Author Topic: 1.8D problémák  (Read 34226 times)

vasg

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #15 on: 2009 January 04, 21:55:06 pm »
Lehet, hogy igazad van nandi, csak azt nem értem, hogy októberig, amíg nem voltak hűvösek az éjszakák... semmi gond nem volt.
Aztán az első hűvösebb éjszaka után akksi cserére volt szükség. Meg akartam is. Szörnyű volt (az első alkalom), hogy "cserbenhagyott".
Nem akartam ezt mégegyszer átélni... azért vettem az új akksit.
Lehetséges az, hogy hidegben egyszerűen egy autó nem akar működni? Számomra ez egyszerűen hihetetlen... Tudom nem ide tartozik, de mág Alpesi diesel üzemanyagot is vettem bele az ÖMV kúton.  :laugh:
Egyébként, ha 1 nap legalább egyszer megyek vele 5-10 km-t, (nehezen indul elsőre, 2. v. 3. izzítás után) utána nincs gond...
Ma este elvitte a szerelő... Lehet, hogy kiröhög, de egy rövid izzítás után elsőre indult, amikor elvitte.  :laugh: A napi második és sokadik indulás már nem problematikus... !!! Kíváncsi lennék reggel, ha neki áll, mit tapasztal? És arra is, mit fog találni? Fázós, fagyos a kicsike???? :laugh:

Offline sdavid

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +60/-23
Re: 1.8D problémák
« Reply #16 on: 2009 January 04, 22:17:28 pm »
A Polo-n a riasztó szívta le az akksit két nap alatt.

FordTom

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #17 on: 2009 January 04, 23:25:28 pm »
nincs vmi erősítő a kocsiba? ha nincsen a power antenna rá kötve a rádióból lehet hogy az szívja le

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8D problémák
« Reply #18 on: 2009 January 04, 23:52:02 pm »
az hogy az első meg második indítás már jó aznap az jó generátorra utal tehát a töltésed tuti jó! vhol az akksiból kiveszi a naftát vmi. Hozzáteszem hidegbe egy kicsit merült akku okozhat ilyent. Sőt anyám kocsijába (94-es 1.4D citroen AX), van most zsír új akksi, minden fasza vele indít mindig, de a napi első indításnál a kulcsot elfordítva kell tartanom 1 percig és csak utána indít (izzítás után persze). Ezen tudok segíteni és fele annyi ideig nem csinál semmit az autó ha előtte izzítás alatt kapcsolgatom az összes világítást. tehát picit megterhelem előtte az akksit, és utána indítózok csak.

tehát bizonyos mértékig normális ha hideg időben nehezebben indul a verda. viszont ha nem indul akkor ott vhol elszökik az áram. ha melegbe semmi ilyent nem produkál lehet egy megtört vezeték is ami hidegbe nem érintkezik rendesen, és keletkezik egy nagy ellenállás azon a ponton.(hőtágulás miatti zsugorodás), vagy bármi. riasztó, lerázkódott vhol egy testvezeték és ott keres testet az autó ahol nem kéne és ez okoz egy kisebb zárlatot, feszültséget. végig kell sajnos nézni az autót hogy ennek a nyomára lehessen bukkanni.
« Last Edit: 2009 January 04, 23:56:07 pm by sUdYe »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8D problémák
« Reply #19 on: 2009 January 04, 23:57:45 pm »
nincs vmi erősítő a kocsiba? ha nincsen a power antenna rá kötve a rádióból lehet hogy az szívja le
nekem benne van bekötve az összes kábel, de az erősítő nincs benne a kocsiban és nem szív le semmi semmit. attól nem lesz ilyen. hova vezeti az áramot? max ha nincs leszigetelve a nem bekötött vége. de arra meg pár réteg szigszalag bőven elég. nem megy ott akkora áram. de ettől még az ötlet jó, ha nincs jól leszigetelve lehet itt is prob, mint minden nem jól szigetelt elektromos vezetéknél.
« Last Edit: 2009 January 05, 00:03:45 am by sUdYe »

vasg

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #20 on: 2009 January 05, 17:08:14 pm »
Sziasztok...
Köszi a rengeteg segítséget...  :notworthy:
A szerelőtől egyenlőre annyi infót kaptam, hogy "szénkefék"... Majd meglátom, ha visszakapom. Aztán tájékoztatlak Bennetek.  ;)

