Author Topic: Automata váltó  (Read 8737 times)

KordaGyuri

  • Guest
Automata váltó
« on: 2007 October 31, 17:58:53 pm »
Sziasztok!

Új Fiesta vásárlása előtt állunk, és felmerült bennem, hogy mi lenne, ha automata váltóval kérném a kocsit. 1.4-es motorhoz lenne a robotizált váltó, de túl sok mindent nem találtam eddig róla. Tesztkocsi nincs ilyenben, ezért írok ide, hogyha van valakinek ilyen váltóval szerelt autója, legyen már olyan jó, és írja le a tapasztalatait róla. pl. ránt-e váltáskor, hogy megy a kocsi vele, ...

Köszönöm.

erdosb

  • Guest
Re: Automata váltó
« Reply #1 on: 2007 October 31, 21:31:22 pm »
Szia!

Augusztus végén vettem át, 1,4 fresh, EST váltóval. Klassz!! 4000 km van most benne.
Már meg volt rendelve, amikor találtam egy csomó tesztet, azóta tudom, hogy mindenféle hülyeséggel! Kényelmes, rendkívül gyorsan megszokható. (Kb 5 km után váratlan fékezésnél a bal lábam elindult a nemlétező kuplungpedál irányába, ott viszont a fékpedál volt... Miután a feleségemet leszedtem a szélvédőről, mentünk tovább. 1 nap odafigyelés, 2. nap kevésbé, 3-4 nap múlva már teljesen elmúltak az évtizedes reflexek. Ami jó: nincs nincs olyan, hogy nem indul, lefullad, nem vált... Ami rossz: 2 hónap elteltével 1-ből kettőbe 2-be kézzel rakom, mert gyakran későn vált, ez különösen a budapesti dugókra igaz! (Meglódul a sor, s lassan araszolunk 50 métert. Nem vált föl, viszont a motor pörög, a benzim meg ömlik le a torkán.) 2-3, 3-4 nagyon finom, időben történik, s pontos, 4-5 viszont túl hosszú. 55-60-nál már rángatás nélkül mehetne az 5, különösen a folyamatosan ennyivel haladó kocsisorban, de nem vált fel, 65-70-nél. Hát fellököm kézzel.
Az automata visszaváltások viszont szépen mennek, van motorfék, méghozzá érezhetően.
Országúton, vagy éjfélkor a városban nagyon kényelmes, mindig automata üzemben használható. Előzéskor teljesen jó az 1, vagy erősebb gáznál  a 2 fokozat visszaváltás, motor felbők, az utas meg nem tehet mást, belepréselődik az ülésbe. ((Persze nem sportkocsi, de azért megy rendesen))

A feleségem, amikor először vezette, nem akarta érteni, s 5 perc után követelte, hogy cseréljünk helyet, ez megszokhatatlan. Aztán meg nem akart kiszállni, mert hogy dodgem-ezni jó... Persze őt a fogyasztás sem érdekli (a kútnál mindig én fizetek) így nem zavarja, hogy dugóban haladva fél órán keresztül van egyesben.

Ami még aggaszt: 8,5-9 liter között van az átlagfogyasztásom. Ugyanazon az útvonalon, ahol előtte a diesellel. 5-5,5 liter/100km volt. Persze nem ezt akarnám elérni, de azért 7 liter alatt vártam volna. Nem tudom, hogy baj-e, de a szervizben azt mondták, hogy szivesen elvisznek egy tesztkörre, ahol jól mérhető a dolog, illetve összehasonlítható más autókkal. Vidéken ritkán járok, Budapesten viszont elég nehéz jó fogyasztást produkálni.

A múltkor végeztem egy tiszta mérést: M0-ra az M5-nél felhalytottam, elérve a 80 km/órát 0-ztam az átlagfogyazstás mérőt. Sikerült a 70-es útig ezt a tempót tartani (+-5 km/h), ez 18 km a fogyasztás 5,2-volt. Namost ez jó, vagy rossz?

