Author Topic: 1.8D problémák  (Read 34224 times)

kerekes.peter

  • Guest
1.8D problémák
« on: 2008 September 22, 15:09:01 pm »
Volt megelőző tünet, sajnos nem foglalkoztam vele. Akkor még beindult, de fulladozott néhány másodpercig, utána jó volt. Most már be sem indul. Akksi jó, önindító lelkes, de egy icikepicike röffenés sincs, ezért én szvsz kizárnám az izzítás problémáját. Az adagoló környéke elég viseltes, arra gondoltam hogy lehet valamelyik üzemagyagcsövön egy repedés, ahol lelevegősödik. Kérdésem az az, hogy le lehet-e légteleníteni az üanyagrendszert. A tankból tudna jönni gázolaj, lehúztam a motortérbe bejövő csövet a szűrőről és megszívtam, még mindig nem ízlik, ez kiderült. A szűrők átjárhatóak (van benne egy ócsó műanyagszűrőcske is a nagyszűrő előtt). Történt baj is, addig cibáltam benne a dolgokat, amíg egy kis gumidugócska a kezemben maradt, úgy tudnám leírni, hogy ahol a flexicsövek mennek hengerről hengerre, és a 4. hengernél nem megy tovább flexicső hanem ez a dugócska van ott, na ott nincs most dugócska. Pontosabban a fém csövecskére rászakadt a dugócska szoknyája. Remélem elég bonyolult voltam...

A legrosszabb a dologban az az, hogy pont eladnám, mert többajtós gép kell helyette, egyre több a lurkó.

Bármi segítséget előre is köszönök! :notworthy:
« Last Edit: 2008 September 25, 17:40:39 pm by viktorwrz »

AniBaba

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #1 on: 2008 September 22, 15:37:10 pm »
Továbbra sem értek hozzá, de elvileg adagolón van valami pumpaszerűség, amivel lehet légteleníteni a dízeleket.
Legalábbis Fiat Croma 2.0 TD-n ott volt...bár rohadt nehéz volt megoldani, de sikerült.

kerekes.peter

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #2 on: 2008 September 22, 15:50:26 pm »
Jaja, ez az egyik cél, megtalálni ezt a légtelenítőt, de eddig nem találtam meg még :(

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 1.8D problémák
« Reply #3 on: 2008 September 22, 16:02:33 pm »
A légtelenítő a szűrő tetején van (ha van), de az is csak az adagoló elötti részt légteleníti, az adagolót nem!!! Ha nincs akkor elég nagy szívás (Lucas adagolónál). Lekell lazítani (csak meglazítani (17-es kulccsal), nem levenni!!!) a porlasztócsúcsokra menő nyomócsöveket és úgy megjáratni önindítóval.
Ezután ha visszahúzod a csöveket (ne húzd meg túlságosan, csak annyira, hogy ne follyon a gázolaj), már indíthatod is. :icon_thumleft:
Egyébként, ha nincs izzítás akkor nem fog elindulni a verda és az ugye nem látszik kívülről!!!
Mérj rá az izzítógyertyákra nem-e rossz valamelyik! Esetleg a biztosítékja kimehetett!!
A dugócskát pedig pótold minnél hamarabb!! Mivel ott nyomni fogja a gázolajat menet közben.
« Last Edit: 2008 September 22, 16:22:06 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

jil11

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #4 on: 2008 September 23, 19:42:49 pm »
Nekem hasonló problémám volt régen....Egy tűhegynyi luk keletkezett a résolajcsövemen,leállitás után.Igy sajna nem volt gázolaj sehol...../LELEVEGŐSÖDÖTT A RENDSZER/Utána az istennek sem akart beindulni.....Ugyan ez volt ,jó akksi,jo izzitógyertya,meg rendben volt az auto indult,ment mindig.Végig néztük az összes lehetséges variáciokat,mágnesszelep,stb....Minden jo volt.Aztán behuzattam az autót,és finoman köpni kezdte a gázolajat az egyik résolajcsőnél...Kicseréltem a résolajcsöveket...Viszont ha már lelevegösödött a rendszer akkor sajna nemnagyon fog inditózással beindulni már,sajnos saját tapasztalat:) Behuzattam az autót,izzitottam,és finoman ráengedve a kuplungot,3-asban szigorúan,hogy el ne szálljon a vezérműszij,huzattamttam a gépet,és beindult.........Ez csak egy tipp,de remélem tudtam vele segiteni.......

