Author Topic: MK8-ról amit előtte és a tesztek alatt mondtunk  (Read 105131 times)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #105 on: 2008 December 06, 20:08:17 pm »
Előre is bocs, picit nagyobb hozzászólás lesz remélem az átlagosnál. Gondolkoztam, hogy vajon nyissak-e új topikot vagy ne, de végülis ez is megfelel ugyanúgy (mellesleg kéne nyitni a szériáknál egy MK8 topikot, kedves Adminok).

Szóval ma volt alkalmam hosszabb távon tesztelni az új Fiestát. Egy ismerős nyerte meg 2 napos tesztvezetésre, és csináltunk belőle egy négyfős programot.
http://i33.tinypic.com/2w2kh0g.jpg
http://i36.tinypic.com/bjb9md.jpg
http://i35.tinypic.com/25zh65s.jpg
http://i37.tinypic.com/156pmop.jpg

Sajnos a kilóméter-limit (napi 200) megszabta a határokat, de egy Kékestető belefért azért. A résztvevők (sofőrök) száma 4, ebből egy női és mind különböző vezetési stílussal illetve tapasztalattal rendelkeztünk. Ez azért fontos, mert a váltásoknál nem néztünk fogyasztást és nem nulláztunk. Indulás Campo**-tól volt, íme az útvonal amit megtettünk:
http://href.hu/x/7l8x
A fogyasztás pedig visszaérve 7L/100km volt - autópályán nem voltunk, csak országúton, volt padlógáz is, volt 50nel tötyörgés is. Döntse el mindenki, nekem az 1.25höz képest soknak tűnt.

Az autó a mellékelt forgalmi szerint 1.25ös darab volt, alap felszereltséggel (sztem). Őszintén szólva a külsejével kezdek megbarátkozni de azt kell mondjam, hogy az összhatás alapján nem venném meg, esetleg telepakolva extrákkal talán. Mivel az 1.25ös motor szerintem kicsi azért ehhez a kasztnihoz (bár önsúlya tonna alatt), ezért különösebben dinamikusnak nem mondanám (igaz hogy 4en ültünk benne) - 1es és kettes jó, de fölötte lomha és csakis 2000-2500as fordulat fölött van ereje a fokozatoknak. Viszont nem sokáig, 4en ülve benne a 130km/h elég lassan jött el...
http://i36.tinypic.com/oiopl.jpg

Maga a belseje nagyon bejött, leheletnyit van az egész középkonzol a sofőr felé fordítva, tényleg csak hátul középen ülve lehetett igazán észrevenni. Apróság, de tetszett - és a műszerek is kellemes összképet nyújtanak, jól vannak kialakítva, kormányon is jól lehet kezelni a kapcsolókat. A váltónak nagyon jót tett a kicsi emelés, nagyon kézreesik és könnyű váltani vele, pontos is.  Hasonló finomságok a tükrök, megfelelően nagyok és központizár bekapcsolásakor befordulnak.
http://i36.tinypic.com/28vgcac.jpg

Apróság, de bejött - az már kesvésbé, hogy mivel hátrafele emelkednek a vonalai az autónak, a hátsó kilincs azonos magaságban van a forgalommal. Nem nagy ügy, de zavaró. Viszont van még negatívum (illetve a szubjektív listám alapján több negatívum mint pozitívum).

Például a kormány kialakítása - első ránézésre és első fogásra azt mondtam, hogy zseniális ahogy "10óra-10perc"-nél ki vannak alakítva vastagabb fogórészek, bőrrel vonva, stb. De aztán pár km után zavaró lett, ugyanis senki ne mondja nekem hogy mindig 10-10ben vezet. És bizony átcsúszik a kezem és azt érzem, hogy nem tökéletes az átmenet a "sima" kormányrészre - valamint ahol nincs bőrözve és vastagítva, ott meg túl vékony a kormány.

