Jobban átgondolva nemigen melegedhet attól, hogy összenyomja a levegőt a turbó. Hisz nem 10-20-30Bárról van szó!!!
A turbó 0 barról nyomja fel a nyomást 0,7-0,8bárra, amitől nem fog felmelegedni
Jobban melegszik a levegő a turbó meleg falától amit azért a kipufogó fűt rendesen.
A fizika néha furcsa dolgokat csinál.
Ha 27 fokos levegőt melegítés nélkül összenyomunk, úgy hogy a nyomása 1 bar-ról 1,75 bar-ra növekedjen, akkor a hőmérséklete 79 fokra fog nőni.
=============A következő sorokat át lehet ugorni.============================
Gázok
adiabatikus (hőközlés nélküli) összenyomásának képlete:
T2/T1=(p2/p1)^((x-1)/x)
A ^ itt hatványt jelent.
Az x (voltaképpen ez egy kappa akar lenni) pedig egy fizikai állandó. A kétatomos gázokra értéke 7/5.
T1=27C=300K
p2/p1=1,75bar/1bar=1,75
(x-1)/x=0,4/1,4=0,2857
1,75^0,2857=1,1734
T2=352K=79C
===Ébresztő, megint magyar szöveg következik. (És elnézést kérek
)===============
Igaz, hogy a turbó is meleg, de a levegő nagyon gyorsan átáramlik rajta. És az érintkező felület is kicsi. (A hatásos melegítéshez olyan lamellás szerkezet kellene, mint az autó hűtője. )
Szóval a meleg nagy része az összenyomásból származik.