. Igaz, hogy jó olajat használok (Castrol).
Úgyhogy a motor nem lehet túl kopott, mégsem jók az értékek. Azért gondoltam, hogy a lambdaszonda miatt volt sz.r az érték, sőt ezt a szerelő is megerősítette.

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #47 on: 2008 December 04, 20:30:02 pm »
Én ma vissza is kötöttem a rossz szondát, szerintebb jobb lett, mint nélküle volt.
Nem akarok szembemenni senkinek a véleményével, egészen egyszerűen én így éreztem :-\ jónak.
Hallom, hogy egyenletesebben jár a motor, már nem rángat. Bár pirosnál ha állok egy idő után elkezd fulladni, és gázt kell adnom. Aztán meg pörög a motor, majdnem kétezret, és 8-10 másodperc múlva áll csak vissza a kb.800-as értékre. Lehet, hogy megint le kell kötnöm az akksi saruját egy időre? Egyáltalán ezzel változik valami? A fejegységen tutira újra kell programoznom mindent... :BangHead:
Karira meg veszek az autómnak egy szondát...

RyAn

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #48 on: 2008 December 04, 20:57:41 pm »
én lekötöttem :P

szebb alapjárat és jobban megy eddig nézet fogyasztás is kevesebb sokkal mint amikor bevolt kötve!
mondjuk nekem a csatija van szét hullva :-\

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Lambda-szonda
« Reply #49 on: 2008 December 04, 22:43:00 pm »
Én ma vissza is kötöttem a rossz szondát, szerintebb jobb lett, mint nélküle volt.
Nem akarok szembemenni senkinek a véleményével, egészen egyszerűen én így éreztem :-\ jónak.
Hallom, hogy egyenletesebben jár a motor, már nem rángat. Bár pirosnál ha állok egy idő után elkezd fulladni, és gázt kell adnom. Aztán meg pörög a motor, majdnem kétezret, és 8-10 másodperc múlva áll csak vissza a kb.800-as értékre. Lehet, hogy megint le kell kötnöm az akksi saruját egy időre? Egyáltalán ezzel változik valami? A fejegységen tutira újra kell programoznom mindent... :BangHead:
Karira meg veszek az autómnak egy szondát...
ez alapján nem biztos hogy a szonda, vagy nem csak az a hiba. lehet alapjárati motor, légtömegmérő, benzinnyomás, vmi váákumcső, minden ami beleszólhat a keverékképzésbe, illetve az alapjáratba. Elméleti síkon megközelítve, nem a lambda miatt van a torpanás, meg a fulladozás. A tünetek alapján hogy jobb lehet, lehet hogy nem is a szondával van baj, hanem vmi mással. vagy túl dús, vagy túl szegény a keverék. Gyertyák nem kormosak? légtömegmérőt néztétek hogy jó-e?

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #50 on: 2008 December 05, 19:08:55 pm »
Igen, a légtömegmérő elvileg okés, megvizsgálták a Hondánál.
A gyertyákat kb. 1,5 éve cseréltem, van benn kb. 20 000 km.
Megnézem, csak asszem vékony, nagyon hosszú szárú gyertyakulcsot kell hozzá szereznem.
Szonda tutira sz*r, de lehet hogy igazad lesz, és még mást is cserélni kell...
Ha Fordhoz beviszem, gatyám otthagyom, mi?
Inkább szerelő ismerőshöz megyek!

marcell_

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #51 on: 2008 December 08, 11:05:26 am »
Sziasztok,

Nos lambda szondával 10liter körül volt a városi fogyasztásom. Amióta lehúztam mentem városban 480km és erre levetitve most 7,8liter a fogyasztásom! (ebben van 2 óra pesti dugó is!!!) Szóval megvagyok elégedve, jó eredmény egy 1,3-as 15éves kocsitol szerintem.
Kérdésem még továbbra is az hogy vegyek-e uj szondát vagy használjam így a kocsit nyugodtan tovább?

Nekem az alapjáratom redben van és egy hangyányit dinamikusabb a kocsim is gondolom  új szondával a dinamikájábol nem vesztenem a kisató

Döfike

  • Guest
Re: Lambda-szonda
« Reply #52 on: 2008 December 08, 23:17:50 pm »
Én ma vissza is kötöttem a rossz szondát, szerintebb jobb lett, mint nélküle volt.
Nem akarok szembemenni senkinek a véleményével, egészen egyszerűen én így éreztem :-\ jónak.
Hallom, hogy egyenletesebben jár a motor, már nem rángat. Bár pirosnál ha állok egy idő után elkezd fulladni, és gázt kell adnom. Aztán meg pörög a motor, majdnem kétezret, és 8-10 másodperc múlva áll csak vissza a kb.800-as értékre. Lehet, hogy megint le kell kötnöm az akksi saruját egy időre? Egyáltalán ezzel változik valami? A fejegységen tutira újra kell programoznom mindent... :BangHead:
Karira meg veszek az autómnak egy szondát...

