"...Ausztriában vagyok valami olcsó megoldás kellene...."
Szia!
Az egyetlen olcsó megoldás az lehet, ha esetleg az út miatt átfűzted a kulcskarikád. Ha mindkét kulcs rajta van, akkor zavarják egymást. Esetleg a sok másik fémkulcs árnyékolhat.
Próbáld meg, az indítókulcsot önmagában. De szinte biztos vagyok, hogy ezt már amúgy is megtetted. Megpróbálhatod, hogy az indítókulcs fejét alufóliába csavarod, és a másikat olyan közel tartod a gyujtáskapcsolóhoz, amennyire csak lehet. Hátha az antannában csak részleges zárlat van és fog egy kis jelet.
Ha minden előzmény nélkül mindkét kulcs egyszerre vált működésképtelenné, akkor szinte biztos, hogy az autóban van a hiba.
Az immobilizernek van egy antennája. Ez egy tekercs a gyujtáskapcsoló körül. Talán ott szakadt meg valami. Így néz ki:
https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztonsagirendszer_alkatreszei/riaszto_alkatreszei/pats_modul_ford_fiesta/fusion_2001-2007_35474Onnan, úgy tudom, a jel a GEM modulba megy. Ez a biztosítéktábla része. De a PCM-nek is van szerepe, azzal is lehet baj. Vagy a busz kommunikációval.
Ha ezekkel van a gond, nem lehet megúszni a szervízt. És olyan áruk van, hogy csak bontott készlet jöhet szóba.
Ha semmi nem megy, fel kellene hívnod egy Ford szervízt, hogy ha műszeresen kitörlik mind a két kulcsot, akkor beindul-e az autó hibás immobilizerrel is. Akkor már csak az a gond, hogy hogyan juss el hozzájuk.
Írd meg majd, hogy mi lett a vége, biztosan tanulságos.