Téma eredeti címe/címei:Szériák fórumai » MK6-MK7 » Lökös javítás!Szériák fórumai » MK6-MK7 » Mk 7 első-hátsó lökhárító leszedéseEme két téma összevonásra került!
Kérdés:Első lökhárító le- és felszerelésének módja!
Tippek:PC/PBT (Poli Carbonat Poli Butamil Terblend) anyagból készülnek, nagyon törékeny!
Nem érdemes hideg időben neki állni, hogy a műanyag alkatrészek ne pattanjanak el!
Megoldás:Szükséges szerszámok:- lámpa;
- lapos csavarhúzó;
- T20-as kulcs;
- T30-as kulcs;
- 10-es csőkulcs.
Leszerelés:Motorháztetőt fel kell nyitni.
Lámpatestek kiszedése (lásd „Lámpatest ki- beszerelése” topikot).
Hűtőrácsot ki kell szedni, a tetején két patentot ki kell akasztani felfele húzva, majd az alján a két fület ki kell akasztani a lökhárítóból, végül a két szélső lefele nyúló műanyag fület fölfele kell húzni, csavarhúzóval érdemes a motortér felől kiakasztani!
Mind a két oldalon a kerekeket be kell forgatni, hogy a két-két csavarhoz hozzájussunk a kerékív felől. A csavarokat T20-as kulccsal tudjuk kicsavarni, az egyik a kerékív legalján található, a másikat a lökhárító tetejénél.
A hűtő két szélénél legalul ki kell akasztani a lökhárító két fülét. A fül felső részét lenyomjuk, majd előre húzzuk.
A ködlámpák (amennyiben vannak) elektromos csatlakozóját lehúzzuk a lámpatestről, ezt egy gumiharang védi!
A lámpatest alatt felfele néz egy világos, szögletes műanyag. Lentről egy 10-es csőkulccsal lehet kihajtani a benne lévő csavart. Még egy csavar van! A tartót (melyből kicsavartuk) követve a kerékjárati ívnél lesz, melyhez, csak nehezen lehet hozzáférni. A másik oldallal párhuzamosan dolgozzunk!
Ekkor már tartsuk is meg a lökhárítót, mert lecsúszhat és sérülhet a fényezése.
Végül az egészet két oldalt fogjuk meg és egyenesen húzzuk le a kocsiról. A lökös felső szélénél, van már csak tartás, amit előrefele húzva megszüntetünk.
Felszerelés:Toljuk rá szemből a lökhárítót a kocsira és a lámpatest alatti merevítőbe két oldalt csavarozzuk vissza a négy tartót.
Alulról a hűtő két szélén lévő fület toljuk be a helyére.
A ködlámpák (amennyiben vannak) elektromos csatlakozóját dugjuk vissza és a gumifedőt is igazítsuk a helyére.
Kerekeket befordítva a négy maradék csavart hajtsuk be.
Lámpatesteket helyezzük vissza (lásd „Lámpatest ki- beszerelése” topikot).
Hűtőrácsot rakjuk a helyére. A két lefele álló fület toljuk a helyére és a két „U” alakú fület akasszuk be a lökösbe. Miután a helyén van a tetején lévő két műanyag fület is akasszuk be. Vigyázzunk arra, hogy a motortér ajtónyitó füle a hűtőrács fölött maradjon!
Motorháztetőt zárjuk le!
Leszerelés: (kétrészes lökhárító esetében)
Az eljárás nem különbözik az egyrészes lökhárító leszerelésétől, de ezt tovább lehet bontani.
A két lökhárító találkozásánál erős tűzőkapcsokat fogóval ki kell hajtani, és ki kell húzni.
A két lökhárító találkozásánál lévő műanyag füleket szét kell pattintgatni.
Felszerelés:A két lökhárító találkozásánál lévő műanyag füleket össze kell pattintgatni.
A két lökhárító találkozásánál a tűzőkapcsokat vissza kell szúrni és ráhajtani az ellendarabon.
Kérdés:Hátsó lökhárító le- és felszerelésének módja!
Tippek:PC/PBT (Poli Carbonat Poli Butamil Terblend) anyagból készülnek, nagyon törékeny!
Nem érdemes hideg időben neki állni, hogy a műanyag alkatrészek ne pattanjanak el!
Megoldás:Szükséges szerszámok:- lámpa;
- 19” kerékkulcs;
- 8-as villáskulcs;
- fúró.
Leszerelés:Emeljük meg az autót és bakoljuk ki. Figyeljünk jól a kocsi rögzítésére.
Szereljük le a két hátsó kereket (lásd „Kerékcsere” topikot).
A kerékívnél lévő 2-2 darab 8-es csavart hajtsuk ki.
A csomagtér ajtót ki kell nyitni.
A csomagtér ajtó felöl, a csomagtér nyílás két széle közelében lévő popszegecset ki kell fúrni.