Csalódás volt az is, amikor észrevettük, hogy az utasülés és a középkonzol milyen kapcsolatban van:
http://i37.tinypic.com/8xt27b.jpg

Nem mondom, hogy folyton mozog az az ülés, viszont az 100% hogy így hamarabb kikopik. Nem tetszett a hátsó kialakítása sem az autónak, kívülről eléggé látszik, ahogy összetartanak a vonalak és részben emiatt lőrésnyi hátsó ablak marad, amin nem kényelmes kilátni.
http://i38.tinypic.com/214ywk4.jpg

Zavaró volt a hátsó kapaszkodók hiánya is - értem én hogy függönylégzsák, de bármelyikünk ült hátul, kereste a keze. Merthogy a kapaszkodó/könyöktámasz nem látja el funkcióját, csak az ajtó becsukásához megfelelő a szög és az elhelyezkedés.

Valamint még egy dolog zavart, ami sofőrként nem érdekel(t) nyilván, de magam mögött nem férek el. Hátul olyan a hely, hogy buliból hazafele 10km megoldható, 30nál nagyobb távon viszont az ember elkezd fészkelődni, nem tudja hova rakni a lábát, nincs minek nekidőlni mert az ajtó kemény (még a világosabb színű is, ami pedig mintára olyan volt mint a puha műszerfal).
http://i37.tinypic.com/9fyubo.jpg

Szóval hátul csak a fejtérre tudom azt mondani, hogy az autó kialakításához képest megfelelő. Összeségében az élmény jó volt amúgy, nem lehúzni akarom, de azért vannak vele gondok, na! :) Ennyi.
« Last Edit: 2008 December 06, 20:13:39 pm by DVZs »
D.V.Zs.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #106 on: 2008 December 06, 20:39:03 pm »
DVZS. nagyon pontosan leírtad az élményeket és kábé csatlakozni tudok. a hátsó térrel nekem is voltak bajaim, pedig nem vagyok egy húúde nagydarab ember. vezetni kényelmes volt első két üléssel nekem sem voltak bajaim. A kormány nekem nagyon bejött, én szinte sosem -kivéve 160 felett- vezetek 10-50-nél nem is zavart a vastagítás. általában a sportkormányokon is van. motor, na ez ami nekem továbbra is kényes kérdés. addig szóba se jöhet amíg nem jön ki asz RS. lesz belőle ST 1.6 150LE, és RS 1.6T 200+LE na ez utóbbi már tetszene. szal nálam a motor teljesítménye városi kis kocsikázásra elegendő, de a város táblát a mostani motorpalettával nem szívesen hagynám el. max az 1.6-ossal bár még az RS escort után az is picit gyenguc nekem (bár ez szubjektív érzés, attól még jó és erős). :) szal kiváncsian várom az RS fiestát, előtte meg az RS focust. lehet vmelyikre majd benevezek ha lesz egy kis pénzem. :)

Offline PeeT

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +0/-0
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #107 on: 2008 December 07, 09:46:30 am »
Hát igen... Állítólag lesz RS is a fityuszból... De már az ST is egy olyan autó lesz amibe szívesen belehuppannék. Sőt továbbmegyek... A mostani sport fityusz is egyre jobban tetszik... Van nálunk egy fekete 17-es felnikkel, sötétített üvegezéssel stb stb.... Imádat ez a külső amit kitaláltak. Össze is állítottam már egyet magamnak potom 4,5 gurításért :D :D
Sütike. Már azzal az 1.6-os 120LE-s motorral is simán kimerészkedhetsz bárhova mivel az autó nem sokkal több mint 1 tonna... Kérdem én mennyi is az Escort?? közel 1,2 tonna... Szóval nem annyira sz*r az az 1.6-os moci. Tény hogy a turbós verziók sokkal jobbak lesznek, de az áruk is eléggé horror lesz....
Visszatérve az RS-hez. Volt egy koncepció autó az MK 6-7-ből is és abból sem lett semmi. Az újból még koncepció sincs csak egy számítógépes terv... És a mostani gazdasági válságot alapul véve senki ne reménykedjen abban hogy tényleg lesz 2010-ben RS fityó...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #108 on: 2008 December 07, 11:41:53 am »
az enyém 1070kg forgalmi szerint, ha a nagyobb motort hozzáveszem, talán 1100 lenne forgalmi szerint, de még nem láttam escortot ami teletankolva velem(70kg) együtt 1 t fölött mérlegelt volna.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #109 on: 2008 December 07, 12:08:03 pm »
Előre is bocs, picit nagyobb hozzászólás lesz remélem az átlagosnál. Gondolkoztam, hogy vajon nyissak-e új topikot vagy ne, de végülis ez is megfelel ugyanúgy (mellesleg kéne nyitni a szériáknál egy MK8 topikot, kedves Adminok).
...