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 1.8D problémák
« Reply #5 on: 2008 September 25, 09:41:30 am »
A résolajcsöveknél nem tud lelevegősödni a rendszer, mivel az már a visszafolyó áron van. Így, ha lehúzod a csöveket akkoris indulnia, mennie kéne. Max sokat fog enni, mert elfolyik a gázolajad...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

jil11

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #6 on: 2008 September 25, 10:01:39 am »
Biztosan igazad van,nálam akkor is megszivatott anno....Nekem Bosch adagolós az autó,és a befecskendezöknél az a szövetes gumicső volt a hibás,ami megy át mindegyikhez,és a legvégén az utolsónál csak egy dugó van.

kerekes.peter

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #7 on: 2008 September 25, 10:57:22 am »
a szűrő tetején van egy hatlap-dolog, az légtelenító lenne? olyan magasan? hát, lehet, majd megnézem. az adagolón továbbra sem találok pumpálási lehetőséget. feltúrtam egy haynes könyvet, abban nem (sem) láttam utalást pumpálásra. most (illetve legkorábban vasárnap :( ) az lesz, hogy lebontom az izzítókról a mazzagolást és kiméregetem mind a négyet külön-külön, megpucolom az érintkezéseket, ha találok rosszat, akkor lehet hogy inkább kicserélem mind a négyet, nem egy nagy befektetés. aztán próba. jameg valahogy ledugózom azt a véget valamivel. ez a nagyobbik problémám, de csak találok valamit megoldást...

tippeket köszi :notworthy:

A légtelenítő a szűrő tetején van (ha van), de az is csak az adagoló elötti részt légteleníti, az adagolót nem!!! Ha nincs akkor elég nagy szívás (Lucas adagolónál). Lekell lazítani (csak meglazítani (17-es kulccsal), nem levenni!!!) a porlasztócsúcsokra menő nyomócsöveket és úgy megjáratni önindítóval.
Ezután ha visszahúzod a csöveket (ne húzd meg túlságosan, csak annyira, hogy ne follyon a gázolaj), már indíthatod is. :icon_thumleft:
Egyébként, ha nincs izzítás akkor nem fog elindulni a verda és az ugye nem látszik kívülről!!!
Mérj rá az izzítógyertyákra nem-e rossz valamelyik! Esetleg a biztosítékja kimehetett!!
A dugócskát pedig pótold minnél hamarabb!! Mivel ott nyomni fogja a gázolajat menet közben.

na igen, pont valami ilyesmire gondoltam. lehet hogy lecserélem ezeket a csöveket inkább, ha jók (még), ha nem.

köszönöm Neked is :notworthy:

Nekem hasonló problémám volt régen....Egy tűhegynyi luk keletkezett a résolajcsövemen,leállitás után.Igy sajna nem volt gázolaj sehol...../LELEVEGŐSÖDÖTT A RENDSZER/Utána az istennek sem akart beindulni.....Ugyan ez volt ,jó akksi,jo izzitógyertya,meg rendben volt az auto indult,ment mindig.Végig néztük az összes lehetséges variáciokat,mágnesszelep,stb....Minden jo volt.Aztán behuzattam az autót,és finoman köpni kezdte a gázolajat az egyik résolajcsőnél...Kicseréltem a résolajcsöveket...Viszont ha már lelevegösödött a rendszer akkor sajna nemnagyon fog inditózással beindulni már,sajnos saját tapasztalat:) Behuzattam az autót,izzitottam,és finoman ráengedve a kuplungot,3-asban szigorúan,hogy el ne szálljon a vezérműszij,huzattamttam a gépet,és beindult.........Ez csak egy tipp,de remélem tudtam vele segiteni.......

Szerk.: Máskor használd a gombot!
« Last Edit: 2008 September 25, 15:19:27 pm by viktorwrz »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 1.8D problémák
« Reply #8 on: 2008 September 25, 15:21:38 pm »
Lucas adagolón NINCS LÉGTELENÍTŐ CSAVAR!!! Csak kijáratni tudod, ahogy fentebb írtam.  Bosch meg automatikusan légteleníti magát...

Nekem Bosch adagolós az autó,és a befecskendezöknél az a szövetes gumicső volt a hibás,ami megy át mindegyikhez,és a legvégén az utolsónál csak egy dugó van.
Ezeket hívják résolajcsőnek. Szerepük a porlasztócsúcs által benem fecskendezett üzemanyag visszavezetése a tankba.
« Last Edit: 2008 September 25, 15:26:46 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

kerekes.peter

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #9 on: 2008 October 01, 11:33:31 am »
Résolajcsövek lecserélve, üanyagszűrő(k) lecserélve, üanyagcsövek itt-ott lecserélve. Légtelenítő csavarok vannak-janemnincsenek hiedelmeket és mester nem egyértelmű elképzeléseit figyelmen kívül hagyva házilag megálmodott és megvalósított légtelenítés után mindenféle hosszútávú fel-s-alá vonszolásokat kihagyva motor első próbálkozásra indult és szépen járt. Kell még nekem egy rezgéscsillapító gumibetét a gázbowden vége és az adagoló közé, mert az előző atomjaira mállott szét.
Látom hogy a topik címét sikerült a szerintem egyértelmű elnevezésről egy teljesen semmitmondóra lecserélni, gratulálok az illetékesnek.
üdv mindenkinek akit illet.

vasg

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #10 on: 2009 January 03, 18:06:29 pm »
Sziasztok! :)
Kb. 1 éve vagyok tulajdonosa ennek a kis csodának (Ford Fieste 1.8 D 1993-as).
Ez az első telem vele...! A reggelek, mukába induláskor ilyenkor télen "gyomorgörcsösek". Elindul, vagy nem indul??! Kb. 2 hónapja vettem bele új aksit, de nem sok minden változott.
Nehezen indul!!
Haverom azt mondta "járni" kell vele. Na de nem járhatok vele állandóan. Karácsonykor nem mentem vele 2 napot, már bikázni kellett! Mi az Isten lehet vele? Segítsetek!  :notworthy: Van másnál is ilyen probléma? >:(

sztrakk9

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #11 on: 2009 January 03, 18:58:06 pm »
Nem vagyok Dieseles de megnézhetnéd az izzító gyertyákat!

nandi

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #12 on: 2009 January 03, 22:00:24 pm »
Ha 2 nap állás alatt lemerül az akksi, akkor lehet hogy valami leszívja. Bár most a nagy hidegben ha gyenge minőségű az akksi, az is baj lehet, vagy gyári hiba is előfordulhat. Hány amperórásat tettél bele ?

vasg

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #13 on: 2009 January 04, 11:10:10 am »
74 Amperos, az akksi, és adtak rá 2 év garanciát! Szerintetek kicseréltessem? Vagy egyáltalán kicserélik?
Legális helyen vettem, számlával, garanciával.
Baromira bosszant a dolog.
Reggelre meg egy csaj összetörte a lökhárítóm a parkolóban. Még szerencse, hogy hagyott egy tel.számot. :notworthy:

nandi

  • Guest
Re: 1.8D problémák
« Reply #14 on: 2009 January 04, 18:12:32 pm »
Elvileg a 74 Ah-s elég kell hogy legyen hidegben is, főleg ha új... akkor inkább valami leszívja, azt meg nem egyszerű megtalálni. Nekem egy benzines mikrobusz van úgy megcsinálva, hogy egy mozdulattal bontható az akksi saru. Ha rajta hagynám, lemerülne (egy hét alatt még nyáron is), csak így elmegy a rádió, belső óra, meg ugye nincs riasztó. Mikor teszem rá a sarut, szikrázik, tehát valami fogyasztó egyből áramot vesz fel.
Meg garanciához valahogy bizonyítani kell, hogy rossz az akksi. Vagy ha olyan helyen vetted, ahol szervíz is van, lehet hogy ők megnézik, csak ahhoz lehet hogy ott kell hagyni. Szóval kitartást a hibakereséshez ! :(