A lökhárítót hátrafele húzzuk le a kocsiról!
Felszerelés:Hátulról toljuk rá az autóra a lökhárítót.
A két popszegecs helyére 1-1 6 mm-es bolhát bele kell helyezni.
A kerékívnél lévő 2-2 csavart be kell hajtani.
Szereljük fel a két hátsó kereket (lásd „Kerékcsere” topikot).
Engedjük le a kocsit a talajra.
Kérdés:Lökhárítón lévő alkatrészek le- és felszerelésének módja!
Tippek:Nem érdemes hideg időben neki állni, hogy a műanyag alkatrészek ne pattanjanak el!
Megoldás:Szükséges szerszámok:- csillagcsavarhúzó (csak ködlámpához és rendszámtáblához);
- lapos csavarhúzó;
- fogó (csak koptatócsíkhoz).
Leszerelés: (ködlámpa)
Szereljük le az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).
Elektromos csatlakozóját húzzuk le a lámpatestről, ezt egy gumiharang védi!
A felső két csavart tekerjük ki, csillagcsavarhúzóval.
Buktassuk hátra a lámpatestet és húzzuk ki az alsó fület a helyéről.
Felszerelés:Akasszuk a helyére az alsó műanyag fülét a ködlámpának és illesszük a helyére.
A fölső két csavart tekerjük be.
Elektromos csatlakozóját dugjuk vissza és a gumifedőt is igazítsuk a helyére.
Szereljük vissza az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).
Leszerelés: (ködlámpa keret)
Szereljük le az első lökhárítót (lásd a fejezet elején) és szedjük ki belőle a ködlámpát (lásd eggyel feljebb), amennyiben van ilyen!
Amennyiben van ködlámpa benne, úgy az 5 kicsi és egy nagy fül mellett egyetlen műanyag stiftet kell kipattintani.
Amennyiben nem volt ködlámpa, úgy 3 csavart kell a tetején kettőt, alján egyet kicsavarni és az 5 kicsi és egy nagy fül mellett egyetlen műanyag stiftet kell kipattintani.
Felszerelés:Amennyiben van ködlámpa, úgy a helyére kell illeszteni a keretet és a műanyag patentot össze kell illeszteni.
Amennyiben nincs ködlámpa, úgy a helyére kell illeszteni a keretet a fülek segítségével és a két felső, egy alsó csavar segítségével azt rögzíteni.
Szereljük fel a ködlámpát (lásd egyel feljebb), amennyiben van ilyen.
Szereljük vissza az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).
Leszerelés: (középső rács)
Szereljük le az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).
A keret alsó és felső műanyag füleit lapos csavarhúzó segítségével pattintsuk ki a helyéről és emeljük ki.
Tovább is bontható: a két szélén jóindulattal háromszögnek nevezhető lap van, melyet a két oldalán 3-3 műanyag fül tart. Ezeket pattintsuk ki és leszedhetővé válik a lap.
Felszerelés:Amennyiben leszereltük az oldalsó lapokat, akkor azokat a hat illeszkedési ponton pattintsuk a helyére.
A keretet a fölső és alsó műanyag füleit illesszük a lökhárító ellendarabjaihoz és pattintsuk össze őket.
Szereljük vissza az első lökhárítót (lásd a fejezet elején).
Leszerelés: (koptató csík)
Anélkül elérhető, hogy leszerelnénk a lökhárítót, de könnyebb a munka, ha leszereljük (lásd fejezet elején).
Az első lökhárító alján négy erősebb tűzőkapcsokkal van rögzítve. Ezeket fogóval ki tudjuk hajtani és kihúzni belőle.
Megközelítőleg 8 cm távolságokban végig műanyag fog tartja a csíkot, ezeket pattintsuk ki a helyéről.
Felszerelés:Emeljük a helyére és a műanyag füleket akasszuk e helyére.
A rögzítő tűzőkapcsokat szúrjuk vissza és hajtsuk vissza.
Amennyiben az első lökhárító le lett szerelve, azt vissza kell rakni (lásd fejezet elején).
Leszerelés: (rendszámtábla)
A rendszámtábla keretet szedjük szét.
Az első lökhárítóhoz a rendszámtáblakeret két kereszthornyú csavarral van rögzítve, csavarjuk ki.
Alatta szigetelő szivacs van ragasztva!
Felszerelés:Csavarozzuk vissza a rendszámtábla keretet a két csavarral.
Rakjuk össze a rendszámtábla többi részét.
Leszerelés: (fényvisszaverő prizmák)
Nem szükséges a hátsó lökhárító leszerelése!
Hátulról két darab műanyag patent tartja, melyet össze kell nyomni és hátrafele kitolható a fényvisszaverő prizma.
Felszerelés:A prizmát hátulról egyszerűen csak be kell pattintani a helyére.