DVZs!
Nagyon pontosan,szakszeűen fogalmaztál :notworthy:
Talán újságíró vagy valami lapnál? ;D ;) :D
A fogyasztáshoz annyit szeretnék hozzáfűzni,hogy az én Mk 7-esem is 7 L-t fogyaszt(1.3, 8V/70 ló),és cserébe ugyanúgy nem gyorsul 4 személlyel :(
Ha egyedül vezetek,akkor talán...de akkor sem annyira.A 130-as tempó az,amit viszonylag hamar elér....de utána... :-\
Csak azért írtam le,mert azt vártam volna az új fityesztől,hogy ezen javítottak!Vannak több lóerős 1.2-es,1.3-as autók,kisebb fogyasztással,ez eléggé bosszantó :-\
Összességében én nem estem hanyatt az új fiestától,bár elég szép ebben a kategóriában(egyedül a nagy peugeot-s első lökös nem tetszik)
Valamiért azt érzem,hogy tartalmilag és formailag az MK6-7 széria egységesebb.
De ez csak az én szerény véleményem :P
« Last Edit: 2008 December 07, 12:13:21 pm by lacccus »
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline PeeT

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +0/-0
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #110 on: 2008 December 07, 14:44:28 pm »
az enyém 1070kg forgalmi szerint, ha a nagyobb motort hozzáveszem, talán 1100 lenne forgalmi szerint, de még nem láttam escortot ami teletankolva velem(70kg) együtt 1 t fölött mérlegelt volna.
Nos akkor had homályosítsalak fel....
Nekem ugye EREDETI RS 2000-em volt. Forgalmi szerint 1190 kg... úgyhogy ne mond hogy nem láttál olyan Escortot ami 1 t feletti.... A mostani ST-m 1090 kg... Egy új fityó mondjuk titanium felszereltséggel amibe minden benne van 1035 kg... a sport még ennél is könyebb mivel 3 ajtós... Neked ugye cabrió van, plusz merevitésekkel nehezebb motorral mint amivel hivatalosan ki lett adva.. El ne hidd már hogy 1070 kiló az autód.... De ezt itt le is zárnám.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #111 on: 2008 December 07, 19:11:01 pm »
nem is érdemes ezen vitázni. mert a sajátomat még nem mérettem le csak a régit (1.6 cabrio) forgalmi szerint 1050 kg volt teletankolva és én ültem benne 980kg-ot nyomott. én a forgalmiban szereplő súly adatnak nem hiszek. majd le fogom méretni az enyémet egyszer, de nem lesz sokkal több mint 1 tonna az fix. :)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #112 on: 2008 December 08, 11:22:09 am »
Még egy apróság eszembejutott a kocsival kapcsolatban, ami zavart: ajtócsukásnak rosszabb hangja volt mint az én tizenötéves kocsimnak. Valahogy kartondoboz jutott eszembe a hangról... :)
D.V.Zs.