Offline auerbandi

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 21
  • Segített?: +0/-0
Re: 1.8D problémák
« Reply #21 on: 2009 January 05, 21:02:04 pm »
Szia! ismerős eset, nekem ist ugyanezt csinálta. izzitó gyertyákat nézesd át mindenképp. Önindítód forgó része is megszorulhat és csak nehezen tudja forgatni az akksi. Nálam több nap állás után elengedte az üzemanyag nyomást, ezért került bele visszafolyásgátló (pár százft) Van benne egy hőfok jeledó ennek cseréje után nekem minden problémám megoldódott. Mondjuk szerintem az akksival van a gebasz. Rádiódat ha lekapcsolod nem világít továbbra is a kijelzője esetleg az is merítheti. Akksi testkábelét átnézni nincs rozsda vagy oxidáció. Meddig izzítasz kattanásig?
Öreg Fordosoktól:elöszőr hideg motornál önindítozz párat hogy a dugattyúk kompresziót gyártsanak, utánna izzíts kattanásig majd önindítozz könyebben indul. -5 fok alatt tankolj a 20 l gázolajba 1l benzint.
« Last Edit: 2009 January 05, 21:06:18 pm by auerbandi »

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: 1.8D problémák
« Reply #22 on: 2009 January 06, 11:03:05 am »
Hahóka!

Hadd szóljak hozzá:

Eddig ok volt hidegben nem teker: semmiképpen nem izzító mert nem is teker mire izzítson??

Akksi új, fogyasztó nincs, ha jársz vele akkor jó, 2 nap után nem: Egyértelmű töltés, még ha van is de KEVÉS azaz egy dióda elszállt a generátorban.

Multiméterrel beméred a generátort - 500FT!! - összes fogyasztó felkapcs +1000ford/perc  14,1-14,4 volt OK! alatta kevés!!
Multiméterrel - még a gagyikkal is tudsz 10A ig mérni akkusaru - egyik - levesz multi sorbaköt , előtte természetesen összes fogyasztó lekapcsolva, így mérheted az autód - nyugalmi- áramigényét ami elvileg 0 amper ( újabb autók egyéb elektronikái fogyasztanak némi áramot de ott már 75 vagy több Ah akksiknak ez nem jelent gondot.

Ha szénkefés akkor bikával sem teker vagy nagyon erölködik!

Kb ennyi jutott eszembe :)
« Last Edit: 2009 January 06, 12:50:10 pm by scampi »

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: 1.8D problémák
« Reply #23 on: 2009 January 08, 20:47:38 pm »
Hahóka!

Hadd szóljak hozzá:

Eddig ok volt hidegben nem teker: semmiképpen nem izzító mert nem is teker mire izzítson??

Akksi új, fogyasztó nincs, ha jársz vele akkor jó, 2 nap után nem: Egyértelmű töltés, még ha van is de KEVÉS azaz egy dióda elszállt a generátorban.

Multiméterrel beméred a generátort - 500FT!! - összes fogyasztó felkapcs +1000ford/perc  14,1-14,4 volt OK! alatta kevés!!
Multiméterrel - még a gagyikkal is tudsz 10A ig mérni akkusaru - egyik - levesz multi sorbaköt , előtte természetesen összes fogyasztó lekapcsolva, így mérheted az autód - nyugalmi- áramigényét ami elvileg 0 amper ( újabb autók egyéb elektronikái fogyasztanak némi áramot de ott már 75 vagy több Ah akksiknak ez nem jelent gondot.

Ha szénkefés akkor bikával sem teker vagy nagyon erölködik!

Kb ennyi jutott eszembe :)

Csatlakozom az elöttem szolóhoz! De ha biztos akarsz lenni abban hogy nem az aksi a ludas akkor aksisaru le aksit töltsd fel és 24 óra múlval rakd vissza a verdába, ha indul akkor jön a móka! Megtalálni mi a baj!
Hibás hangtechnika,zárlat,riasztó,kp zár. Nekem bejöt, én megtalálta! A kp zár szorúlt és nyalta az amúgy is gyenge aksimat!