Ha konkrét kérdésed van, válaszolok, ha tudok.

KordaGyuri

  • Guest
Re: Automata váltó
« Reply #2 on: 2007 November 01, 13:29:29 pm »
Ha nem baj, kérdeznék. Ha hülyeségeket, akkor szóljál, de még soha nem vezettem automatás kocsit, és kiállítva sem láttam az Üllői úti Petrányinál, meg a kérdések is most állnak össze, nem amikor a kereskedőnél voltunk.

Kézi üzemben is fel-le vált, ha szükségét érzi? Gondolom nem hagyja lefulladni.
Lehet látni valahol, hogy hanyadik sebességben van?

Köszi a segítségedet!

A pesti fogyasztás meg olyan, amilyen. volt már, hogy 10-11 liter is lement a mostani Focusomba, 100 km-re számolva, de az jó kis ácsorgós, néha meg-meg mozdulós dugó volt.

erdosb

  • Guest
Re: Automata váltó
« Reply #3 on: 2007 November 01, 18:05:25 pm »
Persze, hogy nem baj, szivesen válaszolok.

Ha kézi üzemben van, akkor lefelé vált, de csak a rángatás határán. Szinte. Felfele viszont nem nagyon akar, persze még nem mertem kipróbálni, lehet, hogy 4-5 ezres motorfordulatnál már felváltana. Az az igazság, hogy úgy használom kéziben, hogy felfele váltok csak, aztán ha látom, hogy meg kell állni, vagy le kell lassulni, akkor visszalököm automatába.

Ma jártam dél pestről újpestre, aztán a nyockerbe, s végül vissza dél pestre... Gyakran hagyatkozhattam az üres utakon teljesen az automatára, s fogyasztásom is 7,5-re lement. Persze a k.lámpákat csak nem iktathattam ki. Dugó viszont nem volt. (Tegnap 9,1 fogyasztást produkáltam)

KordaGyuri

  • Guest
Re: Automata váltó
« Reply #4 on: 2007 November 02, 19:57:36 pm »
A katalógusban van ilyen váltóról kép, és nem látok rajta P fokozatot. A motor leállítása után kézifék kell, vagy sebességben marad a váltó?

erdosb

  • Guest
Re: Automata váltó
« Reply #5 on: 2007 November 02, 20:54:13 pm »
Még egy korábbi kérdésedre: Igen, a műszerfal közepén, több, mint egy centis számjegy, illetve N betü mutatja a sebességfokozatokat, s mellette szintén jól látható az auto (bekeretezett) szöveg. Tökéletesen informatív, bár kis túlzással az ember eleinte többet figyeli, mint az utat...

Valóban nincs P fokozat, de nem is kell, mert ez nem automata váltó, hanem robotizált kézi váltó. Tehát ha üresben leállítod a motort, kell a kézifék. Én viszont mindig sebbességben hagyva állítom le a motort, így nem kell a kézifék. (Olyan, mintha 1-esbe tennéd a kézi váltót, miután levetted a gyújtást.)

Van még egy csomó trükk, ami ráadásul a kézikönyvből sem derült ki, igazából rá kell jönni. Gyakran parkolok szűk helyre, nagy élmény, hogy R-be teszem, s csak a fékkel szabályozom a hátrakúszást, illetve ugyanez előre is. Eleinte a gázt is akartam használni, mire majdnem felugrottam a mögöttem parkolóra. (feleségem képtelen vele parkolni, ha tolatni is kell...)

erdosb

  • Guest
Re: Automata váltó
« Reply #6 on: 2007 November 02, 20:57:39 pm »
Még valami: nézd meg a letöltések közt a 2005-ös Fiesta leírást. Minimális eltéréssel ugyanaz.

Egy kérdés a klubbtagokhoz: majd 1600 klubbtagból csak nekem van robotváltóm???