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #113 on: 2008 December 08, 13:11:14 pm »
Nekem összességében tetszik a járgány,m van pár ijesztő csúnyaság: csomagtér szűkült vannak benne kitüremkedések, kilincs akkora mint egy bálna, egy-két illesztés, kalaptartó cipőfűző, ami nagyon de iszonyat zavar rajta az a tükör (trabantfilinges), első lökös (ha veszek ilyet az első az hogy azt az első lököst lerúgom róla! még ha lökös nélkül közlekedek akkor is jobban mutat mint az a pözsó...+%!& ide képzeljetek el bármi kisvirágot :-X), mindamellett a lámpa tartja ismételten a lökhárítót!
Mindenesetre Sudye nem akarok vitázni veled, de nem tudom mi bajod! nincs semmi gond az 1.6-os fityóval, de az 1.4-es is repít egyedül a 73-as út fog ki rajta, az is csak full súlyra rámolva! (vezetési technika hiányát nem motor köbcenti növeléssel kell ellensúlyozni!)
De ami fontos, hogy Ambiante és Trend felszereltséggel nem egy dögös. Ghia, vagy Titanium már igen. Ismertek annyira, hogy tudjátok külső, miatt nem fizetnék többet, de itt mégis! az alsó 2 kategória igazából nem tetszik. semmitmondó a műszerfal egybeolvad minden. de a felső két osztályban a vonalak ki vannak emelve, úgy már azt mondom igen! (apróság de sokat számít!)
Viszont nem láttam elérhetőséget a (még ha nincs is rá szükségem) tempomatra (ha már egy Corsaban elérhető, Fittyóba miért nem?)!

Egy szó mint száz várom hogy első ráncfelvarrással az előjövő bajokat orvosolják :D
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #114 on: 2008 December 09, 02:19:46 am »
félreértitek, nekem sincs semmi bajom vele, erős, dinamikus, jól megy, nem vitatom, de nekem picit kevéske (ahogy lassan az RS escort is... de ez más tészta), a vezetés technika hiányát meg magamra veszem, és kikérem magamnak. Nem vagyok profi, de vezetni azért tudok  :-X 40LE-vel is lehet bravúrokat csinálni, csak sajnálom az autót. :) viszont kiskorom óta az autó nálam 2000ccm-nél kezdődik alatta matchbox. A modern motorok lassan lejjebb tolják ezt a határt, bár én a motor élettartam miatt inkább mennék felfelé. :) A régi 1.6-osom is jól ment, 105LE, de pályán már kevéske volt. meg 140-nél már inkább meggondoltam hogy egy 130-al haladó autót megelőzzek-e vagy se, egy egyenes szakaszon főúton. A sima 1.6 az a határeset amin érdemes elgondolkodni nekem is, bár én inkább megvárom a kétbetűsöket. :)

Offline PeeT

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +0/-0
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #115 on: 2008 December 09, 08:00:10 am »
Kuti:
Rendelhető hozzá tempomat!!!!!!  ;)

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #116 on: 2008 December 09, 10:22:33 am »
PeeT: köszi! :D

Sudye: érezd az iróniát a "hangomban"! ne vegyél fel mindent! :D
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #117 on: 2008 December 09, 10:50:52 am »
Kuti: érzem  :-X azért is volt ott az ördög smile  ;D 8) :-X

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #118 on: 2008 December 12, 10:06:31 am »
Mikor elindítottam a topicot, még nem tetszett, de kezdem beadni a derekam...nincs mit tenni, ez tényleg jól néz ki, főleg hátulról.

Egy tuti topgear-es teszt, pedig felteszi az i-re a pontot!

Sorry, az eredeti linket törölte a BBC, megy az új link:

http://www.youtube.com/watch?v=6exoTO4zUY4
« Last Edit: 2008 December 13, 09:15:02 am by boripityu »
:wav:

Gyuri

  • Guest
Re: mk8 képek és adatok
« Reply #119 on: 2008 December 12, 18:08:29 pm »
Na.... hát itt letesztelik "rendesen"!
http://www.youtube.com/watch?v=6exoTO4zUY4