Az a fő kérdés, hogy egyáltalán nem fúj meleget, vagy csak langyosat?
Ha csak langyos, akkor az első körben termosztátprobléma, másodsorban
konstrukciós gond, mivel a termosztátházon van egy megkerülő csatorna,
ami arra szolgál, hogy zárt termosztát mellett is keringjen egy minimális
szinten a nagykörben is a víz, hogy a termosztát nyitása után ne tök
hideg víz áramoljon a forró blokkba, mert repedést okozhat. Néha ez a
megkerülő lik sikerül túl nagyra, s az amúgy is túlméretezett hűtőn
átfolyó víz zárt termosztát mellett is rendesen belehűt a nagykör a
kiskörbe.
Érdemes megnézni, hogy a radiátorra menő vízcsövek forróak-e, vagy
sem. Ha forróak, és nincs fűtés, akkor értelemszerűen a radiátorral,
vagy pedig az hideg-meleg elosztólapáttal van a gond - bár abban gyári
állapotában nem sok minden tönkremennivaló van.
Ha már a csövek sem forróak, vagy éppencsak melegek, akkor a fentebb
említett dolgok körül kell körbenézni.
A vízirány pedig a következő: a vezérlésoldalon megy be a blokkba a víz,
és a termosztátoldalon jön ki. Ezek ismeretében már lehet következtetni
a probléma eredetére.
Amúgy a dugulás nem jellemző, hacsak nem színtiszta csapvízzel járt az
autó sokáig, mert akkor a vas alkatrészek értelemszerűen rozsdásodásnak
indulnak, s az esetlegesen lepergő lemezes rozsda okozhat dugulást. De
ha valaki csapvízzel járatja az autóját, akkor meg is érdemli...