Josee

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #24 on: 2009 February 03, 13:48:36 pm »
Na mostmár én is hozzászólok

Hét évig volt 1.8D fiestám, úgyhogy tudom miről beszélsz. Az új akksi mindenképpen jó ötlet, csakis jobb lehet tőle a reggeli indítás. Azonban töltés nélkül mit sem ér, csatlakozom az elöttem szólókhoz mérj rá a akkusarukra alapjáraton, emelt fordulaton, és terhelve nagyobb fogyasztókkal(szélvédő fűtés) a 14-14,4V a tuti. Más, köss az akkusaru és a kábel közé sorba ampermérőt, mérd meg a fogyasztást kivett gyujtás kulcssal. Ez az alap, az elöttem szólók nem írták, így leírom VEDD KI SORBAN A BIZTIKET egyiknél vagy többnél is esni fog a fogyasztás. nézd meg melyik biztosíték mit szolgál ki, na ott keresd a hibát.
Megdöbbentő, nekem a gyári óra szívta az akksit. Simán kikötöttem telente, így megszűnt a reggeli para, nyáron meg visszakötöttem.

Az izzítógyertyák is elég könnyen ellenőrizhetőek csak le kell szedni a sorbakötő kábelt, és rámérni egyenkét az akkusaru és az izzító közé ha van fesz valószínüleg működik. Biztos csak akkor lehetsz ha kiszeded őket és adsz neki áramot. Kapásból fel kell melegednie, kicsit szokott füstölni is amíg leég róla a szennyeződés. Nem árt szemügyre venni a végüket beégés torzulás rossz befecskendezési/szórási képre utal. Visszaszerelésnél mindenképpen érdemes az elektromos csatlakozókat megtisztítani.
 
« Last Edit: 2009 February 03, 14:06:26 pm by Josee »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8D problémák
« Reply #25 on: 2009 February 03, 23:09:40 pm »
a gyári digit órák a fordban híresek arról hogy szeretnek zárlatosak lenni csak úgy és szívják az akksit...

Fordulat

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #26 on: 2009 February 19, 12:23:23 pm »
Üdv.

Olyan gondom van,hogy 8-10 órai állás után nagyon nehezen vagy sehogy nem indul a gépsárkányom. >:(
Képes nagyon sokáig majdnem beindulni aztán mégsem. Az izzitogyertyákat kiszedtem megnéztem:jók.Az áramot megkapják.Visszacsapó szelepet is raktam a szürö elé,ahogy tanácsolták.A résolajcsöveket is lecseréltem.Semmi változás:( Viszont ha egyszer sikerül beinditani ,utána rögtön indul ,nincs vele gond.Ma reggel is csak huzásra indult(könnyedén) miután sikerült lemeritenem az akksit.
Ötletet kérnék,mi lehet a gondja.Remélem van remény....

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8D problémák
« Reply #27 on: 2009 February 19, 13:01:32 pm »
ha húzásra könnyen indul akkor kompresszió van. kérdés hogy az izzítógyertya kellően felizzik-e, a gázolaj mennyire van megdermedve, és hogy az önindító képes-e rendesen megforgatni a motort. nem vagyok egy nagy dízeles de ezekre tudok tippelni.

TomeeFiesta

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #28 on: 2009 July 28, 22:40:17 pm »
Fiesta vs. Escort

bele megy az escort 1.8as TD motorja? valakinek ha jól emléxem volt ilyesmi technika a kocsijában. Mit tudtok? Vért kell izzadni hogy benzinesből csináljon az ember dieselt? főleg turbosat? azért a síma 60 ló a komolyabb 90 ló meséljetek hogy megy ez a dolog,miket kell változtatni?

u.i: tudom papirozni kell nem éri meg horrorr összeg de mivel az autó csak is levelező műszakira megy valszleg így édes mind1 a dolog

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: 1.8D problémák
« Reply #29 on: 2009 July 28, 22:55:16 pm »
a síma 1,8 d sem megy ám rosszul ;)RyAn tapasztalta mikor a majálisra vonultunk hogy szépen haladtam véle mikor gyorsított ;)
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen