Author Topic: Motorolaj  (Read 39862 times)

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: Motorolaj
« Reply #15 on: 2009 September 08, 07:45:32 am »


én meg nem hordom szervizbe olajcserére a kocsit, leengedem az olajat egy tálcába összegy?jtöm. jó lesz a küszöbbe belülr?l mikor lakatolva lesz. :D
Régen a ladáknál volt ez a divat ;)Ja és jó dolog mert hasznosítva van a fáradt  olaj és még el sem rohad ;)
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Motorolaj
« Reply #16 on: 2009 September 08, 10:02:37 am »
Miért jó?
D.V.Zs.

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: Motorolaj
« Reply #17 on: 2009 September 08, 17:11:06 pm »
Mert a lada duplafenekü volt azért tudtak úgy rohadni mert a két lemez közé bejutott a víz és az istennek sem akart kiszáradni. Feltöltötték fáradt oillal ledugózták és már nem is tudott rohadni ;)
Bár a fiesta egy teljessen más padlólemezkonstrukció
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Candy_shop

  • Guest
Re: Motorolaj
« Reply #18 on: 2009 September 08, 18:27:02 pm »
a ford szerviz nem tölt bele olajat legalábbis egy jó részük. ha meg töltenek akkor a Ford logós mobil1 (vagy némely típus castrol) olajat töltik bele.

én meg nem hordom szervizbe olajcserére a kocsit, leengedem az olajat egy tálcába összegy?jtöm. jó lesz a küszöbbe belülr?l mikor lakatolva lesz. :D

tudjuk,hogy te másképpen csinálod mint mások... :D jah és egész biztos nem tölt bele...persze ez látszik a nívó pálcán is amikor a tiszta olaj nem csillan meg a megfelelő mennyiségnél és persze nem állok ott az autó mellett,amikor szerelik(erre tudom a válaszod: nem mindenhol állhatsz ott...megjegyzem én csak a cromaxról beszéltem és ott megtekintheted a szervíz folyamatot)...szerintem ezt gondold át mégegyszer sudYe...
« Last Edit: 2009 September 08, 18:37:18 pm by Candy_shop »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Motorolaj
« Reply #19 on: 2009 September 09, 07:41:00 am »
én a márkaszervizekről beszéltem azok a ford szervizek. :D a cromax az cromax. ott tényleg engedik hogy végignézd. :) olyankor elég nehéz is lenne simlizni.

Offline hkori

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 26
  • Segített?: +1/-0
Re: Motorolaj
« Reply #20 on: 2009 September 12, 17:12:36 pm »
Sziasztok!

Cromax-tól vásárolt Ford Formula F 5w-30 (a flakonon azt irja h szintetikus) olajat cseréltem TDCI-ben, melyben 105e km van.

Kérdésem: Tdci-ben 20e km után esedékes az olajcsere???

Offline bitmester

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 180
  • Segített?: +1/-0
Re: Motorolaj
« Reply #21 on: 2009 September 12, 19:26:01 pm »
Igen.

20 ekm vagy 1 év

Offline stifi82

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 43
  • Segített?: +0/-0
Re: Motorolaj
« Reply #22 on: 2009 September 20, 09:52:07 am »
én 10nél kidobom belöle biztos ami biztos az orion is 10nél cseréltem mindig 500000km volt a motorban ha nem több mert párszor megtekeredet az óra és az olajat nem ette csak a kaszni rohadt ki alolam és meg kelet válni töle. Nem volt 1 versenygéb A-ból B-be szálított

lzolee

  • Guest
Re: Motorolaj
« Reply #23 on: 2009 November 13, 20:09:07 pm »
A szolnoki ford szervízben shell helix olajat raknak a gépbe. Habár, nem lehet bemenni a szervízműhelybe úgyhogy ki tudja...
Én Castrol magnatech A1(FORD), 5w30 olajat használok már egy idelye. 20000 km-t simán bírja, semmi fogyás (127000 km van a firestába). ezt mindenkinek ajánlom  :notworthy:

bnegative

  • Guest
Re: Motorolaj
« Reply #24 on: 2009 November 15, 14:29:05 pm »
1993-as escort kombi, 1,4es 8szelepes, 265ezer km, castrol high mileage 15w40es olajat használok. olvastam, hogy valahol cserélik az olcsó olajat a márkás flakonba, lehett előfordul, de azért érdekes, eleve a kupakon már rögtön felkellene tünni, hogy heló már a zárógyűrű levan szakadva, arról meg nem is beszélve, hgy az alatta lévő fóliát nem tudják utólag visszamahinálni, és én eddig minden márkásabb olajnál találkoztam ezzel a fóliával, vagy valami biztonsági okossággal. Egyszóval ha bármelyik sérült, én ugyan meg nem veszem.

A kérdésem az lenne, hány liter olajat töltötök olajcserekor a motorba? Érdekelne az 1,3b és 1,4b fiesta illetve 1,4tdci, 2003-2005 között. :) Köszi! üdv

Offline harait

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 33
  • Segített?: +1/-1
Re: Motorolaj
« Reply #25 on: 2009 November 21, 13:17:16 pm »
1.3 B 4.1 L
1.4 B ill tdci 3.8 L
ezek olajszűrővel értendők

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: Motorolaj
« Reply #26 on: 2009 November 21, 15:39:24 pm »
Én kizárólag csak castrolt ajánlom mindenkinek! Én 10W60 sport-ot rakokbele!Sokáig nézegettem milyen olajat válasszak,és sokan ezt ajánlották,VTI-be+Integrába is ezt ajánják!Én is szeretem sokáig forgatni(meg a kocsi is ;D ),ugyh nem kockáztatok! ;)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Motorolaj
« Reply #27 on: 2009 November 21, 15:55:30 pm »
A motorolajok osztályba sorolása egyrészt egyik legfontosabb tulajdonságuk a viszkozitás, másrészt teljesítményszintjük alapján történik.
A viszkozitás alapján történő besorolásra a világon egységesen a Society of Automative Engineers (SAE) csoportosítását használják. Ez a 2.1.1. táblázat szerinti fokozatokat különbözteti meg. A táblázatban egy sor felel meg egy fokozatnak. A W a winter (tél) szó rövidítéseként az ún. téli fokozatokat, míg a W-t nem tartalmazó megjelölések a nyári fokozatokat jelölik. A „téli” olajoknál az alacsony hőmérsékleten mért viszkozitás maximuma, ill. a 60000 mPas-os viszkozitáshoz mint szivattyúzhatósági határhoz tartozó szivattyúzhatósági határ-hőmérséklet, míg a „nyári” olajoknál az emelt hőmérsékleten mért viszkozitás minimuma az előírás.

Ha egy olaj egy sor előírásait teljesíti, akkor egyfokozatú, (monograde) olajnak, ha egyidejűleg egy téli és egy nyári fokozat előírásait is teljesíti, akkor többfokozatú, (multigrade) olajnak nevezzük. Ezek megjelölése pl. SAE 15W-40. A téli, a nyári és a multigrade olajok viszkozitásának hőmérséklet-függését mutatja a 2.1.3. ábra. Az előzőeknek megfelelően a nyári olajok viszkozitása a télieknél magasabban fut, ill. a multigrade olajok lefutása a
8
monograde olajokhoz képest kevésbé meredek. A motorolajok csereperiódusa ma már kitolódott, a gépkocsikban gyakorlatilag csak multigrade olajokat használnak.


A teljesítményszint szerinti besorolás alapját különböző fékpadi motorvizsgálatok és laboratóriumi olajvizsgálatok képezik. Ilyen besorolást először 1947-ben az American Petroleum Institute (API) készített. Ebben a regular (tiszta ásványi olaj), premium (oxidációgátló adalékot tartalmazó olaj), és a heavy-duty (oxidációgátló, tisztító és szennyezést diszpergáló adalékot tartalmazó olaj) fokozatot különböztették meg. Később ezt több szervezet ajánlását figyelembe véve folyamatosan tökéletesítették. Jelenleg a fokozatok jelölése két betűből áll. A benzinüzemű motorokhoz használatos olajoknál az első betű S (a service szóból), a dízel motorok olajainál pedig C (commercial). A második betű az ABC valamelyik, a növekvő teljesítményszinttel egyre hátrébb álló betűje. Pl. az SH motorolaj jobb minőségű, mint az SG, ill. a CG jobb, mint a CF. A mindkét motor-típushoz használható olajok mindkét megjelölést tartalmazzák, pl. API SJ/CF. A teljesítményszintek az elmúlt évtizedekben egyre nőttek, amit kezdetben a jobb bázisolaj előállítás, később a hatékonyabb motorolaj adalékok kifejlesztése, ill. a szintetikus kenőanyagok alkalmazása tett lehetővé. Az osztályozást időnként aktualizálják, így egyes – korábban létezett – fokozatok törlésre kerülnek, és újakat vezetnek be. Jelenleg már csak az SJ és SL fokozatú minősítés kérhető, a többi érvényét vesztette. SH és elvétve SG fokozatú olaj még kapható. SI és SK fokozat nem létezik. A dízel haszongépjárművekre vonatkozó fokozatok: CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4."

/műszaki kémia előadásjegyzet 2006 BME KSK/

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Motorolaj
« Reply #28 on: 2009 November 21, 15:59:40 pm »
ezen apró írást azért tettem közkinccsé hogy lássátok hogy mit jelentenek a SAE szabvány jelölései.
A mai modern kocsiknál szinte mindig 5W30 vagy 5w40-et ajánlanak a gyártók, illetve a komolyabb sportkocsiknál (modern) 0w60-at.

A régebbi 10-15 év és ennél öregebbeknél én már a 10W40-et ajánlom normál használatra, sportos használatra a 10w60.

Természetesen a választást befolyásolhatja az teljes mértékben mindig hogy az adott autó mennyit futott, milyen körülmények között használja a tulaj, és persze hogy tél vagy nyár van-e éppen. :)

remélem tudtam segíteni sokatoknak a döntésben.

bodogzus

  • Guest
Re: Motorolaj
« Reply #29 on: 2010 May 16, 11:05:11 am »
Sziasztok!

Használt már valaki Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30 olajat MK6 os 1.4 benzines Fiestába?
Mik a tapasztalatok?
Milyen minőséget képvisel a Liqui Moly szerintetek?