A normál és az alacsonyabb súrlódású economy olajok között 1-3% (1-2 deci) különbség van. De mivel itt mindkét olaj 5W30-as és Ford specifikációjú, ami közepesen csökkentett fogyasztásnak felel meg, szerintem szinte 0 a várható különbség.
A gyertyáknál van egy olyan nézet, hogy legjobban a gyári FoMoCo vagyis NGK gyertyák illenek a motorjainkhoz. Esetleg érdemes kipróbálni egy gyertyacserét. Főleg, ha magad is meg tudod tenni és nem kell szerelési költséget fizetni. Ha mégsem csökken a fogyasztás, akkor a következő cserénél visszamehetnek a Bosch gyertyák. A gyár 60 ezer km-es használatot javasol, de egyesek szerint biztonságosabb a 30 ezer, mert az elhasznált gyertyától tönkre mehet a trafó.
És öregedés is szóba jöhet. Pl. gyengülő alkatrészek a lambdaszondák. Belepi őket a korom és csökken az érzékenységük. Ez is okozhat túlfogyasztást, de ez nem annyira biztos, hogy érdemes legyen 15-25 ezret rááldozni a szondákra. Vannal olyan youtube-os videók, ahol gázláng fölött égetik ki a szondát. De ezt sem mondom, hogy érdemes megcsinálni. Ezek a videók általában amerikai eredetűek és emiatt, meg az időbeli alkatrészváltozás miatt nem mindig működik amit ők kitalálnak.
Szóba jöhet még eltömődött levegőszűrő, benzinszűrő. A gyár szerint ezeket is 60 ezrenként kell cserélni, de ha sok a por vagy rossz a benzin, akkor sűrűbben.
Érdemes pár km-es út után fékezés nélkül kigurulni és megtapogatni a fékdobokat, féktárcsákat. A szoruló kézifékbowden vagy fékdugattyú is okozhat túlfogyasztást.
És persze guminyomás. Téli/nyári gumicsere vagy hidegebb idő.
Stb...