Előre is bocs, picit nagyobb hozzászólás lesz remélem az átlagosnál. Gondolkoztam, hogy vajon nyissak-e új topikot vagy ne, de végülis ez is megfelel ugyanúgy (mellesleg kéne nyitni a szériáknál egy MK8 topikot, kedves Adminok).
Szóval ma volt alkalmam hosszabb távon tesztelni az új Fiestát. Egy ismerős nyerte meg 2 napos tesztvezetésre, és csináltunk belőle egy négyfős programot.
http://i33.tinypic.com/2w2kh0g.jpghttp://i36.tinypic.com/bjb9md.jpghttp://i35.tinypic.com/25zh65s.jpghttp://i37.tinypic.com/156pmop.jpgSajnos a kilóméter-limit (napi 200) megszabta a határokat, de egy Kékestető belefért azért. A résztvevők (sofőrök) száma 4, ebből egy női és mind különböző vezetési stílussal illetve tapasztalattal rendelkeztünk. Ez azért fontos, mert a váltásoknál nem néztünk fogyasztást és nem nulláztunk. Indulás Campo**-tól volt, íme az útvonal amit megtettünk:
http://href.hu/x/7l8xA fogyasztás pedig visszaérve 7L/100km volt - autópályán nem voltunk, csak országúton, volt padlógáz is, volt 50nel tötyörgés is. Döntse el mindenki, nekem az 1.25höz képest soknak tűnt.
Az autó a mellékelt forgalmi szerint 1.25ös darab volt, alap felszereltséggel (sztem). Őszintén szólva a külsejével kezdek megbarátkozni de azt kell mondjam, hogy az összhatás alapján nem venném meg, esetleg telepakolva extrákkal talán. Mivel az 1.25ös motor szerintem kicsi azért ehhez a kasztnihoz (bár önsúlya tonna alatt), ezért különösebben dinamikusnak nem mondanám (igaz hogy 4en ültünk benne) - 1es és kettes jó, de fölötte lomha és csakis 2000-2500as fordulat fölött van ereje a fokozatoknak. Viszont nem sokáig, 4en ülve benne a 130km/h elég lassan jött el...
http://i36.tinypic.com/oiopl.jpgMaga a belseje nagyon bejött, leheletnyit van az egész középkonzol a sofőr felé fordítva, tényleg csak hátul középen ülve lehetett igazán észrevenni. Apróság, de tetszett - és a műszerek is kellemes összképet nyújtanak, jól vannak kialakítva, kormányon is jól lehet kezelni a kapcsolókat. A váltónak nagyon jót tett a kicsi emelés, nagyon kézreesik és könnyű váltani vele, pontos is. Hasonló finomságok a tükrök, megfelelően nagyok és központizár bekapcsolásakor befordulnak.
http://i36.tinypic.com/28vgcac.jpgApróság, de bejött - az már kesvésbé, hogy mivel hátrafele emelkednek a vonalai az autónak, a hátsó kilincs azonos magaságban van a forgalommal. Nem nagy ügy, de zavaró. Viszont van még negatívum (illetve a szubjektív listám alapján több negatívum mint pozitívum).
Például a kormány kialakítása - első ránézésre és első fogásra azt mondtam, hogy zseniális ahogy "10óra-10perc"-nél ki vannak alakítva vastagabb fogórészek, bőrrel vonva, stb. De aztán pár km után zavaró lett, ugyanis senki ne mondja nekem hogy mindig 10-10ben vezet. És bizony átcsúszik a kezem és azt érzem, hogy nem tökéletes az átmenet a "sima" kormányrészre - valamint ahol nincs bőrözve és vastagítva, ott meg túl vékony a kormány.
Csalódás volt az is, amikor észrevettük, hogy az utasülés és a középkonzol milyen kapcsolatban van:
http://i37.tinypic.com/8xt27b.jpgNem mondom, hogy folyton mozog az az ülés, viszont az 100% hogy így hamarabb kikopik. Nem tetszett a hátsó kialakítása sem az autónak, kívülről eléggé látszik, ahogy összetartanak a vonalak és részben emiatt lőrésnyi hátsó ablak marad, amin nem kényelmes kilátni.
http://i38.tinypic.com/214ywk4.jpgZavaró volt a hátsó kapaszkodók hiánya is - értem én hogy függönylégzsák, de bármelyikünk ült hátul, kereste a keze. Merthogy a kapaszkodó/könyöktámasz nem látja el funkcióját, csak az ajtó becsukásához megfelelő a szög és az elhelyezkedés.
Valamint még egy dolog zavart, ami sofőrként nem érdekel(t) nyilván, de magam mögött nem férek el. Hátul olyan a hely, hogy buliból hazafele 10km megoldható, 30nál nagyobb távon viszont az ember elkezd fészkelődni, nem tudja hova rakni a lábát, nincs minek nekidőlni mert az ajtó kemény (még a világosabb színű is, ami pedig mintára olyan volt mint a puha műszerfal).
http://i37.tinypic.com/9fyubo.jpgSzóval hátul csak a fejtérre tudom azt mondani, hogy az autó kialakításához képest megfelelő. Összeségében az élmény jó volt amúgy, nem lehúzni akarom, de azért vannak vele gondok, na!
Ennyi.