Szia!

Nekem is volt anno "fordulatszám problémám". Nekem ugyanezeket a tüneteket egy biztositék kiégése okozta(nem tudom fejböl melyik, nekem mk3as 1.3 a kocsim, és ott egy 3Amperes/ez van a bizti fedélre irva, ugyhogy az tuti/ bizti volt... a jelölése inj, ebböl kettö van de a másik valami 15Amperes asszem/ Az alapjárat fennakadt 2000-2500 környékén, fékezésnél is, meg ha cska ugy gáztadtam mondjuk piroslámpánál akkor is. Kicseréltem, nem volt ugyan 3A-es, raktam bele 5A-est, csak nem gond... eddig még birja(kb fél éve). Ha jól tudom, ez a bizti az alapjárati motort vezérli... ami pl az 1.3asokon gyakran szétmegy, meg ugye a szigetelés lefárad róla... szóval, könnyen lehet h pl alapjárati motor, és nem cska bizti, de egy próbát megér... nekem bejött.


Ellenben fogyasztásügyben én is elég szarul állok... 9-10liter nagyon nyugodt közlekedés mellett... jó, mondjuk inkább városi forgalomra mondanám, mintsem országútinak... de azért elég sok... mondjuk a motorban még cska 2500km van kb, még majdhogynem bejáratós... esetleg próbálkozzak én is lambdával?(jah és nekem se nincsen katalizátor)

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #53 on: 2008 December 11, 19:50:52 pm »
Köszi, egyre több az info, rendesek vagytok... :notworthy:

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #54 on: 2008 December 11, 19:56:00 pm »
Már a feleség is szólt, hogy egy nagy sz*r így az autó, úgyhogy lesz új szonda ;)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Lambda-szonda
« Reply #55 on: 2008 December 11, 20:00:56 pm »
Akkor 27én feljöttök ti is a találkozóra? ;) :)
D.V.Zs.

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #56 on: 2008 December 12, 22:58:22 pm »
Hát még az is lehet, bár nem terveztük...
Nekem van hozzá kedvem, asszonynak meg majd csinálok!

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Lambda-szonda
« Reply #57 on: 2008 December 14, 09:33:03 am »
Sziasztok.

Nekem is rossz volt a szonda,le vettem, s anélkül jártam.
1 hétig még jó is volt ,de idegesített a 1200alapjárati fordulat. 8-10L fogyasztás.és nem a szívató hibájából. a következő héten már rángat.köhög,felbaszta az adrenalint.
Megérkezett a DENSO lambdaszonda,beszereltem.
Sokkal jobban jár tőle a motor.nem rángat,nem köhög, és gyorsul ahogyan az 1.3 motornak kell.
Na most ami érdekes:
hosszútávon mikor a hőmérő már eléri a M betütt,6L fogyasztás.
Városban maradt a 9L pedig nem is pörgetem úgy 2500-3000ig. Hisz bejáratós.
Most lett gyűrűcsere. szelep felcsiszolás, stb....nagyon kopott motorról van szó,mert eszi az olajat, de rendesen.mégcsak 1500Km tettem meg eddig.a hengernek volt 0.5-1mm válla.De előbb utóbb kidobom a motort.
Ciki hidegen beindítani,annyira füstől.Stalán megveszem én is a kartel bödönt.nem tudom mitt tegyek vele.?

Azért nagyon jó ha ott van a jól működő lambdaszonda.
Legalábbis ez az én véleményem.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Lambda-szonda
« Reply #58 on: 2008 December 14, 11:07:12 am »
a kulcsszó abban a mondatodban van hogy nagyon kopott motorról van szó. mivel az a fix érték ami a compiban van a gyári kompresszióértékhez van belőve. Így érthető a dolog. Az elég dúrva váll már amit írtál nem sokáig lesznek jól azok a gyűrűk benne.

Nekem lambda nélkül jár az autó. 960-as alapjárat városba most nagy hidegbe 11l-es fogyasztás, de ebbe van racing is :D (2.0 DOHC benzin a motor, frissen felújítva), normál használat mellett 9-9,5 a fogyi, városon kívül 7 lityi.

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Lambda-szonda
« Reply #59 on: 2008 December 15, 06:45:04 am »
harciger!
Hol vetted a Denso lambdát?
Mert én csak méregdrága márkákat találtam, Pl. Bosch kb 40000.-, aztán van Bosal kb. 15000,-, na ez már jobban hangzik!
Denso mennyi volt?
Előre is kösz! :notworthy: